Honda VFR (800) är riktigt bekväm att åka långt på och den protesterar inte för bus. Och så är det ju ljudet...
Kan helt klart vara något
Ser lite sportig ut, men är körställningen vettig för en med halvlånga ben?
Twinnarna jag ägt har gett en mer harmonisk körstil, man åker mer på mellanregister och en högre växel, givet att radfyrorna går mjukare under 3000 varv, men vad skall du där och göra?
En växel och ingen broms, fast i verkligheten kan vi väl säga
Och en SM är ju galet komfortabel. Pip-tjEring. xD
Jag ställer mig tveksam till det påståendet, men skyller i fortsättningen på det höga priset och pålitlighetsfrågetecken. Är du nöjd då?
Edit - Jag tror också en VFR800 är vad du letar efter, en mellanmjölks-volvo-v70-motorcykel som inte är riktigt bra på någonting, men tickar i dina boxar.
Men hojar handlar inte om sådant, men det lär du dig när du provat en bunt.
Du har inte märkt hur jag använder mina hojar förstår jag
Teneren har använts till:
Fulenduro
Grusåka
Fastkörningsåka
Dikeskörning
Grustouring
Asfaltstouring
Mysåka på asfalt
Inspirerad körning på asfalt
Knix och även några varv på Sviestad, bara för att.
Nu kör jag med husan på grus- och geggdelarna så jag vill ha en hoj som duger till det som blir kvar
Tycker dina ursprungliga alternativ var utmärkta, exakt de som jag valde emellan för ett år sedan, att jag landade på banditen var mer en slump än något annat men jag har varit jättenöjd.
Lycka till
Låter fint. Hur är den vid inspirerad körning?
En Honda hornet 900 kanske? Det verkar vara runt 1000cc som du siktar på ju.
Hur klarar man sig på långfärd utan kåpan?
Har inte testat det sedan 125-tiden och då var ju hastigheterna lite lägre
Hade det inte varit för priset hade jag sagt z1000sx...
Men en CBR600F kanske skulle vara nåt att kika på? Fast det är klart, en 600 kanske inte har så mycket ork i lägre varv, men det är ju lite hoj att testa iaf.
Har kört en FZ6 och tycker att det är på tok för tråkigt på botten, då kommer det där eviga växlandet som jag har med teneren och som jag gärna vill slippa.
Visst man kan ju undvika att växla men då ligger man och kör på lite högre varv där (åtminstone FZ6an) det surrar mer. Och då är det såna där fina vibrationer som man blir tokig på. Alltså inte "good vibrations"
Jag tittade själv i våras efter något "halvsportigt och halvbekvämt" och hittade Triumph Sprint. Finns från c:a 30 000 kr. Min 955:a från 2003 gick på 33 000. Ommappad och med slip on så är den rätt pigg med 120+ hk.
Kul på kurvig väg och hygglig komfort för lite längre turer. Och så slipper du ju välja mellan mellan två eller fyra cylindrar!
Den får kritik för vibrationer. Obefogat eller är det något som drar ner betyget?
En äldre r1? Min 99 är otroligt bekväm att köra långt med. 4-5 h utan problemet men kanske inte en hoj som jag skulle ta en längre tur i Europa med om det är det du menar men en lång tur?
Ett väldigt jämt register och stark som en twin på låga varv
Via trygghansa så betalar jag 1100 i månaden för en halv försäkring. 26 år gammal och bor i centrala gbg.
1100 i månaden för halv är lite väl mycket tycker jag, men kanske skulle funka.
Dock får jag betydlgit mycket högre premie eftersom jag är fem år yngre.
(TH ville ha 20/år för en FZS1000 på mig)
När jag kollade försäkringspriser så var det mest bara fantasisummor förutom från bilsport&mc då de är ensamma om att ta hur länge jag haft körkort i beräkning.
Jämför med att VFR, SV1000, Bandit, FZS etc ligger på 3-3,6k för halvförsäkring. (fast jag bor ju på "landet")
Hoppas ni inte tycker jag låter för petig, mycket gnäll om vibrationer märker jag, men jag bollar lite idéer så fortsätt gärna