Zzr 1100

Bra länk! Uppenbarligen är det ZZR1200 som frågan handlar om, troligen årsmodell -02 till -03. Mycket läsa om hur de är att köra etc.
Tyvärr svarar inte artiklarna på de tekniska frågorna.
Nån mer som har info kanske?
 
ZZr1100

Hej, kul att jag hittade den här tråden. Förmodligen är Garfield en kompis o fd arbetskamrat. Hej Anders.
Har själv en ZZr1100-98 som genomgår ombyggnad av luft o buller. Behöver nog bänka för att kolla soppablandning mm.
 
dunkudden skrev:
2086187 Hej, kul att jag hittade den här tråden. Förmodligen är Garfield en kompis o fd arbetskamrat. Hej Anders.
Har själv en ZZr1100-98 som genomgår ombyggnad av luft o buller. Behöver nog bänka för att kolla soppablandning mm.

Stämmer bra det
 
Hej.
Har också lyckats missa den här tråden , men det här var ju kul. :) Har själv en ZZR 1100 -98 som jag är mycket nöjd med. Har bara ett mindre problem just nu med att frambromsarna vibrerar. Jag har haft av bromsskivorna för att kunna polera fälgarna nu under vintern. Jag glömde :huvet såklart att markera exakt hur skivorna satt men jag vet faktiskt inte om det skulle hjälpa att t ex rotera en av skivorna ett halvt varv eller att försöka prova sig fram. Det här med flytande bromsskivor :va hur lösa ska de va egentligen? :va
Jag ska börja med att byta klossarna eftersom jag fick olja från en läckande packbox på ena sidan för ett tag sedan, så de behövde bytas ändå.

Nästa helg (7 maj) är det provkörning av Kawasaki, undrar om ZZR 1400 hinner komma :banana
 
Hittade tråden precis.
Har en ZZR 1100-90 lackad i 91:ans färger.

Jag har haft min hoj sedan 99.

Jag har fått byta 2:ans växellådsdrev på den.
Just nu har den annan kam samt devil helsystem och KN-filter.

Rolig hoj ... men ack så tung.......

Någon som hittat ett alternativ till Öhlinare bak ????
Hojen har gått 6000 mil och jag skulle vilja byta ut bakdämparen alternativt renovera den.

Kollade upp vad en ny öhlinare kostade och det va inte billigt ca 8000:-
 
avslutad ombyggnad

:yoparty Hej allihopa igen. Nu har kawan bestyckats med dubbla Viper bolt-on och ett K&N filter. Innan provkörning fullt ut bänkades den för att kolla blandningen. Detta föll ut till mer än belåtenhet. Grabbarna på JoPeRacing i Älvkarleby sa att de inte hade sett en sån jämn o fin kurva utan "dippar" någonstans. Kurvan kunde jämföras med insprutare.
Summa sumarum: 131 hk på slangen vid 10000rpm och 106 Nm. :lol Jag e nöjd!!!
 
dunkudden skrev:
2210310 :yoparty Hej allihopa igen. Nu har kawan bestyckats med dubbla Viper bolt-on och ett K&N filter. Innan provkörning fullt ut bänkades den för att kolla blandningen. Detta föll ut till mer än belåtenhet. Grabbarna på JoPeRacing i Älvkarleby sa att de inte hade sett en sån jämn o fin kurva utan "dippar" någonstans. Kurvan kunde jämföras med insprutare.
Summa sumarum: 131 hk på slangen vid 10000rpm och 106 Nm. :lol Jag e nöjd!!!
Hej allihop, hoppas att du blir nöjd med din ombyggnad och det är ju härligt med lite kräm i grejerna. En kompis son har slängt lystna blickar på min Kawasaki den senaste tiden och jag är sedan två veckor ägare till en Bmw k 1200 rs så vi får se, den säljs kanske. :tomten
 
Hittade denna inte alls direkt nya tråden men men....
Är ägare till en Kawa ZZR 1100 sen en vecka tillbaka, en så länge nöjd.....
Från ha kört en Yamaha XT 600 innan som pendlar hoj så är det än viss skillnad....runt 100 hkr till å börja med....lite mer vikt iofs..
XT´n är kanske lättare i stan...men men...

Tidigare hojjar innan yamman...
Kawa Z1000 -82:a
Kawa 650 SR -81:a

För övrigt ny på forumet, men det verkar vara mycket läsning här i alla fall....
Bor....Närheten av VEGA B....så ja brukar höra er, sporthojs åkare innan man somnar...
 
Last edited:
matcol skrev:
2449139 Hittade denna inte alls direkt nya tråden men men....
Är ägare till en Kawa ZZR 1100 sen en vecka tillbaka, en så länge nöjd.....
Från ha kört en Yamaha XT 600 innan som pendlar hoj så är det än viss skillnad....runt 100 hkr till å börja med....lite mer vikt iofs..
XT´n är kanske lättare i stan...men men...

Tidigare hojjar innan yamman...
Kawa Z1000 -82:a
Kawa 650 SR -81:a

För övrigt ny på forumet, men det verkar vara mycket läsning här i alla fall....
Bor....Närheten av VEGA B....så ja brukar höra er, sporthojs åkare innan man somnar...


Välkommen! :)
 
vet att kawan zzr har lite olika egenskaper i effektregistret beroende på orsmodell.

tidiga har olika mot senare.
 
Hej

En kawa länk kul har en zzr 1100 -93 a

Bor i skogås borde se dig i bland.
Alltid kul med likadana hojjar.

Har 4-1 system mmmm morrar härligt, men framgaffeln är inte kul läcker på ena sidan bytte packboxar i vintras men det höll inte får göra om det i vinter igen ;(:yoparty
 
CPMS skrev:
1846835 Om en med den lilla föregångaren får hoppa in lite ang. olje/lager problemen på GPZ/ZZR motorerna så finns det lite information sammanställd här:
http://www.gpz900r.org/phpbb2/viewtopic.php?t=96

Lång tråd med bilder, detta gäller eg. GPZ900R men motorn har inte förändrats mycket genom åren.

När jag (CPMS) hoppade in i tråden och började kolla upp oljesystemet och designproblemen såg man ganska fort att samma problem även fanns med ZZR motorn än fast dom (Kawasaki) designat om vissa saker.

Senaste teorierna från USA ang. ZZR pekar tyvärr på att även motorer med ombyggda oljesystem inte är helt skottsäkra, långa fullfartsrepor kan ev. tömma tråget på olja (oljan stannar kvar i toppen alt. övre sumpen) så en del sätter även dit externa oljereturslangar.

Att ALLTID köra med oljenivån på maxstecket och byta olja ofta verkar inte vara helt fel allafall.

Jag hade en ZX10 med lite vässad ZZR1100 motor för några år sen.Den hade ombyggd smörjning men rasade ändå på 3ans vevlager vid en fullfartsrepa.Så perfekt är det inte...
Jag tror att toppen med kammar ligger kvar om någon är intresserad förresten.
 
Gasar när man vrider på styret

någon som vet vad den vanligaste orsaken är att hojen gasar när man vrider på styret

ZZR 1100 for ever!!!:yoparty
 
Livar upp en gammal tråd...

Någon som har koll på byte av packboxar till ZZR 1100 -93.

Krävs det specialverktyg och var hittar man bäst priser på packboxar?

Mvh

Daniel
 
Livar upp en gammal tråd...

Någon som har koll på byte av packboxar till ZZR 1100 -93.

Krävs det specialverktyg och var hittar man bäst priser på packboxar?

Mvh

Daniel

Jag lämnade in min -92 nu i maj och fick jobbet gjort för 2200:-
Tyckte det var helt ok, det gick snabbt och jag slapp besväret.
Enligt en god vän till mig (jag är absolut ingen expert) så behövs inte några specialverktyg, men det är visst lite bökigt att få ihop det.
Kolla priset hos Lelles MC specialisten, har bra priser på många grejer.
Lycka till!

Jag tycker det vore kul att hålla ZZR1100- tråden levande, så skriv för glatta livet alla ni som har nå´t kul/ intressant att förtälja:banana

Ha det gott och på återhörande!
MVH Kazzr
 
Har idag varit och kört en kanonfin ZZR från 96, det blir köp, till banken i morgon. Någon som har koll på tillbehörssida? Jag skulle vilja ha tag i rökfärgade blinkersglas tex, har sett några ZZR med det.
 
Bumpar lite... är lite sugen på en ZZR 1100 från -93. Något särskilt med dom som man bör känna till?
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top