Triumph Speed Triple-tråden.

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003

Japp...jag och fröken Lelle snackade lite om det idag....att vi borde dra en runda ett gäng på söndag...försöka mötas upp vid tre rycket.

Förövrigt så är fröken Lelle jätte bra på en annan sak märkte jag idag när vi åkte bulten. Han är en lysande tankbil!!...dock med väldigt liten tank..bara 0.5 liter. Brorsan fick soppa torsk men då kom fröken Lelle som en raket ur tomma intet och hala fram en tom energidryckflaska som han genast pep iväg och fyllde med soppa....tankbil! :yoparty
Nu verkar det ju som att brollan har någe vajsing med laddningen till batteriet oxå så fröken Lelles fina insats fick inte önskad effekt...blev till att åka och införskaffa startkablar :gnissla

Tack för hjälpen fröken! Jag tar med ett äpple till dig på söndag. :)
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Japp...jag och fröken Lelle snackade lite om det idag....att vi borde dra en runda ett gäng på söndag...försöka mötas upp vid tre rycket.

Förövrigt så är fröken Lelle jätte bra på en annan sak märkte jag idag när vi åkte bulten. Han är en lysande tankbil!!...

Tack för hjälpen fröken! Jag tar med ett äpple till dig på söndag. :)

Såsåå...fröken Lelle hoppas ni fick hyfs på brollans hoj till slut... han är väl fortfarande alldeles till sig efter att fått åka med på en riktig hoj... :D :D :D
Det blir kvarsittning för dig förresten...INTE peka finger när fröken kör om... :tuttar

Låter bra...15-tiden söndag, kan ju inte tacka nej nu när MaScoot ÄNTLIGEN lovar bjuda på äpple efter alla fula gester.... Välpolerat ska det va :tungan
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Såsåå...fröken Lelle hoppas ni fick hyfs på brollans hoj till slut... han är väl fortfarande alldeles till sig efter att fått åka med på en riktig hoj... :D :D :D

Att få åka lite triple gör väl vem som helst lite småfuktig :D

Det blir kvarsittning för dig förresten...INTE peka finger när fröken kör om... :tuttar

Ja men va' fan...jag tröttnade på att bli så sjukt frånåkt!

Låter bra...15-tiden söndag, kan ju inte tacka nej nu när MaScoot ÄNTLIGEN lovar bjuda på äpple efter alla fula gester.... Välpolerat ska det va :tungan

De' vettu!
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Är det bara jag som tycker den fina s3-tråden tappar sin glans med massa mer eller mindre privata inlägg? Skitkul att ni kör ihop, vi är ett gäng triplar som håller ihop i Göteborg också, men vi tar det snacket "vid sidan om" o låter s3-tråden vara till för tips o trix o frågor o svar! Jag kanske är moralkärring o gammal tomte som tycker så men nu är det sagt iaf..!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Är det bara jag som tycker den fina s3-tråden tappar sin glans med massa mer eller mindre privata inlägg? Skitkul att ni kör ihop, vi är ett gäng triplar som håller ihop i Göteborg också, men vi tar det snacket "vid sidan om" o låter s3-tråden vara till för tips o trix o frågor o svar! Jag kanske är moralkärring o gammal tomte som tycker så men nu är det sagt iaf..!

...jävla moralkärring.... :huvet
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Är det bara jag som tycker den fina s3-tråden tappar sin glans med massa mer eller mindre privata inlägg? Skitkul att ni kör ihop, vi är ett gäng triplar som håller ihop i Göteborg också, men vi tar det snacket "vid sidan om" o låter s3-tråden vara till för tips o trix o frågor o svar! Jag kanske är moralkärring o gammal tomte som tycker så men nu är det sagt iaf..!

slap.gif
Du är en moralkärring och en gammal tomte....som tyvärr har helt rätt.
Tråden är totalt hi-jackad av skitsnackare som fröken Lelle och Fenster...de borde
devi.gif
omedelbart. :D

Skämtåsido så har du en poäng. Vi skulle kunna sköta allt personligt babbel i en mer stockholmsaktig triple tråd i OT delen.


Trots allt så får du en :pannkyss
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
slap.gif
Du är en moralkärring och en gammal tomte....som tyvärr har helt rätt.
Tråden är totalt hi-jackad av skitsnackare som fröken Lelle och Fenster...de borde
devi.gif
omedelbart. :D

Skämtåsido så har du en poäng. Vi skulle kunna sköta allt personligt babbel i en mer stockholmsaktig triple tråd i OT delen.


Trots allt så får du en :pannkyss

Ok..., tack MaScoot, mitt goda samvete. Förlåt då...på riktigt. Starta en Sthlm triple tråd då? Ok? Trodde min enfald den var öppen för annat än SAE & kedjor...
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Ok..., tack MaScoot, mitt goda samvete. Förlåt då...på riktigt. Starta en Sthlm triple tråd då? Ok? Trodde min enfald den var öppen för annat än SAE & kedjor...

Jag som erkänd trådkapare kan väl erkänna. Men jag var också med uppfattningen att det var allmänt snack om tripeln. Dessutom är det inte så att ingen försöker svara på inlägg som faktiskt kommer om S3:an. Den som undrar något får svar i bästa möjliga mån enligt mig. Och dessutom så skulle den här tråden ligga längst bak i listan eftersom det nästan aldrig kommer några frågor??
Förlåt mig alltså men jag har inte uppfattningen att vi stöter bort någon. Och du är självklart välkommen att snacka lika mycket skit som vi faktiskt gör. Ju mer desto bättre!:tummenupp
Sen kan jag också som inbiten göteborgare tycka att det är guld att få kontakt med några andra triplar i stockholm eftersom jag pluggar där på terminhalvåret.

Men hey, det är bara min åsikt....


Ja men va' fan...jag tröttnade på att bli så sjukt frånåkt!


Frånåkt? Har magnif inte orginal och din var snabbare sa du?:arsele :arsele :arsele
 
Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Är det bara jag som tycker den fina s3-tråden tappar sin glans med massa mer eller mindre privata inlägg? Skitkul att ni kör ihop, vi är ett gäng triplar som håller ihop i Göteborg också, men vi tar det snacket "vid sidan om" o låter s3-tråden vara till för tips o trix o frågor o svar! Jag kanske är moralkärring o gammal tomte som tycker så men nu är det sagt iaf..!


Vad e denna vackas ord? Avundsjuka?!

Förra veckans skam har väl lagt sig:D
 

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Speed Triple-05
Har en liten däckfundering. På min triple som jag köpte i juni sitter det ett Michelin Pilote Power fram och ett Metzler Roadtec Z6 bak. Känns som en lite udda kombination, men då hojen bara gått 200 mil när jag köpte den verkade det ju osannolikt att man kört slut på ett däck redan.

Nåväl, var idag i Linköping (Sviestad) på sporthojskurs och det regnade hela dan :D - inte så mycket men tillräckligt för att det skulle bli lite plaskigt. Det jag upptäckte var att jag hade väl lätt att få bakhjulssläpp vid gaspådrag jämfört med en del av de andra och ett var riktigt läskigt.

Vad har ni kära triplekamrater för erfarenheter när det gäller däck till denna eminenta hoj? Brukar det blandas däck (alltså olika märken fram o bak)? Har ni råkat ut för något liknande med just Metler Z6 i vätan?

Oavsett några släpp så var det som vanligt ruggigt kul att köra.:yoparty
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Har en liten däckfundering. På min triple som jag köpte i juni sitter det ett Michelin Pilote Power fram och ett Metzler Roadtec Z6 bak. Känns som en lite udda kombination, men då hojen bara gått 200 mil när jag köpte den verkade det ju osannolikt att man kört slut på ett däck redan.

Nåväl, var idag i Linköping (Sviestad) på sporthojskurs och det regnade hela dan :D - inte så mycket men tillräckligt för att det skulle bli lite plaskigt. Det jag upptäckte var att jag hade väl lätt att få bakhjulssläpp vid gaspådrag jämfört med en del av de andra och ett var riktigt läskigt.

Vad har ni kära triplekamrater för erfarenheter när det gäller däck till denna eminenta hoj? Brukar det blandas däck (alltså olika märken fram o bak)? Har ni råkat ut för något liknande med just Metler Z6 i vätan?

Oavsett några släpp så var det som vanligt ruggigt kul att köra.:yoparty
på min satt pilot power både fram o bak, tycker greppet e helt ok vid väta, har dock inte kört bana när d vart blött!!
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Har en liten däckfundering. På min triple som jag köpte i juni sitter det ett Michelin Pilote Power fram och ett Metzler Roadtec Z6 bak. Känns som en lite udda kombination, men då hojen bara gått 200 mil när jag köpte den verkade det ju osannolikt att man kört slut på ett däck redan.

Nåväl, var idag i Linköping (Sviestad) på sporthojskurs och det regnade hela dan :D - inte så mycket men tillräckligt för att det skulle bli lite plaskigt. Det jag upptäckte var att jag hade väl lätt att få bakhjulssläpp vid gaspådrag jämfört med en del av de andra och ett var riktigt läskigt.

Vad har ni kära triplekamrater för erfarenheter när det gäller däck till denna eminenta hoj? Brukar det blandas däck (alltså olika märken fram o bak)? Har ni råkat ut för något liknande med just Metler Z6 i vätan?

Oavsett några släpp så var det som vanligt ruggigt kul att köra.:yoparty

Har själv kört just den kombon ett tag eftersom jag var tvungen att byta framdäck långt senare än bak.:yoparty :yoparty :D
Då märkte jag väl inget speciellt, jag tog det medvetet lite lugnt eftersom däcken inte är optimala tillsammans.
Nu kör jag med Z6 rakt över och fick senast släpp idag när vi var ute och körde med stockholms nya tripelklubb.:yoparty :yoparty
Det berodde nog på nykommet regn, kalla däck och för mycket vrid.
Du hade inte kalla däck då? Eller hur långt har bakdäcket gått? Läste någonstans att det skulle gå ett ganska bra tag innan det var optimalt. Nåja...jag är ju ingen däckexpert.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har en liten däckfundering. .........


Var det i utgången av kurvor du fick släpp ? Tex i kurvan innan rakan ?

Det fick jag trots torr bana och jag hade då Pilot Power 2CT bak. Det berodde antagligen på en kombo av mycket vrid i hela registret och fet raka i sikte.:yoparty
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
på min satt pilot power både fram o bak, tycker greppet e helt ok vid väta, har dock inte kört bana när d vart blött!!

Jag körde Gälleråsen i mycket regn i sommar och PP CT2 var kungliga! Jag hade klart ett övertag över andra.

Hade´
 

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Speed Triple-05
Har själv kört just den kombon ett tag eftersom jag var tvungen att byta framdäck långt senare än bak.:yoparty :yoparty :D
Då märkte jag väl inget speciellt, jag tog det medvetet lite lugnt eftersom däcken inte är optimala tillsammans.
Nu kör jag med Z6 rakt över och fick senast släpp idag när vi var ute och körde med stockholms nya tripelklubb.:yoparty :yoparty
Det berodde nog på nykommet regn, kalla däck och för mycket vrid.
Du hade inte kalla däck då? Eller hur långt har bakdäcket gått? Läste någonstans att det skulle gå ett ganska bra tag innan det var optimalt. Nåja...jag är ju ingen däckexpert.


Nja, värmen i däcket borde varit ok (ja så ok som det nu blir i det väder som var) eftersom det inte var i början släppen kom. Troligen var det en läcker kombination av väl låg växel och lite ivrigt gaspådrag som gjorde det hela :yoparty Z6 är ju inte vidare mönstrat mitt på så det skulle ju kunna förklara lättare hjulspinn när hojen är upprätt. I själva kurvorna hade jag inga sådana problem förutom att det i vissa fall känns som små microsläpp när man lägger ner. Inget dramatiskt, men ett litet lätt ryck då och då.

Det värsta kom nog dock på vägen hem då jag lite fint skulle dra ur en rondell och halkade till på övergångsstället. Det kändes svettigt - kanske mest för att det varit plågsamt att ha kört på bana hela dagen och sedan klota 800 meter hemifrån. :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top