Köra bakhjul!

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
hahaha! tyckte det lät roligare att skriva fiske grejer men sorry:arsele Menade såklart bly:D



Det är ju en bra början men det ser ut som du fegar? Lite mer vrid på rullen så lär det gå fint:tummenupp

Man ser ju i skuggan att du drar dig mot tanken när hojen är på väg att resa sig luta dig bakåt istället.. :tummenupp
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Några tips på hur man kommer över sin "höjd skräck"? Blir genast läskigt när det börjar gå lite lättar där uppe..

Eller är det bara att sluta va en fegis och kräma på tills man är på balanspunkten?
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Några tips på hur man kommer över sin "höjd skräck"? Blir genast läskigt när det börjar gå lite lättar där uppe..

Eller är det bara att sluta va en fegis och kräma på tills man är på balanspunkten?

Du ska givetvis ta det bit för bit... Men ja i stort sett så är det bara kräma på... Dock med känsla och försiktigt :)
Ha foten på fotbromsen!
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Du ska givetvis ta det bit för bit... Men ja i stort sett så är det bara kräma på... Dock med känsla och försiktigt :)
Ha foten på fotbromsen!

Stör mig sjukt på att det blir läskigt. Fattar inte vad jag blir rädd för! Skall försöka lite högre imorgon :tummenupp

Jag kör dock bara på av och på slag på tvåan. Lyckas ändå köra slut på den växeln snabbt.. Så ettan känns inte ens som det är någon ide.

Har testat att använda kopplingen med och gilla de egentligen men kopplingen börja slira på högre varv efter ett tag så kändes inte super..

Min första motard och första hoj jag försöker slanga med :) Är inte rädd för att lägga omkull den heller för det har jag gjort tidigare..
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Säsongen är över och bakhjulet har aldrig mått bättre. 100meter stoppie innan november nu :D



Glöm inte bort att det är mycket svårare att åka kontrollerat med låg hastighet. En apa kan powerslanga i flera km. Denna tråd är ett bevis på det.

jo, lågfarts e betydligt svårare med en sån bamsing som jag har. Det var betydligt lättare med 600:an .. båda stilerna har sin charm dock

Man ser ju i skuggan att du drar dig mot tanken när hojen är på väg att resa sig luta dig bakåt istället.. :tummenupp

ja det gör jag. Försöker jobba bort den reflexen :p

Med? Sportgeorge tyckte jag skulle vila en vecka.

det har hänt alla. man ska bara ta det lite lugnt och tänka innan man skjuter från höften vid varje tillfälle man får att yttra sig. :tummenupp

Några tips på hur man kommer över sin "höjd skräck"? Blir genast läskigt när det börjar gå lite lättar där uppe..

Eller är det bara att sluta va en fegis och kräma på tills man är på balanspunkten?

lite i taget, tills man är bekväm med att öka ett snäpp. Du har hela livet på dig att lära dig det
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
jo, lågfarts e betydligt svårare med en sån bamsing som jag har. Det var betydligt lättare med 600:an .. båda stilerna har sin charm dock

Vad har du får bamse? Lovar dig att när du fått ordning på slangen så kommer allt handla om att åka långsamt. Det som separerar stjärtgossar från männen.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Det blir det inte alls
Jag tyckte det. Observera att jag är ingen wheelie-guru, och kanske därför som jag upplever det så.

Inga fler möten på Rosenhill denna säsong? :D


Låg fart = ? Till skillnad från min plastsked så slipper du få vinden att dra dig åt höger och vänster.

För mig betyder låg fart under 60. över 60 tycker jag att det e helt lugnt

kunde dra upp min ninja från nästan stillastående o den vägde in på fina 243kg ;) slå den vikten va:tummenupp

Som sagt .. nån som kan, kan slanga med en Electra Glide [YOUTUBE-ID]Iu0I2HhBH3g[/YOUTUBE-ID]

Det handlar väl om vana, övning, och cojones
 
Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Vad har du får bamse? Lovar dig att när du fått ordning på slangen så kommer allt handla om att åka långsamt. Det som separerar stjärtgossar från männen.

Det är lätt å vara kaxig när man kör motard. Har du någongång slangat med 1000 cc hoj? Definitivt svårare än med en motard. Framförallt mentalt.

/Masonit
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Det är lätt å vara kaxig när man kör motard. Har du någongång slangat med 1000 cc hoj? Definitivt svårare än med en motard. Framförallt mentalt.

/Masonit

Rädsla kallas det. Om majoriteten som övade släppte sina kulor i några sekunder så skulle hela kollektivet åka på bakhjulet. Verkligheten ser annorlunda ut och att skylla på att man åker motard är gulligt men ett tecken på ignorans.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
ok .. dags att nån trycker på BAN-knappen igen tycker jag. Jag e så jävla trött på den här typen av inlägg som är rena påhopp.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
nu får DU fan ge dig. Jag har inte sagt emot nåt. Däremot har du kaxat ända sen du dök upp i tråden igen.
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Rädsla kallas det. Om majoriteten som övade släppte sina kulor i några sekunder så skulle hela kollektivet åka på bakhjulet. Verkligheten ser annorlunda ut och att skylla på att man åker motard är gulligt men ett tecken på ignorans.

Samtidigt är det sinnesjukt mycket enklare att slanga motard än 1000cc sporthoj. Att påstå något annat är också ett tecken på ignorans.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top