Dagens bild

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vi gnuggar på…
Med en hoj som känns tryggare, så kommer ett eventuellt körkort allt närmare för Tårtsmulan!

View attachment 498686
Härligt! Lycka till...🙂 Här en elev till du kan ta för kaffe och fika som lades in idag på FB. Är nog rekord i vad som krävs jag sett för ynnesten att ställa upp som handledare😆

Screenshot_20240520_053349_Facebook.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Härligt! Lycka till...🙂 Här en elev till du kan ta för kaffe och fika som lades in idag på FB. Är nog rekord i vad som krävs jag sett för ynnesten att ställa upp som handledare😆

View attachment 498687
Det väcker ju fler frågor än svar.
Vad tänker Mustafa köra för hoj?
Jag har ju egen hoj, och kan vara handledare, men ska han gå bredvid mig?
Med tanke på annonsens utformning funderar jag på vem som bjuder på fika?

Eller kanske bara lika bra att upplysa honom om att eftersom pengar verkar vara ett problem redan nu, innan han har skaffat sin första hoj, då är det billigare att se till att man hamnar i spelmissbruk eller droger.
Där finns det åtminstone professionell hjälp att tillgå för att ta sig ur det :lol
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Dags för besikting....igen!
Men, nu såg jag att sist det begav sig var 2015, och den har bara lagt på sig 36mil sedan dess.....borde kanske ge den med tid i alla fall? :va
Kul i alla fall att man kunde skapa lite samtal, besiktningsmännen drog på smilbanden när jag körde upp på lyften, och det blev en såndär gullig avgasknall när jag drog av på gasen :cool:
Rostfritt helsystem med dubbla pipor på encylindrigt gjorde att det mesta andra blev tämligen ointressant.
Bra kaffe hade dom också!
Harmonisk hemfärd bakom två lastbilar, och insåg att den går som bäst vid ca 85km/h, det finns mer att ge, men det är inte "ansträngt".

Cygnus_1.jpg
 

stjp8729

Mr Slow
Gick med
2 Jun 2022
Ort
Bangkok
Hoj
Yamaha YZF-R1, Yamaha YZF-R6, Yamaha Tracer 900 GT, Honda Forza 300, Honda CRF300, Yamaha R15, Honda Click 110i
Helgen och Yamaha Championship 2024, fick bara 4 -5 varv på kvalet, så första gången på bana och race med den nya Yamaha R1an. Blev en fjärde plats så är helt nöjd.

1716124176835.jpg
1716123839309.jpg
1716124082937.jpg
 
Last edited:

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har ikväll kollat in jordaxelns centrum som enligt vissa visst ska ligga i Kainulasjärvi, det var dock bättre med gravitation idag än vid påsk för idag var det inga problem att gå eller köra hoj. Tog en om väg förbi världsmetopolen Korpilombolo och hälsade på en jobbarkompis som bor där innan jag drog vidare till nästa kompis stugbygge i Kainulasjärvi.

Passade på att tanka i Kainulasjärvi innan hemfärden, kul att det nu för tiden även verkar gå att köpa soppa även på vissa mindre ställen.

20240524_205920.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Har ikväll kollat in jordaxelns centrum som enligt vissa visst ska ligga i Kainulasjärvi, det var dock bättre med gravitation idag än vid påsk för idag var det inga problem att gå eller köra hoj. Tog en om väg förbi världsmetopolen Korpilombolo och hälsade på en jobbarkompis som bor där innan jag drog vidare till nästa kompis stugbygge i Kainulasjärvi.

Passade på att tanka i Kainulasjärvi innan hemfärden, kul att det nu för tiden även verkar gå att köpa soppa även på vissa mindre ställen.

View attachment 498868
Ja, grymt att dom fick till en mack igen, och att affären finns kvar!
Vi måste ta en bastuseans i stugan vid Narkån vid tillfälle, innebär dock en "all-inclusive" i jaktkojan, eftersom förmågan att framföra fordon alltid blir obefintlig i takt med att bastukvällen fortlöper.
Själv tog jag en tjänsteresa.
Inte varje dag man kan få nöjet betalt, att köra grusvägar och erhålla 12kr/mil skattefritt, samt 31,50kr/mil beskattningsbart.
Det blit troligvis över till en långburk!
I förgrunden är världens bästa hoj, i bakgrunden en av dom största transformatorerna i norden.
Trevlig lördag!

Trafo_1.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vi måste ta en bastuseans i stugan vid Narkån vid tillfälle, innebär dock en "all-inclusive" i jaktkojan, eftersom förmågan att framföra fordon alltid blir obefintlig i takt med att bastukvällen fortlöper.

Jag trodde att det var jordaxelns centrum som efter ett tag orsakade balansproblem och för vissa illamående, inte bastun och badtunnan.

Kul att få köra hoj i jobbet, jag tog själv en tjänsteresa att kolla till lite pumpar men jag har nog svårt att få reseersättning för det. Men roligare att köra Thruxton mot att köra bil.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Falkenberg ändå.

Jag blir alltid lika imponerad när jag ser folk som har en helt annan skillset än en själv har.

Fasiken vet om jag kan gnugga ner mig själv till sådana tider som såna kör på.

Vad är egentligen en acceptabel tid på Falkenberg på gathoj?
IMG_20240525_110536.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Man ska väl inte klaga med tanke på att det var under -40 i vinter men det är varmt att vänta på färjan i skinnställ och det är så där fuktigt i luften efter vad som verkar varit en åskskur här.

20240527_165334.jpg
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top