TL-tråden - v2 !

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Jag satt o bläddrade bland gamla inlägg i den här tråden i torsdags, jag hamnade ungefär där plastanka fick hjälp av robban med R:en.
Man blir som nostalgisk, gråtfärdig, och sen kommer man in på inläg ifrån Octo och lasse om nakenbad i månskenet....

:hihi

Ja tråden har förfallit nåt fruktansvärt sen Lasse och Octo slutade älska varandra och skaffade barn med sina fruar...

Ricken har du TRE på din Österrikiska nazisläde?

På grund av en liten klotning för 1,5 år sen så bestämde jag mig för att lacka om Tillern i dom (enligt min mening) snyggaste färgerna. Nämligen röd o svart. Men nu e jag lite tveksam till om jag ska sätta dit original dekalerna, göra nåt eget eller hålla den helt ren från dekaler. Vad tycker ni?

(lite taskig kvalitet på fotot, mobilkamera)

Suzuki dekalen på tanken TL1000R på kåpan inga fler dekaler...
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nä, jag har sett att det finns en sån strypning, men har inte ännu gjort nåt åt det. Framöer sommaren får vi se. Jag har lagt lite energi på att få crossen körklar nu, den säspngen börjar tidigare. :)
 

cOj

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
TL1000R
Halloj igen alla Tiller vänner :p

Jag har nu funderingar på att sälja min fina Tiller :( problemet är att jag inte når ner ordenkligt . . . är 170 cm kort och når bara ner med tårna typ, vilket känns på gränsen.

Har lämnat in den till McHallen i sommras men dom kunde inte sänka den något :(

Nån här som har något tipps till mig ? jag vill igentligen inte sälja min Tiller då jag jag tycker den är riktigt vacker plus att den går som ett skott ^^

Men där jag bor är vägen ganska ojämn och det är lite halv farligt att parkera haha då det lutar lite och vinglar det till då så är risken stor att välta vilket jag så klart inte vill :)

Skulle jag köpa en ny funderar jag på en gsx-r 600 en 06á eller nyare dock är dom lite dyrare . . . .

Vore najs att nå ner med hela foten typ :)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Halloj igen alla Tiller vänner :p

Jag har nu funderingar på att sälja min fina Tiller :( problemet är att jag inte når ner ordenkligt . . . är 170 cm kort och når bara ner med tårna typ, vilket känns på gränsen.

Har lämnat in den till McHallen i sommras men dom kunde inte sänka den något :(

Nån här som har något tipps till mig ? jag vill igentligen inte sälja min Tiller då jag jag tycker den är riktigt vacker plus att den går som ett skott ^^

Men där jag bor är vägen ganska ojämn och det är lite halv farligt att parkera haha då det lutar lite och vinglar det till då så är risken stor att välta vilket jag så klart inte vill :)

Skulle jag köpa en ny funderar jag på en gsx-r 600 en 06á eller nyare dock är dom lite dyrare . . . .

Vore najs att nå ner med hela foten typ :)

Köp en Cagiva Raptor 1000. Samma motor som på TL1000 men streetfighter stuk. Den har riktigt låg sadelhöjd. Grym Wheelie maskin med.
V2 is the shit!
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
På grund av en liten klotning för 1,5 år sen så bestämde jag mig för att lacka om Tillern i dom (enligt min mening) snyggaste färgerna. Nämligen röd o svart. Men nu e jag lite tveksam till om jag ska sätta dit original dekalerna, göra nåt eget eller hålla den helt ren från dekaler. Vad tycker ni?

Suzuki dekalen på tanken TL1000R på kåpan inga fler dekaler...

Håller med.
Det är snyggt med den ljusa TL1000R på kåpan på en röd TLR.:tummenupp

Halloj igen alla Tiller vänner :p

Jag har nu funderingar på att sälja min fina Tiller :( problemet är att jag inte når ner ordenkligt . . . är 170 cm kort och når bara ner med tårna typ, vilket känns på gränsen.

Har lämnat in den till McHallen i sommras men dom kunde inte sänka den något :(

Nån här som har något tipps till mig ? jag vill igentligen inte sälja min Tiller då jag jag tycker den är riktigt vacker plus att den går som ett skott ^^

Men där jag bor är vägen ganska ojämn och det är lite halv farligt att parkera haha då det lutar lite och vinglar det till då så är risken stor att välta vilket jag så klart inte vill :)

Skulle jag köpa en ny funderar jag på en gsx-r 600 en 06á eller nyare dock är dom lite dyrare . . . .

Vore najs att nå ner med hela foten typ :)
Svårt att sänka hela hojen.

Jag är under 170cm och tycker det är lite knöligt med TLS'en. Då tog jag loss sitsen, sprättade loss nylonöverdraget och sågade bort en 2-3cm av skumgummit. Framförallt på sidorna så sadeln blev lite smalare. Använd en vass kniv att såga bort med, sen grovt sandpapper på en borrmaskinstrissa för att snygga till det.
Sen häfta och limma tillbaks överdraget. Det blev helt klart bättre av det.
 
Last edited:

_G_

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ljungbyhed
Hoj
TL1000R
Fråga TRE mod, har för mig att jag läst någonstans att neutral lampan ej funkar om man moddar eller va jag full?
Har nämligen monterad switchad TRE och har fortfarande neutral lampa.
Bra eller dåligt?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fråga TRE mod, har för mig att jag läst någonstans att neutral lampan ej funkar om man moddar eller va jag full?
Har nämligen monterad switchad TRE och har fortfarande neutral lampa.
Bra eller dåligt?
Det är som det ska vara.
 

_G_

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ljungbyhed
Hoj
TL1000R
Märkte de nu när jag slängde ihop allt å starta, tomgången ändras.

Så, nu e aset klar för säsongen!!! :yoparty

Snabbgas, CHECK
TRE-mod, CHECK
Hårdare kopplingsfjädrar, CHECK
Omstoppade dämpare, CHECK

Och de ser ut som 15 grader å sol på torsdag enligt DMI.......
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Ge mig direktlänken så sak jag se om jag kan putta dit den. :)

Har inte sett att du skrev.

men här är direkt länken till han.
http://www.tlzone.net/forums/members/speedking.html

Tips: Messa honom och be honom deklarera ett värde på godset så att det blir totalt ca $60 inkl frakt och markera det som gåva så kan du med lite tur slippa tullen.

Han hjälpte mig att kapa tullkostnaderna på mitt avgassystem rätt rejält. Du tar en risk med eventuell godsförsäkring dock.

Tänkte bara på det med att skriva det som en gåva.
Hur blir det om dom tullar det? får man betala tull och moms på det riktiga värdet eller?

ska beställa för 10k så hade varit intressant om man får en fot i röven när man får en extra räkning på tull och moms.
 
Last edited:

Mazdata

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
TL1000R -02, HD -42
Japp, dags för oljebyte och nya gnistor i min TLR.

Visst var det biltemas MC "racingolja" och Bosch UR3CC stifft man skulle köra med?
Hur mycket olja går det i med nytt filter?
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Japp, dags för oljebyte och nya gnistor i min TLR.

Visst var det biltemas MC "racingolja" och Bosch UR3CC stifft man skulle köra med?
Hur mycket olja går det i med nytt filter?

Jag rekomenderar INTE biltemas olja. Köpte och slängde i, FAn vad växlarna hög. Bytade till castrol något kommer inte ihåg nu.

Blev som natt och dag =)
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Har inte heller haft något problem med Biltemaoljan. Bosch UR3CC är grymma! Min käkade stift innan jag böt till Bosch:)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Har bara hört bra om Biltemas olja.
Jag kör på NGK Iridium-stift och de har funkat klockrent! Däremot är de skitdyra, så ifall Bosh UR3CC funkar lika bra är de nog ett billigare alternativ.

Tänkte bara på det med att skriva det som en gåva.
Hur blir det om dom tullar det? får man betala tull och moms på det riktiga värdet eller?

ska beställa för 10k så hade varit intressant om man får en fot i röven när man får en extra räkning på tull och moms.

Tja, köper du för 10k (~$1400?), så är det nog kanske lite vågat att deklarera det som gåva för under 600 spänn...
Däremot kan du be honom deklarera det för ett lägre belopp, säg ca $500 eller $800 så kommer du iaf undan billigare med tullavgifter och moms. Annars kommer det kosta dig nästan 3kkr extra om tullen hittar ditt paket för 10kkr.

När jag köpte för ca $1200 så bad jag honom att deklarera det till $400. Sparade en hel del tullavgifter på det, men tog samtidigt en risk med den lägre transportförsäkringen. Kvaddar posten ditt paket så får du inte ersättning för mer än det är deklarerat för.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har bara hört bra om Biltemas olja.
Jag kör på NGK Iridium-stift och de har funkat klockrent! Däremot är de skitdyra, så ifall Bosh UR3CC funkar lika bra är de nog ett billigare alternativ.
Octo, tjurskalligast av dom alla, du måste snart inse att bosch är lika bra till en bråkdel av priset. ;)
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Har bara hört bra om Biltemas olja.
Jag kör på NGK Iridium-stift och de har funkat klockrent! Däremot är de skitdyra, så ifall Bosh UR3CC funkar lika bra är de nog ett billigare alternativ.



Tja, köper du för 10k (~$1400?), så är det nog kanske lite vågat att deklarera det som gåva för under 600 spänn...
Däremot kan du be honom deklarera det för ett lägre belopp, säg ca $500 eller $800 så kommer du iaf undan billigare med tullavgifter och moms. Annars kommer det kosta dig nästan 3kkr extra om tullen hittar ditt paket för 10kkr.

När jag köpte för ca $1200 så bad jag honom att deklarera det till $400. Sparade en hel del tullavgifter på det, men tog samtidigt en risk med den lägre transportförsäkringen. Kvaddar posten ditt paket så får du inte ersättning för mer än det är deklarerat för.

Varför är det vågat? kan det ge mig problem om tullen tar dom och dom förstår att man har "fuskat"?

Har iallfall bestället bitubo bak och Massa Race Tech saker till framdämparna nu =)
Någon som vet om det finns någon installatins Guid med bilder? har fösökt hitta en men ingen med bilder :p
 

Mazdata

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
TL1000R -02, HD -42
Är det någon som vet vart man får tag i släpskyddet till en TLR? Det är restnoterat i japan.

Jag letar även efter en framskärm, orginal eller kolfiber...Någon som ligger och skräpar?

Föresten, någon som vet vad man kan använda för bellypan som passar på en strippad TLR?
 
Last edited:

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Är det någon som vet vart man får tag i släpskyddet till en TLR? Det är restnoterat i japan.

Jag letar även efter en framskärm, orginal eller kolfiber...Någon som ligger och skräpar?

Föresten, någon som vet vad man kan använda för bellypan som passar på en strippad TLR?

Om du menar släpskyddet som sitter på svingen så beställde ja en sån och har monterat. De gick fort o få hem. Kostade 600:-
De beställer du hos din Suzuki återförsäljare
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top