ZZR 1400-tråden

Tja.

För folk som trånar efter en underbar motorcykel.

Min hoj kommer o ligga på blocket i början på april.
Har flyttat till hufvudstaden och försäkringen blir för dyr + att jag behöver pengar till kommande boende.
 
Lite mekar bilder . Hela kåpan är av utom toppkåpan. Håller på att byta stift som man köper i England för en 3 del av vad de tar här . Olja oljefilter luftfilter .
Stiften äe inta så svåra att byta som man skulle kunna tro.
När det är gjort ska jag montera mina carbonfiber delar och vaxa sen kan man åka en säsong till.

001.jpg
002.jpg
003.jpg
 
Blåser liv i denna tråden.
Provkört och klart på långresa med ZZR1400 -14 preformance.
Blev 750 mil med packväskor och toppbox. (gumman bak)
Åter igen kan man bara konstatera att den är underbar.
Hade tidigare en 2006 men köpte en ny iår.
Den har gått tungt lastad på både snabba autobahn och på kurvig väg i Kroatien.
Fantastisk på båda.
 
Oj här var det länge sen någon skrev..
Men eftersom jag sålt min Aprilia Tuono Factory-18 och beställt en zzr 1400 Performance sport 2020:)
Så får jag väl väcka tråden lite igen.2020ZZR1400PERFORMANCE_BK1_STU_01.jpg Fick ringa till generalagenten och fråga hur den såg ut:va Dom ordnade fram en bild till slut:tummenupp Nu har dom lagt upp 2020 modellen på hemsidan , Men inte Performance sport modellen.. Leverans slutet av aug:banana
 
Hoppas du har koll på att du inte får betala Tuono
pengar för att försäkra ZZR :)
 
:hihi Nää 4700:- Hel/Helår för Appan är svårslaget....
Men helt ok ändå hamnar på 8840:- Helår Helt okej tycker jag.

Var och hämtade pärlan i onsdags(13/8) Men blev lite förvånad då inte Performance-Sport rutan samt Accrat var monterat.
Visade sig att dom inte har släppt zzr 2020 modellen på marknaden än Hupp..
Så jag sa att jag tar den ändå och när rutan o Accrat kommer så monterar jag själv:D

Vet att man alltid höjer sina egna hojar som snyggast o bäst men måste säga att jag tycker att den färgsättningen 2020 är den absolut snyggaste:va Eller är det bara för att jag äger den:hihi IMG_6215.jpg
 
:hihi Nää 4700:- Hel/Helår för Appan är svårslaget....
Men helt ok ändå hamnar på 8840:- Helår Helt okej tycker jag.

Var och hämtade pärlan i onsdags(13/8) Men blev lite förvånad då inte Performance-Sport rutan samt Accrat var monterat.
Visade sig att dom inte har släppt zzr 2020 modellen på marknaden än Hupp..
Så jag sa att jag tar den ändå och när rutan o Accrat kommer så monterar jag själv:D

Vet att man alltid höjer sina egna hojar som snyggast o bäst men måste säga att jag tycker att den färgsättningen 2020 är den absolut snyggaste:va Eller är det bara för att jag äger den:hihi View attachment 450286

Nä du har rätt - den är jävligt snygg den färgen! :kär
 
Ni som har zzr1400 hur låter era? Är spekulant på en 2009 som har gått 3800 mil och provkörde, men reagerade på att ventilerna tickar lite över hela varvregistret samt att när man använder frambromsen låter det som att en liten pump börjar surra. Ibland fortsatte denna låta även om jag släppte bromsen. Det hördes ganska bra i farten.

Är detta normalt?
 
Hej, söker fortfarande en gen 1 med abs för bra pris, tips mottages..
Mil mindre viktigt än historik.
 
Last edited:
Min fick gå över 500 mil i somras Italien och tillbaka.helt underbar hoj det enda som jag tyckte var nackdel,var sadeln lite för hård samt galon, är varmt när det var 45 grader varmt.kommer att behålla den och säljer förmodligen TL-en :)
 
Här var det stillsamt, alla kwakpiloter utdöda?
kwak.jpg
Bytt vätskor, bromsar, handtag, filter, lite färgklickar...testkörning i helgen.
Originalpickorna är galet stora på dessa, funderar på att slipa ner o värmelackera dem så de inte sticker i ögonen lika jävligt..
 
Blev en liten tur med pärlan till vaxholm i Onsdags (Vilket väder).:squid.
Nu hoppas man bara att Tyskland och Italien öppnar gränserna så hojen får sträcka ut:)

Har bokat att åka i slutet av Juni (Bokade förra året) men men Only time will tell:( IMG_8394.jpg
 
Last edited:
Resultat av målningen av de gigantiska originalljuddämparna, kört rören varma så det ska härda rätt, få se hur det håller. Anledningen till att jag inte köper eftermarknad är att det här är dels ett budgetprojekt, och dels pendlar jag 16 mil om dagen så jag föredrar någorlunda tysta grejor. Upptäckte att tempen bara steg o steg och fläktarna gick inte igång, visade sig vara säkringen bara.:brinnerup
unnamed.jpg
 
Nya däck, framhjulslager, drivpaket och handvärme. Det bra inköpspriset är normaliserat av en omfattande renovering..:(men går å andra sidan väldigt bra nu och med nya delar. Upplever dock att dra-åt-helvete-känslan som min gamla zx-11 gav mig när man drog på saknas lite på denna förfinade maskin. Visst, den är lite bättre på precis allt, men gör det så städat att den inte känns lika skoj och busig som den äldre förgasarhojen. Dessutom betydligt dyrare i försäkring och drar mer soppa. Kluven! tur jag har kvar min gpz900r för lite oldschool feeling emellanåt.

Ombes om en timme pga hjullagerbytet, sen får den vila nån vecka eller två tills det blir en tillstymmelse till vårväder här på nordpolen. (-2 imorse, 8 mil)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top