ZZR 1400-tråden

Nån som har erfarenhet av sprint luftfilter?
Köpt ett då jag är för lat med att rengöra och olja k&n filtret.
Ska funka bra enligt Brock's med deras avgas helsystem och öka på luftflödet.
 
Nu har jag fixat lite trevlig läsning.
Beställde till biblioteket Guy Marins biografi.
Hämtade idag. Han är hu än grym gubbe...lite av min idol.
Boken är på engelska men inga problem.
 

Bifogat

  • 20221228_141158.jpg
    20221228_141158.jpg
    1.2 MB · Visningar: 18
Nej text.å några bilder.
Får väl spara ihop till Isle of Man, en kompis har gjort det nu och åker i sommar.
Men har bara en touring hoj..en yama 1200..
Ingen vass zzr då hade han fått bromsspår i kalsongerna..
 
Varit lite sugen på zzr1400 jag med ibland, men inte förens 2012an kom. Var väl en fet uppdatering då?

Hur är zzr1400 att jobba med servicemässigt? Monterar man ur hela motorn vid en ventilkoll? En gammal zzr1100 verkar vettigare på den biten....Inget påstående, bara undrar
 
Varit lite sugen på zzr1400 jag med ibland, men inte förens 2012an kom. Var väl en fet uppdatering då?

Hur är zzr1400 att jobba med servicemässigt? Monterar man ur hela motorn vid en ventilkoll? En gammal zzr1100 verkar vettigare på den biten....Inget påstående, bara undrar
Jag spanar också på 1400:an efter att haft mindre hoj under några år. Men har alltid föredragit Kawa... Saknar ZX12:an jag hade, men den är ju lite ålderstigen vid du här laget.

2012 kom uppdatering och sen igen 2017 om jag minns det rätt. Finns en del om det på youtube.

Trångt vid ventilkoll och en del att skruva loss för att komma åt, vad jag förstår. Det är väl egentligen nackdelen med en stor tung motor och täckande kåpor. Fördelen är dock att det är ett lok och ofta körs ganska lugnt, så maskinerna håller måååånga mil. Hjullager och fjädring sticker nog fortfare än motordelar.
 
Det blev ett köp av en 2012:a i måndags. Långmilare till mycket bra pris. Har redan beställt LED till ljusen fram för att få lite mer tryck och synas bättre. Samt dB-killers till Yoshimura-dämparna. De låter väldigt mycket - så pass att det blir jobbigt för mig som förare trots öronproppar. Vill dock inte gå tillbaka till originalkannorna.

Lite småfix och puts, samt oljebyte inför sommaren så blir det fint att åka med. Funderar på mappning av ECU:n för att ta bort spärrarna, men egentligen så räcker kraften ganska bra om jag ska vara ärlig. 300 knyck är också fort (med ZX12R var det bara en gång jag körde över det, trimmad och ostrypt -00 som den var).
 
Det blev ett köp av en 2012:a i måndags. Långmilare till mycket bra pris. Har redan beställt LED till ljusen fram för att få lite mer tryck och synas bättre. Samt dB-killers till Yoshimura-dämparna. De låter väldigt mycket - så pass att det blir jobbigt för mig som förare trots öronproppar. Vill dock inte gå tillbaka till originalkannorna.

Lite småfix och puts, samt oljebyte inför sommaren så blir det fint att åka med. Funderar på mappning av ECU:n för att ta bort spärrarna, men egentligen så räcker kraften ganska bra om jag ska vara ärlig. 300 knyck är också fort (med ZX12R var det bara en gång jag körde över det, trimmad och ostrypt -00 som den var).
Yep! du börjar bli gammal!..:krama
 
Var ute på Johans Mc dag i dag funderade på att provköra lite olika Mc.Kom på att ingen Mc matchar min ZZR blev ingen provkörning,kunde inte hitta någon hoj som gav mer körglädje än den jag har.:squid Ronnie
 
Tjena,

Någon som har tips på verkstad för ventilkoll/ justering med rimliga priser? Alternativt någon hemmafixare med koll här som vill göra det mot rimlig ersättning 😀 Bor i Stockholm men kan såklart åka en liten bit. Hojen är en 2006. Passar också på att fråga om någon vet när kamkedjesträckaren ska bytas?

Kör förståndigt i sommar!
 
Tjena,

Någon som har tips på verkstad för ventilkoll/ justering med rimliga priser? Alternativt någon hemmafixare med koll här som vill göra det mot rimlig ersättning Bor i Stockholm men kan såklart åka en liten bit. Hojen är en 2006. Passar också på att fråga om någon vet när kamkedjesträckaren ska bytas?

Kör förståndigt i sommar!
Inte den blekaste.. jag har gjort det mesta själv under senare år. Men förr lämnade jag in Kawor hos Sulas iom att de var auktoriserad verkstad (och är fortfarande även om de inte säljer Kawa längre).
Jag ska ge mig på egna hojen vad det lider för att se att den är ok och ska hålla några år till. Är ju en riktig långmilare.

Noterar för övrigt att den drar väldigt mycket. Speciellt om man ligger på låga varv och bara cruisar. Mer varv så går förbrukningen ner. Nu är iofs inte luftfilter och tändstift bytt (osäkert när det gjordes) och det kan finnas behov av att kolla insprut mm.
 
Har för mig jag lämna in min i Skogås trakten.
Han fixa lite annat åxå som skruva dit db killern som satt lite lös. Tror det kosta under 9
Han visa på papper hur ventilerna blev
 
Inte den blekaste.. jag har gjort det mesta själv under senare år. Men förr lämnade jag in Kawor hos Sulas iom att de var auktoriserad verkstad (och är fortfarande även om de inte säljer Kawa längre).
Jag ska ge mig på egna hojen vad det lider för att se att den är ok och ska hålla några år till. Är ju en riktig långmilare.

Noterar för övrigt att den drar väldigt mycket. Speciellt om man ligger på låga varv och bara cruisar. Mer varv så går förbrukningen ner. Nu är iofs inte luftfilter och tändstift bytt (osäkert när det gjordes) och det kan finnas behov av att kolla insprut mm.

Har för mig jag lämna in min i Skogås trakten.
Han fixa lite annat åxå som skruva dit db killern som satt lite lös. Tror det kosta under 9
Han visa på papper hur ventilerna blev

Tack grabbar för svar. Får kolla med Sulas och se om jag hittar den i Skogås
 
Har du testat H2-SX?
var tyvärr inte med som objekt -Förra året provkörde pojken den hans kommentar efter test rundan, jag upplever din som vassare. vet inte har inte testat.Ronnie:hojraket
 
Har för mig jag lämna in min i Skogås trakten.
Han fixa lite annat åxå som skruva dit db killern som satt lite lös. Tror det kosta under 9
Han visa på papper hur ventilerna blev
Hej igen, hittade Mcservicecenter i Skogås. Fick offert på 4200mila, samma pris som du 👍 Känns ok med tanke på offert från annat företag, dryga 12' för bara ventilkontroll. Tack för tipset!
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top