FettSnok
96% enligt läkaren
3:an; 60-70km/h, ger full gas, hänger i armarna, lägger tryck på växelpedalen, lättar lite på gasen kort, 4:an slinker i , balanserar med gas/bakbroms, ökar hastighet, ny växling osv.
Den dagen då du KAN åka på bakhjulet, så kommer du att skratta åt dej själv och tänka -"Fan va enkelt det är, hur fan kunde jag banga för det så länge som jag gjort".
När man har lärt känna hojjen ordentligt så brukar såntdär komma av sig själv.När jag hade nyköpt min ktm 660 så hade jag problem att få upp den på 3:ans växel t.ex och nu har man inga problem alls att plocka upp den på alla växlar.
Om man kan köra hur långt som helst på bakhjulet på cykel, det borde väl ge en fördel när man börjar träna på mc? Har testat lite på min nsr, men det är fan inte lätt, men min kompis kan en 5-10 m iaf
Man kanske ska inse att jag är någon bakhjulskung och jag ska hålla mig på två hjul.. (eller kanske det tar ett par år till)
Så alla som inte kan köra sådar flashigt på bakan ni ska veta att det finns fler som är lika sopiga som er...
Som tidigare sagt i tråden.. Alla är vi nybörjare nångång. Förutom vissa som tydligen föddes på bakhjulet.
Irriterande som fan att jag inte kan ut och öva! Får upp den klockrent men har problem när jag ska slå av på gasen, så jag släpper för mycket vilket resulterar i att framhjulet går ner. Försöker kompensera genom att ge mer gas så det blir iaf ett snygg nedsläpp. Öva, öva, öva, öva, öva...
Kopplar du upp eller gasar du uppden??
He he kan fortfarande ta bågen till jobbet,, förra året fick den stå inne ett par dagar bara..
Absolut.. har ändå kört närmre 600mil med den
Det känns inte "farligt" om man nu får säga så utan det är bara att hitta balansen så den stannar uppe när jag slår av på gasen som ska nötas in nu!
Nu var de fint väder idag ju. Blev de någon repa då?
Mitt tips ...
Full Throttle N Slipping The Clutch Uiiilii
Sen att man likt jägaren får vakta avtryckaren/bakbromsen.... kan ju vara viktigt att understryka!
Seriöst!
Försökt att lära er få upp den med högerfoten på bakbakbromsarn!
Det har räddat många med mig!
Lär er balansera längre sträckor på lägre växlar!
(Jag såg till att jag kunde åka storgatan ut på tvåan innan jag fortsatte med trean! )
Har ni hittat balansläget? (Riktlinje) När jag hittade balanspunkten så såg jag inte ett skit framåt utan fick hänga mig ut på sidan å kika!
........så jag ställde mig upp! What e feeling.... nu såg man ju vägen!
Tat lungt!
Jag e fortfarande kass och kör omkring på en 650cc offroad så tag mina tips med ett par*10 nypor salt!
Men va fan ärligt varför ska man åka på ett hjul
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |