Köra bakhjul!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
pärkälä .. måste få lite hjälp med detta . i ettan är det inga större problem [YOUTUBE-ID]qcwvYMxIBT4[/YOUTUBE-ID]

körde ett ärende vid ett tiden, smällde på kameran och tänkte visa hur jävla bra jag e. Det framgår inte så bra på film tyvärr
 
Last edited:

Lasseluring81

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
SWALOW
Hoj
FZ1-N & KTM 525 smr
jag har kört gs-en och man kan va glad om man får den att spinna på gräs. Den där e kraftigt moddad



hmm, MASTER, TEACH ME! Hur gör du ? Jag gör nåt fel antagligen.

För det första får du inte ha gått på muggen på hela dagen och för det andra så ska du ha ryggsäck fylld med alla dina fiske grejer för att få rätt balans:) Vi får la styra upp något en dag?:)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jepp .. definitivt. borde funka mot slutet av veckan. Hoppas bara regnet uteblir ..

[YOUTUBE-ID]FjEYVQ_s1rQ[/YOUTUBE-ID] såhär ser det ut när jag misslyckas
 
Last edited:

Lasseluring81

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
SWALOW
Hoj
FZ1-N & KTM 525 smr
Haha varför kör man omkring med fiske grejer när man kör hoj? :D

hahaha! tyckte det lät roligare att skriva fiske grejer men sorry:arsele Menade såklart bly:D

jepp .. definitivt. borde funka mot slutet av veckan. Hoppas bara regnet uteblir ..

[YOUTUBE-ID]FjEYVQ_s1rQ[/YOUTUBE-ID] såhär ser det ut när jag misslyckas

Det är ju en bra början men det ser ut som du fegar? Lite mer vrid på rullen så lär det gå fint:tummenupp
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
mer gas innan "rycket" resulterar i att kopplingen slirar. Du menar när den väl börjar lyfta ?

det e kanske lite olika teknik för ettan, där man inte behöver gasa särskilt mkt för att den ska titta på himmelen
 
Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
mer gas innan "rycket" resulterar i att kopplingen slirar. Du menar när den väl börjar lyfta ?

det e kanske lite olika teknik för ettan, där man inte behöver gasa särskilt mkt för att den ska titta på himmelen

Finns bara en sak att säga som tips.... GAAAAASA!!!! :D
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Låter spontant som att du kopplar alldeles för tidigt i registret... vänta tills du känner att effektpuckeln kommer, då rycker du till o kopplar så ska du få se på slangning så hela skåne stannar! :)
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Skillnaden mellan första och andra växeln är att du måste hålla innekopplingen längre i andra växeln. Så motorn hinner jobba upp mer varv. Ser även att du kör mycket med fingrarna på kopplingen. Då är det lätt att man omedvetet inte släpper kopplingen ordentligt. Då kan det kännas som att kopplingen slirar. Släpp kopplingen helt.

\Masonit
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ok.. inget bildbevis, men jag lyckades. Körde I ca 70 varvade lite längre, gasade betydligt mer efter kopplingsrycket och den gick lugnt och stilla upp till balanspunkten. Höll den där I några sekunder sen satte jag ner den. Antagligen var det en kombination av allt. För lite gas, för lite varv, för lite bashastighet

Skillnaden mellan första och andra växeln är att du måste hålla innekopplingen längre i andra växeln. Så motorn hinner jobba upp mer varv. Ser även att du kör mycket med fingrarna på kopplingen. Då är det lätt att man omedvetet inte släpper kopplingen ordentligt. Då kan det kännas som att kopplingen slirar. Släpp kopplingen helt.

\Masonit

Tack för tipsen. Ska försöka tänka på det
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Säsongen är över och bakhjulet har aldrig mått bättre. 100meter stoppie innan november nu :D

Din toppfart är lägre än dagens halvlyckade bakhjulskörning (130“) ;)

Glöm inte bort att det är mycket svårare att åka kontrollerat med låg hastighet. En apa kan powerslanga i flera km. Denna tråd är ett bevis på det.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top