ZZR 1400-tråden

Här kommer några bilder på min ZZR-1400 med nya lacken och nya dekaler!
 

Bifogat

  • IMG_0292.jpg
    IMG_0292.jpg
    234.9 KB · Visningar: 98
  • IMG_0293.jpg
    IMG_0293.jpg
    229.2 KB · Visningar: 118
  • IMG_0294.jpg
    IMG_0294.jpg
    232.7 KB · Visningar: 117
  • IMG_0295.jpg
    IMG_0295.jpg
    234.8 KB · Visningar: 135
  • IMG_0296.jpg
    IMG_0296.jpg
    232.8 KB · Visningar: 111
  • IMG_0297.jpg
    IMG_0297.jpg
    234 KB · Visningar: 95
  • IMG_0298.jpg
    IMG_0298.jpg
    237.3 KB · Visningar: 104
  • IMG_0299.jpg
    IMG_0299.jpg
    237.2 KB · Visningar: 106
Klämde lite på 3D600-väskorna under MC-mässan. De är fina!!
Hur mycket har du betalat för de?

Givi V35 passar annars ganska bra på en zäta. De svänger in lite på insidan, under halvan, så de tar bort "hålet" som blir under den utstickande bakre kåpan. V35 finns att köpa för ca £100 från ö-riket. View attachment 379409

Undrar om inte Kawasakis originalväskor är Givi's V35:or med färgmatchning? Ser likt ut...
View attachment 379420

Då kan man ju köpa ett par V35, lacka i samma blåa som resten av hojen och få "original"-väskor... :)

// P

Priset för 3D600 väskorna med fästen ligger på lite drygt 5000kr, jag fick dem något billigare. Letar man utomlands går det säkert att hitta lägre priser.
Ta tändstift t ex kostar en bit över 200kr/st i här men köpte 4st för 330kr i Storbritanien. Rejäla påslag här i Sverige.
 
Det skulle man ju kunna tänka sig , hur blir det upplägget med boende , biljetter mm . ?

Hej grabs,

Jag har haft min zäta i ett år. Hur nöjd som helst. Stadig på vägen, okej körställning, bra med pulver och riktigt kul på kurviga vägar. En perfekt allroundhoj!
Jag har satt på ett högre kåpglas MRA och det sitter R77, PC5 och K&N-filter monterat. Ljudet är maffigt utan att vara störande och PC5 ger jämnare momentkurva samt högre toppeffekt.
Zätan skall enligt Beviks ge ca 217 hk med nuvarande spec. Räcker gott...

Försöker lägga med ett par bilder.

BTW, när jag ändå är inne och skriver vilket inte är så vanligt... Jag funderar på att åka till Assen, Holland på MotoGP i slutet av juni. Vore trevligt om det blev några fler.
Någon här som är sugen?

// Peter
 
Är det någon här inne som mäter 190cm och kan uttala sig om hur det är att köra ZZR1400 i ren bekvämlighet? Jag förutsätter högre ruta för touring.
Jag är 193 och tycker att jag sitter bra på dom i butik. Den enda testkörningen jag gjort var dock på 20 minuter runt stan.
Tanken är att toura neröver europa i sommar.

Mycket tack!
 
Ang. Assen MotoGP.

Boende finns ju flera alternativ beroende på hur bekvämt man vill ha det.
- Tält är billigast och enklast, då behöver man inte tänka på att boka långt innan. Hörselproppar anbefalles!
- Hotell brukar vara dyrt under evenemang som detta. Men det är tyst och bekvämt. Behöver bokas i god tid.
- Rum brukas finnas att hyra överallt men jag har aldrig varit i Assen så jag vet inte hur mycket det finns. Det finns dock en del skrivet på forumet om boende så det är bara att söka och läsa. Kan man tänka sig att åka några mil till och från banan så ökar utbudet och priserna sjunker. Men man tappar en del av stämningen och draget som är i omgivningen runt banan.

Personligen har jag inga problem med tält, fast jag närmar mig 50. Skall man gruppåka så vill man gärna bo på samma plats. Det här kan ju bli lite halv-arrangerat med "öppen anmälan" så antalet som åker ned är obestämt fram till avresedagen. Då är det svårt att boka boende. Det närmar sig mitten av mars och hotellrummen går åt fort.

Synpunkter?
 
20130316_132200.jpg20130316_135330.jpg

Äntligen har den kommit, en mycket välkommen leverans :-)
 
Många av de ZZR1400 som ligger på blocket tycks vara importerade om man kollar mot bilregistret..
Är det något spec man behöver tänka på vid köp av en sån? Det känns inte som att det ska vara några problem så länge hojen är besiktad och godkänt va?
Jag kan inte låta bli att vara lite extra fundersam mot importerade fordon av någon anledning..
 
Jag kollar runt nästan jämnt på olika sajt och enda som jag tänker på och reagerar är milen på importerade fordon men men vem vet?????: Rolleyes:: Rolleyes:
Många av de ZZR1400 som ligger på blocket tycks vara importerade om man kollar mot bilregistret..
Är det något spec man behöver tänka på vid köp av en sån? Det känns inte som att det ska vara några problem så länge hojen är besiktad och godkänt va?
Jag kan inte låta bli att vara lite extra fundersam mot importerade fordon av någon anledning..
 
Det behöver inte betyda något negativt.
Ring till säljaren och kolla läget. Min erfarenhet är att man får en ganska bra känsla hur seriöst det är genom direkt kontakt.
Samtidigt kan man aldrig vara helt säker på något. Och har man haft hoj förut så man vet hur slitage och sånt ser ut så kan man i många fall se på cykeln om det felar några tusen mil. Men skötseln är A och O. Hellre en välskött hoj med tusen mil mer än en slarvig skött med mindre mil.

Happy hunting
 
Det behöver inte betyda något negativt.
Ring till säljaren och kolla läget. Min erfarenhet är att man får en ganska bra känsla hur seriöst det är genom direkt kontakt.
Samtidigt kan man aldrig vara helt säker på något. Och har man haft hoj förut så man vet hur slitage och sånt ser ut så kan man i många fall se på cykeln om det felar några tusen mil. Men skötseln är A och O. Hellre en välskött hoj med tusen mil mer än en slarvig skött med mindre mil.

Happy hunting

Tack tack! :tummenupp
Jo jag har kört en mängd olika hojar sen jag tog kortet 98, så någon form av koll har jag allt.

Jag var in på Northbike i Sundsvall idag och dreglade över en ny ZZR.. iiiiinte bra för plånboken, men jävlar va fin den är!! *kär*
 
Tack tack! :tummenupp
Jo jag har kört en mängd olika hojar sen jag tog kortet 98, så någon form av koll har jag allt.

Jag var in på Northbike i Sundsvall idag och dreglade över en ny ZZR.. iiiiinte bra för plånboken, men jävlar va fin den är!! *kär*

Förstår känslan, för snart ett år sedan var jag på Northbike i Umeå och hade mitt första möte med en ZZR 1400 :kär Jag grävde ett djupt hål i min plånbok och nu står den i mitt garage :)
Jag hoppas du hittar en som du blir nöjd med.

Man lever ju bara en gång :)
 
Grymt läcker hoj du har. Den gör sig bra ute i solljuset :tummenupp
Ser att du har fått dit GPS:n, var det mycket jobb med att få den på plats?
 
Nejdå det är inte så avanserat att montera dit GPS:n, har du GPS till din hoj???
 
Jag köpte en Garmin Zumo 660, fast BMW:s version lV med tryckknappar.
Var kopplade du in strömkablarna?
Håller på att byta nummerplåtshållare (yoshimura) och vindruta (AMR svart) och försöker klura ut något bra sätt att plugga de överblivna hålen i bakskärmen, så man slipper att få in en massa skit under sadeln.
 
Last edited:
Back
Top