lurvensudd
lurvensudd
Tja.. Tänkte bara höra om det finns någon som kan denna hoj och vet hur den beter sig ?
Det är en zxr 750-92 och den är snart ihopplockad under mån av tid från mestadels lösa delar. Motor med tillbehör är dock från en & samma hoj.
Den ena funderingen jag har är om ngn vet hur bränslepumpen ska jobba då det är en förgasarmotor ?
(Räcker det inte med fallhöjd från tanken ? Varför förgasare ?). Jag har haft en zx9 -99 tidigare och kan inte minnas att jag nånsin hörde surret från en bränslepump.. ? Vad triggar pumpen ?
När jag gick igenom förgasarna så upptäckte jag två små hål borrade vid sidan om nålen i varje trottel, förgasarna är Kehin vacuumfuggar och jag har svårt att tänka mig att dom jobbar bra med hål i trottlarna. Finns det nån som vet om detta är strypningen på dessa hojar ? Hojen har tydligen trimkammar monterade så jag vet inte hur den kommer att gå på låga varv. Uppstart är snart planerad..
En suddig bild på hur trotteln ser ut, den som vet vad det är kanske känner igen sig..
Mvh Tobbe
Det är en zxr 750-92 och den är snart ihopplockad under mån av tid från mestadels lösa delar. Motor med tillbehör är dock från en & samma hoj.
Den ena funderingen jag har är om ngn vet hur bränslepumpen ska jobba då det är en förgasarmotor ?
(Räcker det inte med fallhöjd från tanken ? Varför förgasare ?). Jag har haft en zx9 -99 tidigare och kan inte minnas att jag nånsin hörde surret från en bränslepump.. ? Vad triggar pumpen ?
När jag gick igenom förgasarna så upptäckte jag två små hål borrade vid sidan om nålen i varje trottel, förgasarna är Kehin vacuumfuggar och jag har svårt att tänka mig att dom jobbar bra med hål i trottlarna. Finns det nån som vet om detta är strypningen på dessa hojar ? Hojen har tydligen trimkammar monterade så jag vet inte hur den kommer att gå på låga varv. Uppstart är snart planerad..
En suddig bild på hur trotteln ser ut, den som vet vad det är kanske känner igen sig..
Mvh Tobbe