zxr 400 - biken som har allt

Hej hej :hej

Har också blivit med babyninja nu. Körde Ggs500e innan men efter ett felplacerat betongrör så va den inte så glad längre. Gilla 500an liten o smidig dock skit störigt att de skapa i överallt när man körde bana. Så några kilo mindre, några hk till och mer markfrigång måste ju va rätt väg att gå :yoparty

Har tyvärr bara provat den väldigt lite än pga. tidigare nämd olycka. Men verkar helt klart skoj lite annorlunda sitställning än 500an men de e bara o vänja sig de e ju så här de ska va.

Känns som en jädra bra hoj drar iväg rätt bra o känns inte för liten o sen när man sätter sig upp o bromsar så blir den liten och smidig och har bra bromsverkan. Ska bli skoj att testa den mer till våren :)
 
rgv 250 slår den på alla punkter ;) skaffa en sån:P nejdå 400:an är jätte fina :tummenupp
 
hållundan skrev:
2497024 Det måste vara era förstahojar, right?


Så varför måste det vara förstahojarna??
Jag har haft 2 st CBR 600 och 2 st Hornet 600,ja inte samtidigt,utan varvat.
Efter dess stora härken-hittade jag min lilla pärla till 400...

Kan inte heller påstå att allt är så dåligt på dem,som någon skrev. Man anpassar sig.Självklart kan man inte jämföra med dagens modernaste hojar.

Storleken är inte allt :D

Kan ju säga att den är jäkligt rolig på banan,lättkörd o smidig.:tummenupp

//Lillan
 
400cc saknas inte halva motorn då:va
Förlåt kunde inte låta bli:tungan
 
Chii skrev:
2500393 400cc saknas inte halva motorn då:va
Förlåt kunde inte låta bli:tungan

Det kanske det gör....
Men vi kanske kompenserar det,genom att använda båda hjärnhalvorna när vi kör :tungan :D (sorry-kunde inte låta bli....:rolleyes: )

//Lillan
 
Lillan skrev:
2500404 Det kanske det gör....
Men vi kanske kompenserar det,genom att använda båda hjärnhalvorna när vi kör :tungan :D (sorry-kunde inte låta bli....:rolleyes: )

//Lillan

No brain no pain:hojraket
 
Jag sökte lite på Zxr 400,jag har ingen uppfattning om storlek och så på dessa då jag alldrig har sett en på riktigt.Är verkligen en 1000cc stora å klumpiga jämfört?Dom har ju ungefär samma vikt?Är det höjd bredd längd som skilljer?

Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 398 cc, 4 vent
Effekt: 65 Hk/? rpm, (strypt 34/?, 26/?)
Vridmoment:
Kraftöverföring: 6 växlar, Kedja
Torrvikt: 159 Kg
Chassi: Deltaboxram, inverterad gaffel, Uni-trak
Bromsar: Dubbla skivor fram, enkel bak
 
martinzxr skrev:
2496981 Världens finaste motorcykel i mina ögon :)

Tyvärr ser den inte riktigt ut så idag efter en racingtur på landsväg i början på sommaren. Varit helt nere och tänkt sälja den men insåg häromdan att jag aldrig skulle klara av det. Den stannar och ska bli ännu snyggare och sportigare :tungan

attachment.php

Kul när folk är nöjda med sin hoj!!Själv tvekade jag första dagarna när jag bytte sista gången, då den jag sålde var helt felfri, och den jag köpte hade strul med det elektriska med glappisar och fel blinktakt, då jag byggde tillbaka till orginal samt runddragen oljeplugg, samt att den efter 300-400 mil vägrade koppla ur, dock ett standard fel.

Men nu är jag mer nöjd än någonsin med min Honda:)
 
Exup skrev:
2500441 Jag sökte lite på Zxr 400,jag har ingen uppfattning om storlek och så på dessa då jag alldrig har sett en på riktigt.Är verkligen en 1000cc stora å klumpiga jämfört?Dom har ju ungefär samma vikt?Är det höjd bredd längd som skilljer?

Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 398 cc, 4 vent
Effekt: 65 Hk/? rpm, (strypt 34/?, 26/?)
Vridmoment:
Kraftöverföring: 6 växlar, Kedja
Torrvikt: 159 Kg
Chassi: Deltaboxram, inverterad gaffel, Uni-trak
Bromsar: Dubbla skivor fram, enkel bak


har tänkt på det med, har aldrig provat en modern 1000 kubiks sporthoj, men det skiljer ju itne alls mycket i vikt, och inte i mått heller tror jag, det är nästan ingen som tror att det är en 400 när man säger det för dem tycker den ser så stor ut för det..
 
Bara lite nyfiken på min zxr så när man tar fulla styrutslag blir de tightare mellan tank och clipon på höger sida..vänster får man precis in fingrarna men inte på höger..bara min?

Går till styrstoppen på båda sidor och cliponen sitter rätt så säkert np. men skulle va skoj o höra om ni har samma.
 
Chii skrev:
2500393 400cc saknas inte halva llmotorn då:va
Förlåt kunde inte låta bli:tungan


Spelar ingen roll eftersom många R1 förare ändå inte är kapabla att använda mer än halva sin motor...jämnar ut sig på så vis. Är i och för sig positivt eftersom man kommer undan med bara 2 nya tändstift varje säsong :D :tungan

Tycker det är coolt med annorlunda och ovanliga hojar, men vad vet jag, jag funderar på hur det skulle vara att bygga en bus fighter a`la KTM Duke med RD 500 motor :näsblod Ungefär som enduro/cross hojen från tidigt 90-tal med en Ducati 888 motor i. :tungan
 
Last edited:
Exup skrev:
2500441 Jag sökte lite på Zxr 400,jag har ingen uppfattning om storlek och så på dessa då jag alldrig har sett en på riktigt.Är verkligen en 1000cc stora å klumpiga jämfört?Dom har ju ungefär samma vikt?Är det höjd bredd längd som skilljer?

Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 398 cc, 4 vent
Effekt: 65 Hk/? rpm, (strypt 34/?, 26/?)
Vridmoment:
Kraftöverföring: 6 växlar, Kedja
Torrvikt: 159 Kg
Chassi: Deltaboxram, inverterad gaffel, Uni-trak
Bromsar: Dubbla skivor fram, enkel bak

Det kan va möjligt att det kasnke inte skiljer så mycket men det känns mycke.. kan vara inbillning men min 400 känns mycke smidigare än kompisens cbr 900. :va
 
Exup skrev:
2500441 Jag sökte lite på Zxr 400,jag har ingen uppfattning om storlek och så på dessa då jag alldrig har sett en på riktigt.Är verkligen en 1000cc stora å klumpiga jämfört?Dom har ju ungefär samma vikt?Är det höjd bredd längd som skilljer?

Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 398 cc, 4 vent
Effekt: 65 Hk/? rpm, (strypt 34/?, 26/?)
Vridmoment:
Kraftöverföring: 6 växlar, Kedja
Torrvikt: 159 Kg
Chassi: Deltaboxram, inverterad gaffel, Uni-trak
Bromsar: Dubbla skivor fram, enkel bak

Kopierat från bikez.com
"65.00 HP (47.4 kW)) @ 13000 RPM"

http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_zxr_400_1992.php
 
Biken som har ALLT...?
Pratar vi inte om en vfr 400 nu? :va

Lillan skrev:
2500404 Det kanske det gör....
Men vi kanske kompenserar det,genom att använda båda hjärnhalvorna när vi kör :tungan :D (sorry-kunde inte låta bli....:rolleyes: )

//Lillan

:rofl :tummenupp
 
Last edited:
Exup skrev:
2500441 Jag sökte lite på Zxr 400,jag har ingen uppfattning om storlek och så på dessa då jag alldrig har sett en på riktigt.Är verkligen en 1000cc stora å klumpiga jämfört?Dom har ju ungefär samma vikt?Är det höjd bredd längd som skilljer?

Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 398 cc, 4 vent
Effekt: 65 Hk/? rpm, (strypt 34/?, 26/?)
Vridmoment:
Kraftöverföring: 6 växlar, Kedja
Torrvikt: 159 Kg
Chassi: Deltaboxram, inverterad gaffel, Uni-trak
Bromsar: Dubbla skivor fram, enkel bak
Slagvolymen påverkar en hel del...
 
Chii skrev:
2500393 400cc saknas inte halva motorn då:va
Förlåt kunde inte låta bli:tungan

jag blir lite trött när alla tror att man mäter körglädje i kubik och hästar. Jag har haft sammanlagt 13 moderna tunga hojar och ett par av dom med ca 160 hästar och tycker ändå att en av dom roligaste hojarna jag kört var min SZR 660. 50 hästar, 159 kilo kul kul!
Toppade 180 men var helt underbar på landsvägen ändå.

Stå på er ni med 400:or osv....kör med det ni trivs med och inte det som skall vara "rätt".

En som kör med 1200 kubik.
 
hade en zxr400 för ett tag sen..
riktigt rolig hoj enligt mej..
lite speciell.
nån dag ska jag väll köpa en sån igen o bara ha den lite fint i garaget o köra lite då o då


Här e en bild på min gammla älskling:
 

Bifogat

  • kwaken_i_nya_hander.jpg
    kwaken_i_nya_hander.jpg
    121.6 KB · Visningar: 67
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top