TL-tråden - v2 !

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Hejsan alla. Monterade riflemans snabbgas idag men har lite problem med att gasen inte orkar riktigt gå tillbaka själv. Har rengjort o smörjt men hjälper inte. Nån er med samma problem eller kanske har nåt mer tips på vad man kan göra?
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Hejsan alla. Monterade riflemans snabbgas idag men har lite problem med att gasen inte orkar riktigt gå tillbaka själv. Har rengjort o smörjt men hjälper inte. Nån er med samma problem eller kanske har nåt mer tips på vad man kan göra?

Kolla så du inte har spänt vajrarna för hårt...:confused:
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Hejsan alla. Monterade riflemans snabbgas idag men har lite problem med att gasen inte orkar riktigt gå tillbaka själv. Har rengjort o smörjt men hjälper inte. Nån er med samma problem eller kanske har nåt mer tips på vad man kan göra?

har du slipat bort plasten tillräckligt så vajern inte ligger emot?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Där är en liten plast utstick som man måste ta bort annars går det trögt.
skall se om jag hittar bild imorgon. måste sova nu.
Stämmer. Jag har för mig att det är i botten på själva hållaren till gasen där man måste ta bort nåt plastbleck mha en varm kniv eller liknande.
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
3

Tja göbbar å gömmor!

Tänkte skaffa en sån där TRE hörde att det ska bli ett jäääävla drag i maskin då, men hur funkar det?!?

Åke?!?

:arsele
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Tja göbbar å gömmor!

Tänkte skaffa en sån där TRE hörde att det ska bli ett jäääävla drag i maskin då, men hur funkar det?!?

Åke?!?

:arsele

Många av Suzukis sporthojar har elektroniska momentspärr som som drar tillbaka tändningen under de första fyra växlar, vilket också minskar hästkrafter.

De finns några TRE-modeller som har ett separat motsånd brevid oxo, de e bara för att tomgången ska vara normal och inte hålla på o dumma sig. Eftersom man lurar motståndet till ECU:n

Om man ska förklara de enkelt... :)
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Tja göbbar å gömmor!

Tänkte skaffa en sån där TRE hörde att det ska bli ett jäääävla drag i maskin då, men hur funkar det?!?

Åke?!?

:arsele

Jag har ställt samma fråga förr, då snacka Åke om nåt stånd o motstånd. Så om du skaffa ett 30 stånd så fick du typ 40 hästar på hjulet utan motstånd.
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
TRE åhhhh vilken skön trimning det är. Klart den mest prisvärda modden. Det blir sånt jevla fett drag i maskinen så armarna blir 2 m långa vid ax. :tummenupp

Rettor o gixxrar humph släng er i väggen :arsele

:yoparty
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Ny lack!

På grund av en liten klotning för 1,5 år sen så bestämde jag mig för att lacka om Tillern i dom (enligt min mening) snyggaste färgerna. Nämligen röd o svart. Men nu e jag lite tveksam till om jag ska sätta dit original dekalerna, göra nåt eget eller hålla den helt ren från dekaler. Vad tycker ni?
visabild.php

(lite taskig kvalitet på fotot, mobilkamera)
 

Per_85

Ny medlem
Gick med
31 May 2009
Ort
esk
Hoj
yamaha
Hej!

Nyligen hittat hit, mycket intressant och nyttigt att läsa om i denna tråd då man bara kört TLR:en sen i somras. Kommer säkert komma med en del frågor och funderingar /Per
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag satt o bläddrade bland gamla inlägg i den här tråden i torsdags, jag hamnade ungefär där plastanka fick hjälp av robban med R:en.
Man blir som nostalgisk, gråtfärdig, och sen kommer man in på inläg ifrån Octo och lasse om nakenbad i månskenet....

:hihi
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top