zxr_mange
Ny medlem
står i köptankar av en zxr 750 89-90 och undrar lite om dom så som fel o brister samt vad som kan krångla på dom och vad man ska kolla efter vid köp?
bara så man vet lite...
bara så man vet lite...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Titta annars på 92zxr_mange skrev:står i köptankar av en zxr 750 89-90 och undrar lite om dom så som fel o brister samt vad som kan krångla på dom och vad man ska kolla efter vid köp?
bara så man vet lite...
Ja, en hel del. Till att börja med 15 hkr mer i motorn på 92:an om den inte är strypt till 80 hkr-variant (svindyrt att fixa). Motorn är dessutom mera kortslagig...Sen är faktiskt den nyare hojen nästan 10 kg tyngre :kockozxr_mange skrev:skiljer det nåt vidare på dom? altså en 89,a mot 92,a
Annat bakdrev oxå märkte jag när jag trodde mina grejer kom från en -90Jåke skrev:Ja, en hel del. Till att börja med 15 hkr mer i motorn på 92:an om den inte är strypt till 80 hkr-variant (svindyrt att fixa). Motorn är dessutom mera kortslagig...Sen är faktiskt den nyare hojen nästan 10 kg tyngre :kocko
Utseendemässigt skiljer det åxå en del, men bakfjädringen är nog fortfarande lika stötig![]()
För intresseklubben kan jag säga att det skiljer mellan 89 och 90 redan. Det sitter bl.a. lite olika sving och andra småsaker samt 90:an är nåra kilo lättare.
zxr_mange skrev:oki.. jag tackar för det... men utseende mässigt så får jag säga att 89 .orna är klart snygga...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |