Hjälp att välja hoj, tack!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Kan helt klart vara något :)
Ser lite sportig ut, men är körställningen vettig för en med halvlånga ben?

Är iofs. bara 182cm men jag upplever hojen som stor, sitter utmärkt och komforten är kanon.
Inga problem att klämma en 60-80 mil på en dag, precis lagom att tanka när lampan lyser efter ca: 27 mil :)

Har haft mängder av hojar sedan -79:e och ångrar inte en sekund att jag köpte min VFR :tummenupp
 

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Ort
Asarum
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Låter fint. Hur är den vid inspirerad körning?

Har missat detta totalt, sorry. Kanske inte är aktuellt längre men jag svarar ändå.

Funkade hyfsat fint att busa med, hojen har ganska låg tyngdpunkt (enligt mig) och bra balans.
Det negativa jag upplevde då jag i början körde hojen var att man satt uppe på hojen, ovanför på något sätt d.v.s. lite svårt att bli "ett" med hojen vilket jag vande mig vid efter ett tag.
Det negativa vägdes med god marginal upp av allt positivt med hojen, vridmomentet, ekonomi, ljudet med bolton :kär.
 
Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Med allt prat om vibrationer och jobbigt växlande samt höga komfortkrav, låter det nästan som att du ska köpa en Audi A6 med automat. :D :7peta

Nä, men skämt åsido så låter en VFR vettig med de krav du ställer i den prisklassen. Annars skulle en Hayabusa vara riktigt lämplig för dina krav om det inte vore för budgeten då.
Själv gillar jag kåplöst och hade tagit en B-King om jag inte behövde bry mig om budget och var ute efter en kraftfull rad-4 som är smidigare än den ser ut, den är grym.:yoparty

Edit: Ojdå, rätt gammal tråd såg jag sen. Kanske inte aktuellt längre, men jag låter det stå ändå.
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sluta vela nu Igge, Viffern är hojen du letar efter. :) Jag är 190 och satt bra på min 99a. :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hoppas det blir köp av den "svarte" som står i kvarteret då :)Få mil och en fin svart sådan, är ju kalas, hoppas den inte blir allt för billig, skulle lagt rabarber på den själv då:gnisslaMen då hade det blivit sex i garaget och det gillar inte frugan...sex hjul alltså:lol
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Nu står det helt plötsligt en viffer i garaget...

Känns bra :)
Hoppas bara man vänjer sig med den sportiga körställningen :hihi
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top