ZZR 1400-tråden

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Nån som har erfarenhet av sprint luftfilter?
Köpt ett då jag är för lat med att rengöra och olja k&n filtret.
Ska funka bra enligt Brock's med deras avgas helsystem och öka på luftflödet.
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Nu har jag fixat lite trevlig läsning.
Beställde till biblioteket Guy Marins biografi.
Hämtade idag. Han är hu än grym gubbe...lite av min idol.
Boken är på engelska men inga problem.
 

Bifogat

  • 20221228_141158.jpg
    20221228_141158.jpg
    1.2 MB · Visningar: 15

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Nej text.å några bilder.
Får väl spara ihop till Isle of Man, en kompis har gjort det nu och åker i sommar.
Men har bara en touring hoj..en yama 1200..
Ingen vass zzr då hade han fått bromsspår i kalsongerna..
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Varit lite sugen på zzr1400 jag med ibland, men inte förens 2012an kom. Var väl en fet uppdatering då?

Hur är zzr1400 att jobba med servicemässigt? Monterar man ur hela motorn vid en ventilkoll? En gammal zzr1100 verkar vettigare på den biten....Inget påstående, bara undrar
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Varit lite sugen på zzr1400 jag med ibland, men inte förens 2012an kom. Var väl en fet uppdatering då?

Hur är zzr1400 att jobba med servicemässigt? Monterar man ur hela motorn vid en ventilkoll? En gammal zzr1100 verkar vettigare på den biten....Inget påstående, bara undrar
Jag spanar också på 1400:an efter att haft mindre hoj under några år. Men har alltid föredragit Kawa... Saknar ZX12:an jag hade, men den är ju lite ålderstigen vid du här laget.

2012 kom uppdatering och sen igen 2017 om jag minns det rätt. Finns en del om det på youtube.

Trångt vid ventilkoll och en del att skruva loss för att komma åt, vad jag förstår. Det är väl egentligen nackdelen med en stor tung motor och täckande kåpor. Fördelen är dock att det är ett lok och ofta körs ganska lugnt, så maskinerna håller måååånga mil. Hjullager och fjädring sticker nog fortfare än motordelar.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det blev ett köp av en 2012:a i måndags. Långmilare till mycket bra pris. Har redan beställt LED till ljusen fram för att få lite mer tryck och synas bättre. Samt dB-killers till Yoshimura-dämparna. De låter väldigt mycket - så pass att det blir jobbigt för mig som förare trots öronproppar. Vill dock inte gå tillbaka till originalkannorna.

Lite småfix och puts, samt oljebyte inför sommaren så blir det fint att åka med. Funderar på mappning av ECU:n för att ta bort spärrarna, men egentligen så räcker kraften ganska bra om jag ska vara ärlig. 300 knyck är också fort (med ZX12R var det bara en gång jag körde över det, trimmad och ostrypt -00 som den var).
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
r1200gs , MT 09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Det blev ett köp av en 2012:a i måndags. Långmilare till mycket bra pris. Har redan beställt LED till ljusen fram för att få lite mer tryck och synas bättre. Samt dB-killers till Yoshimura-dämparna. De låter väldigt mycket - så pass att det blir jobbigt för mig som förare trots öronproppar. Vill dock inte gå tillbaka till originalkannorna.

Lite småfix och puts, samt oljebyte inför sommaren så blir det fint att åka med. Funderar på mappning av ECU:n för att ta bort spärrarna, men egentligen så räcker kraften ganska bra om jag ska vara ärlig. 300 knyck är också fort (med ZX12R var det bara en gång jag körde över det, trimmad och ostrypt -00 som den var).
Yep! du börjar bli gammal!..:krama
 

Ronnie.o

Medlem
Gick med
16 Mar 2012
Ort
lerum
Hoj
ZZR1400
Var ute på Johans Mc dag i dag funderade på att provköra lite olika Mc.Kom på att ingen Mc matchar min ZZR blev ingen provkörning,kunde inte hitta någon hoj som gav mer körglädje än den jag har.:squid Ronnie
 

JOTAck

Kommer våren snart?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Trivsamma trivsamma T
Hoj
Laverda Jota 1980, Kawasaki ZZR1400 2006
Tjena,

Någon som har tips på verkstad för ventilkoll/ justering med rimliga priser? Alternativt någon hemmafixare med koll här som vill göra det mot rimlig ersättning 😀 Bor i Stockholm men kan såklart åka en liten bit. Hojen är en 2006. Passar också på att fråga om någon vet när kamkedjesträckaren ska bytas?

Kör förståndigt i sommar!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top