Triumph Speed Triple-tråden.

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Om den kom in på reparation så borde det förhoppningsvis gått bra???:confused:

Var styret av och skrapad på hela väntersidan, samt ett Arrowsystem på?
I så fall är det min kompis hoj, han klarade sig hur som helst bra. Skrapat ställ och några blåmärken bara :)

Hade dom börjat laga hojen?
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Om den kom in på reparation så borde det förhoppningsvis gått bra???:confused:

Enligt Luca så verkar den vara klotad....

Var styret av och skrapad på hela väntersidan, samt ett Arrowsystem på?
I så fall är det min kompis hoj, han klarade sig hur som helst bra. Skrapat ställ och några blåmärken bara :)

Hade dom börjat laga hojen?

Skönt att det gick bra! :tummenupp
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Var styret av och skrapad på hela väntersidan, samt ett Arrowsystem på?
I så fall är det min kompis hoj, han klarade sig hur som helst bra. Skrapat ställ och några blåmärken bara :)

Hade dom börjat laga hojen?

ja vänster del av styret var av och hängde! Den stod på reparationsbord, så dom borde väl påbörjat!
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
ja vänster del av styret var av och hängde! Den stod på reparationsbord, så dom borde väl påbörjat!

Han fick precis nu reda på att IF löser in den. Vi som inte tyckte det såg så farligt ut :näsblod adrenalinet som spelade ögonen ett spratt kanske. Trist på en riktigt fin hoj, mattsvart också..
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Han fick precis nu reda på att IF löser in den. Tydligen 80 000:- i bara delar att laga den. Vi som inte tyckte det såg så farligt ut :näsblod adrenalinet som spelade ögonen ett spratt kanske. Trist på en riktigt fin hoj, mattsvart också..

Eller så saltar verkstaden räkningen till försäkringsbolaget och får vipps en "skrothoj" att köpa till vrakpris och restaurera.
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Jo, kan tänkas!

Och jag var och provade en Super Duke idag.:D

Fast nja, inte all that tycker jag då rakt inte. Kitlas i rumpan gör den...tog nån kvart eller nåt innan jag hade återhämtat mig helt.:D :D

Sen klart...inget fel på hojen inte...bromsarna tog ju som svin!!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jo, kan tänkas!

Och jag var och provade en Super Duke idag.:D

Fast nja, inte all that tycker jag då rakt inte. Kitlas i rumpan gör den...tog nån kvart eller nåt innan jag hade återhämtat mig helt.:D :D

Sen klart...inget fel på hojen inte...bromsarna tog ju som svin!!

Så köp en superduke då, om du gillar att bromsa.... :arsele :arsele :arsele
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jo, kan tänkas!

Och jag var och provade en Super Duke idag.:D

Fast nja, inte all that tycker jag då rakt inte. Kitlas i rumpan gör den...tog nån kvart eller nåt innan jag hade återhämtat mig helt.:D :D

Sen klart...inget fel på hojen inte...bromsarna tog ju som svin!!

Et tu, Brute?

..nu börjas det igen. Gå å köp den där satans Duken du...din Speedy behöver någon som är trogen och inte är ute och prasslar hela dagarna.
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Et tu, Brute?

..nu börjas det igen. Gå å köp den där satans Duken du...din Speedy behöver någon som är trogen och inte är ute och prasslar hela dagarna.

Jajajaja, jag kollar bara lite. Har alltid haft en liten liten kärlek till duken.
Men det roligaste är nästan att lyssna på säljarnas snack. Jaha, du har en triple ja.....denna är ju lite råare och har lite mer vrid osv osv osv.
Det var bara en snubbe som erkännde att han valde själv mellan tripeln och duken. Annars var det ganska partiskt snack. Och vissa av kunderna som redan hade köpt en duke....jaha triumph....det är väl skitkvalitét osv....dom vet inte en skit...:arsele
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
.jaha triumph....det är väl skitkvalitét osv....dom vet inte en skit...:arsele

Hur många har råkat ut för folk som kommer fram och frågar om trajan läcker olja och går sönder hela tiden? Det är nästan komiskt tycker jag, att så många har en relation till Triumph speciellt äldre som ofta börjar sina meningar med
- jag minns när jag var ung.... och så kommer en radda om truxton och andra modeller som var fina grejer på tiden det begav sig. Hade senast i fredags en snubbe i 50 + åldern som tyckt att det var en häftig hoj jag hade och själv hade han kört bonnville i sina ungdomens dagar. Han blev jätte förvånad när jag svarade Ja på frågan om den gör över 150 km/h!!! inte klokt Vilken utveckling!
Hade´
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hur många har råkat ut för folk som kommer fram och frågar om trajan läcker olja och går sönder hela tiden? Det är nästan komiskt tycker jag, att så många har en relation till Triumph speciellt äldre som ofta börjar sina meningar med
- jag minns när jag var ung.... och så kommer en radda om truxton och andra modeller som var fina grejer på tiden det begav sig. Hade senast i fredags en snubbe i 50 + åldern som tyckt att det var en häftig hoj jag hade och själv hade han kört bonnville i sina ungdomens dagar. Han blev jätte förvånad när jag svarade Ja på frågan om den gör över 150 km/h!!! inte klokt Vilken utveckling!
Hade´
+1!!!
Jag råkar ut för det hela tiden tycker jag!:mad:
 

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Karlstad
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Ladda batteriet, eller inte ladda snarare.

Ååååå... köpte en triple tidigt i somras, en dark 04 :yoparty (man ska inte prova en S3 om man inte har råd :). Hur som helst så fick jag ladda batteriet efter ett par veckor. Tänkte inte mer på det. Nästa gång det va tomt så blev jag lite trött o köpte ett nytt batteri. Imorse (efter typ 3 veckor och åka mer eller mindre varje dag) så va det tomt i detta med. Jag har inget larm på hojen, men det verkar ha suttit ett på den. Startar fint och direkt på startkablar. Drog 20 mil i dag i högt tempo o det gjorde ingen skillnad på batteriet. Jag fattar ju att det inte laddar, några tips om vad det kan vara? Samt hur man löser det?
 
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Redan sugen på å byta??:arsele :arsele :D :D

Hehe...nej men polaren måste ju ha något nytt att åka på. jag är trogen min SD :D på tal om byta, var inte du lite sugen? :tungan

Ärligt talat så tycker jag det är dött lopp mellan Superduken och S3:an, 2 riktigt grymma hojar. Finns enligt mig inga andra alternativ, är bara en smaksak.
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Nej i Södertälje..

Ingen som vet om det finns någon mattsvart 07:a till salu någonstans?

Edit: såg att du är från Halmstad, han är nyss hemflyttad därifrån efter 4 år, nån du känner?

Jag sålde en mattsvart 07:a med Arrow system och 70 mil på mätarn till en i Bromma, men då va det ju inte han.

Vet inte om jag känner honom, jag har kört hoj här i 8 år. Vad heter han?
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top