Varför ogillas glidarpersoner?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kan faktiskt inte hålla med om att svenskan är fattigt. Tvärtom!

Även om vi må sakna ett antal tusen ord jämfört med de flesta andra språk, så har vi något unikt i att kunna använda sammansatta ord såsom vi gör.

Vilket annat språk kan helt korrekt mynta ord som "hängbröstvänster", "rödvinsfilosof" eller "telefonsvararmeddelandeavlyssningslag"?

Svenskan är fantastisk, det är bara så få som hanterar det.

Nya generationer kommer att störta oss i fördärvet.
Dems språk kunskaper blir bara dåligare o dåligare.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nya generationer kommer att störta oss i fördärvet.
Dems språk kunskaper blir bara dåligare o dåligare.

True that!

Det tragiska är att jag börjar kunna se mönstret av att det inte är mkt bättre på universitetet. Medelnivån är säkert (av förklarliga skäl) högre än på valfri ICA-butik, men fortfarande fascinerande låg bland alltför många som ändå borde förväntas kunna hantera språket (ekonomer, jurister mf.) Jag är på det hela taget lite besviken över att nivån är ganska låg, och då ska ju ändå LiU vara ett av de "bättre" sätena i landet.
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
:) Det blev ju en rätt informationsrik tråd det här.: Förstår inte varför folk vill att tråden ska dö..Ett forum är väl till för att man ska diskutera, sen att frågan blir besvarad spelar ingen roll. Jag sökte inte EN åsikt, jag söker personers åsikter.. Så varje person som tillför tråden någonting, på gott och ont besvarar min fråga.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
:) Det blev ju en rätt informationsrik tråd det här.: Förstår inte varför folk vill att tråden ska dö..Ett forum är väl till för att man ska diskutera, sen att frågan blir besvarad spelar ingen roll. Jag sökte inte EN åsikt, jag söker personers åsikter.. Så varje person som tillför tråden någonting, på gott och ont besvarar min fråga.

Då skall jag tillföra lite ont:
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Då lånar jag en bild från en annan tråd....

leather_outfits.jpg

och så undrar folk varför man kräks ....
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
asg...CHAOS ha h ah aha
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
28 nyfyllda här :)

Nej det handlar inte om hälsandet.. Trådfrågan gick ut på att få svar på varför glidare var mindre omtyckta. Jag har ju ingen uppfattning om mc världen annat än det jag på 3 veckor nu läst till mig via nätet. Därför ville jag veta, vad är det med glidare som gör att de inte är omtyckta. Jag har själv alltid haft en fördom (som tydligen inte är en fördom) att alla glidare är 40+ gubbar som kör med skinnväst och grejer.

Så därför är det viktigt för mig, som blivande hojåkare att veta : Vad är det som gör att folk har emot glidare? Jag vill inte bidra till den faktorn t.ex.. Sen om folk hälsar eller inte hälsar kommer inte göra att jag lever 5 min mindre eller 5 min mer. Jag kommer hälsa på folk, sen vem som hälsar tillbaka får stå för dem. Jag är leds på "vi och dem" mentalitet. Vi möter sånt varje dag, jag är Libanes, du är svensk. Jag är kille, du är tjej. Äh, hojåkandet ska jag ha gemensamt med folk. Jag tänker med andra ord göra mitt yttersta för att inte anamma just "vi och dem"-tänket.

Edit: Och idag var första gången jag har kört min glidare ute på väg.. och det var riktigt skoj! :)


"Trådfrågan gick ut på att få svar på varför glidare var mindre omtyckta." - Har du fått tillräckligt många svar än, för att bilda dig en egen uppfattning?


"Jag är leds på "vi och dem" mentalitet. Vi möter sånt varje dag, jag är Libanes, du är svensk. Jag är kille, du är tjej. Äh, hojåkandet ska jag ha gemensamt med folk. Jag tänker med andra ord göra mitt yttersta för att inte anamma just "vi och dem"-tänket." - Ja det var väl en hedersam mission, det är väl bara att önska dig lycka till.

Men nu har i allafall jag ledsnat på denna tråd.:zpy
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har hälsat på poliser som hälsat tillbaka. Svärfar undrade varför jag hälsad på polisen medans jag tyckte hojåkare som hojåkare.

Det beror mycket på vilket distrikt man är i.
I fungerande distrikt så blir de som är intresserade och lämpliga uttagna till motorcykel eller hundtjänst.
I ganska många distrikt är det fortfarande en belöning för lång och trogen tjänst till de som är för korkade för att göra karriär.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har hälsat på poliser som hälsat tillbaka. Svärfar undrade varför jag hälsad på polisen medans jag tyckte hojåkare som hojåkare.

Med nuvarande hoj försöker jag undvika dem så gott det går. När jag hade SuperDuken såg de på en med en sån där medveten blick som att de visste att det skulle gå på 1 hjul i skyltad*2 så fort man var utom synhåll.

Jag hälsar på dem kategoriskt mest för att se om de hälsar tillbaka, det har aldrig hänt. 1 gång kanske, men jag vet inte om det var en hälsning eller ett argt vevande med armen :D
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
trousers08090901.jpg

Han måste väl ändå räknas som "glidarperson" ?:rock
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Jag kan rapportera lite från verkligheten (vilket skiljer sig markant från den här gudsförgätna hålan i sajberspäjs) att vid en tur om cirka tjugo mil i Storstockholms södra delar under den gångna dagen hälsade alla tillbaka på min utsträckta hand - till och med ett gäng aphängare i motsatt körfält på en motorvägssträcka...:krama
Nu kan vi stänga trådj*@¤$ln och ägna oss åt lite hojåkning i stället.

PoK

KK
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
mr_cool_ice.jpg

Så ska en äkta Glajder se ut... !
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Det beror mycket på vilket distrikt man är i.
I fungerande distrikt så blir de som är intresserade och lämpliga uttagna till motorcykel eller hundtjänst.
I ganska många distrikt är det fortfarande en belöning för lång och trogen tjänst till de som är för korkade för att göra karriär.

Du har fel & vet inte vad du pratar om.:dummer
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Strax under 3 sec med en erfaren förare. Med mig på ca 6 sek :):banana:banana:banana

Har du nån källa på det?

Jag har nämligen en likadan, men med mindre dövikt och mer effekt och jag har mkt svårt att se den göra 0-100 < 3sec oavsett förare.

Sannoliktheten är nog större för Gliderns kråmsläde att klara det i så fall.
 
Nyheter
Ole Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top