TL-tråden - v2 !

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Tätning

Hej

Har precis bytt "push-rod" tätningen, den bredvid framdrevet. På själva kopplingspinnen sitter det en gummitätning, ser ut som ett dammskydd, kommer inte ihåg vilket håll den satt på? Ska den skydda packboxen eller slavcylindern? Nån som vet detta :)
TL1000R gäller det.


Martin
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Har pratat med han nu. Riktigt bra kille verkar det som.

Han borde ju bara rekommenderad på förstasidan. som massa annat borde vara med :p

595$ + 30$ frakt för en bitubo bakdämpare.
Tänkte lika bra att köpa till framdämparna med,
Nya fjädrar,packboxar, gold valv kitt =)
Tips: Messa honom och be honom deklarera ett värde på godset så att det blir totalt ca $60 inkl frakt och markera det som gåva så kan du med lite tur slippa tullen.

Han hjälpte mig att kapa tullkostnaderna på mitt avgassystem rätt rejält. Du tar en risk med eventuell godsförsäkring dock.
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Ge mig direktlänken så sak jag se om jag kan putta dit den. :)

vad menar du? :p

Tips: Messa honom och be honom deklarera ett värde på godset så att det blir totalt ca $60 inkl frakt och markera det som gåva så kan du med lite tur slippa tullen.

Han hjälpte mig att kapa tullkostnaderna på mitt avgassystem rätt rejält. Du tar en risk med eventuell godsförsäkring dock.

Och hur säger man detta på engelska? :S inte den som var med på lektionerna direkt :(
 
Last edited:

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Hej

Har precis bytt "push-rod" tätningen, den bredvid framdrevet. På själva kopplingspinnen sitter det en gummitätning, ser ut som ett dammskydd, kommer inte ihåg vilket håll den satt på? Ska den skydda packboxen eller slavcylindern? Nån som vet detta :)
TL1000R gäller det.


Martin


Har ett till problem, får inte kopplingen att fungera :confused: Har lossat slavcylindern för att byta push-rod sealing och kolven går ut som den ska när jag har slavcylindern lös men när monterad så händer inte mycket. Inget motstånd alls knappt. Precis som att det skulle vara luft i systemet men jag har inte lossat några slangar. Har provat lufta utan resultat.
Nån idé?
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Hej

Har precis bytt "push-rod" tätningen, den bredvid framdrevet. På själva kopplingspinnen sitter det en gummitätning, ser ut som ett dammskydd, kommer inte ihåg vilket håll den satt på? Ska den skydda packboxen eller slavcylindern? Nån som vet detta :)
TL1000R gäller det.


Martin

Med den här BILDEN kanske hjälper dej.

Har ett till problem, får inte kopplingen att fungera :confused: Har lossat slavcylindern för att byta push-rod sealing och kolven går ut som den ska när jag har slavcylindern lös men när monterad så händer inte mycket. Inget motstånd alls knappt. Precis som att det skulle vara luft i systemet men jag har inte lossat några slangar. Har provat lufta utan resultat.
Nån idé?
Hmmm, prova o lufta.
Återkom kanske vi/jag kan hjälpa dej....
Men kom ihåg att de e du som skruva, kan bara vägleda här på forumet.
 
Last edited:

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Med den här BILDEN kanske hjälper dej.

Hej

Tack för bilden, men det är inte själva packboxen jag menar utan en typ av dammskydd som sitter på själva pinnen, men jag satte den mot slavcylindern, den såg ut att passa bäst där.
Ska prova lufta kopplingen mer.

Martin
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
vad menar du? :p



Och hur säger man detta på engelska? :S inte den som var med på lektionerna direkt :(
Typ nåt i stil med:
"Could you please declare a value so the total declared value plus shipping fees is less than $70, and mark it as a gift? That might help me avout unnecessary customs fees here in Sweden..."
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Coolt! Vad är det för projekt du håller på med nu?
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Hej

Tack för bilden, men det är inte själva packboxen jag menar utan en typ av dammskydd som sitter på själva pinnen, men jag satte den mot slavcylindern, den såg ut att passa bäst där.
Ska prova lufta kopplingen mer.

Martin

Vet inte direkt va du menar, kanske kan titta på den här bilden o berätta vilken del de är:confused: Vart lite nyfiken :va

Coolt! Vad är det för projekt du håller på med nu?

Vem menar du som håller på med ett projekt:confused:
 
Last edited:

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
[

Vem menar du som håller på med ett projekt:confused:[/QUOTE]

Ja, det blev lite fel här, klart att det blev otydligt vem jag syftade på. Den jag menade var NatoNs TLR. Det är nämligen min gamla hoj han mekar med, troligtvis med något prestandahöjande fix eller nåt bling. Lycka till och bilder när modden är gjord!
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Typ nåt i stil med:
"Could you please declare a value so the total declared value plus shipping fees is less than $70, and mark it as a gift? That might help me avout unnecessary customs fees here in Sweden..."

Tack. har frågat han nu. se vad han svarar =)
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Ja, det blev lite fel här, klart att det blev otydligt vem jag syftade på. Den jag menade var NatoNs TLR. Det är nämligen min gamla hoj han mekar med, troligtvis med något prestandahöjande fix eller nåt bling. Lycka till och bilder när modden är gjord!

Packningen till tanken ska bytas och nya shims ska i :) Ska också på med yoshi-systemet så småningom, men jag är lite rädd att som så många andra dra av bultarna som håller röret mot toppen. Sprutar 5-56 på bultarna med jämna mellanrun så det ska tränga in. Avgassystemet hade du aldrig loss va?

Angående packboxen till tryckstången för kopplingen så kan jag tipsa om den här tråden (inloggning på TLZ krävs), för dem som inte precis bytt den dvs :hihi
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Angående packboxen till tryckstången för kopplingen så kan jag tipsa om den här tråden (inloggning på TLZ krävs), för dem som inte precis bytt den dvs :hihi[/QUOTE]

De man gör är att byta ut den gamla P-box till en P-box som sitter på SV 1000-modellen
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Har ett till problem, får inte kopplingen att fungera :confused: Har lossat slavcylindern för att byta push-rod sealing och kolven går ut som den ska när jag har slavcylindern lös men när monterad så händer inte mycket. Inget motstånd alls knappt. Precis som att det skulle vara luft i systemet men jag har inte lossat några slangar. Har provat lufta utan resultat.
Nån idé?

Nu har jag ett svagt minne av att det sitter 2 st distanser som håller skruvarna till slavcylindern, en lång och en mindre.

Är du säker på att du har satt dom rätt?
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Packningen till tanken ska bytas och nya shims ska i :) Ska också på med yoshi-systemet så småningom, men jag är lite rädd att som så många andra dra av bultarna som håller röret mot toppen. Sprutar 5-56 på bultarna med jämna mellanrun så det ska tränga in. Avgassystemet hade du aldrig loss va?

Angående packboxen till tryckstången för kopplingen så kan jag tipsa om den här tråden (inloggning på TLZ krävs), för dem som inte precis bytt den dvs :hihi

Nej avgassystemet har jag ej tagit av någon gång. Och vad lustigt med packningen till tanken, jag har precis bytt på min TL.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Packningen till tanken ska bytas och nya shims ska i :) Ska också på med yoshi-systemet så småningom, men jag är lite rädd att som så många andra dra av bultarna som håller röret mot toppen. Sprutar 5-56 på bultarna med jämna mellanrun så det ska tränga in. Avgassystemet hade du aldrig loss va?

Två tips:
1. Montera pinnbultar. Då slipper du dra loss dem från toppen varje gång... Jag har dock inte gjort det, så om du nu nån gång skulle dra av en av dem eller dra dem gängpaj så har du ganska jävliga problem.

2. Byt till rostfria bultar. Det har jag gjort och jag har aldrig haft problem med att lossa dem sedan dess. I övrigt, spraya 556 eller liknande och dra dem försiktigt fram och tillbaks tills de lossnar. Även om du har rostfria bultar, montera nya varje gång så kommer de garanterat att hålla. :tummenupp
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Nej avgassystemet har jag ej tagit av någon gång. Och vad lustigt med packningen till tanken, jag har precis bytt på min TL.

Böt du bränslefilter då också? Jag ska nog byta till externt filter.

Två tips:
1. Montera pinnbultar. Då slipper du dra loss dem från toppen varje gång... Jag har dock inte gjort det, så om du nu nån gång skulle dra av en av dem eller dra dem gängpaj så har du ganska jävliga problem.

2. Byt till rostfria bultar. Det har jag gjort och jag har aldrig haft problem med att lossa dem sedan dess. I övrigt, spraya 556 eller liknande och dra dem försiktigt fram och tillbaks tills de lossnar. Även om du har rostfria bultar, montera nya varje gång så kommer de garanterat att hålla. :tummenupp

Tackar :tummenupp Jag kör nog på rostfria bultar och aluminiumpasta.
 

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Ort
gbg
Hoj
KTM 625
Nu har jag ett svagt minne av att det sitter 2 st distanser som håller skruvarna till slavcylindern, en lång och en mindre.

Är du säker på att du har satt dom rätt?

Jag fick ordning på det, det var en ordentlig luftning som behövdes :)
Förstår inte vad luften kom ifrån men men..
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top