zxr 400 - biken som har allt

För det första: Jag håller med dem som tycker att körglädje inte mäts i kubik och hk. Man ser allt för många 1000 ägare vars körskicklighet gör att de skulle max få köra moppe. Därmed inte sagt att det gäller alla 1000 ägare.

För det andra: Orsaken till att en 400 kan kännas smidigare än en 1000 med samma mått och vikt är att 1000 har en större roterande massa och därmed en större gyro effekt.:mattias
 
En viktig skillnad på 400 och 1000 kubik är ju att det syns på försäkringspremien. 3200.- helårs helförsäkrings trots nytaget kort.:arsele
 
Om jag inte åker ZX10R i STCC nästa år så lär det bli ZXR400 i SP250. Inte aldeles samma sak kanske men däremellan står valen just idag :) Hinner nog ändra mig ett par gånger till under vintern. Snygg o cool är den iaf den lilla 400an!
 
dwestlund skrev:
2503459 Tror inte det, den skulle ju vara snygg med :rolleyes:



Va menar du :mad:
Skulle inte en VFR va snygg då´rå?

Enkelsving o högdragen pipa....så vad har du...??
(dessutom apbillig i försäkring :D )

//Lillan
 
Har själv en vfr 400:a (nc24 dock :( ) och den räcker till bra som första hoj iaf.

Är skön i kurvorna (fast jag har inte lärt mig riktiga nerlägg än) och biter har en toppfart på 200.

Vågar inte byta hoj heller, inte med försäkringen jag har på den här, 1300 hel/hel på mig med nytaget kort:tummenupp .

Men jag byter gärna mot en nc35 eller zxr400:D
 
Det va ingen dyr försäkring...vart har du den?? O vart bor man då??

Din hoj är väl inte en -94..?? Eller...Min är ju en NC 30-och 91:a...

NC 35 -är väl RVF 400.om jag inte minns fel

//Lillan


Vikingarockaren skrev:
2503609 Har själv en vfr 400:a (nc24 dock :( ) och den räcker till bra som första hoj iaf.

Är skön i kurvorna (fast jag har inte lärt mig riktiga nerlägg än) och biter har en toppfart på 200.

Vågar inte byta hoj heller, inte med försäkringen jag har på den här, 1300 hel/hel på mig med nytaget kort:tummenupp .

Men jag byter gärna mot en nc35 eller zxr400:D
 
Nä, så jävla liten och lätt är den ju inte längre jämfört med de nyaste tusenkubikarna. En GSX-R1000K6 är mindre och lättare och har mer än hundra hästar till.

Men det är inte det som är grejen. Det är mer belönande att åka fort med lite motoreffekt, helt enkelt. Köra fort på rakorna kan en apa göra med en GSX-R1000.

RGV250 spöar dock ZXR400 på de flesta punkter, för att inte tala om Aprilia RS250. Att tvåtaktare är fullkomligt väääärdo på gatan hör inte hit. :6surkart
 
Lillan skrev:
2503564 Va menar du :mad:
Skulle inte en VFR va snygg då´rå?

Enkelsving o högdragen pipa....så vad har du...??
(dessutom apbillig i försäkring :D )

//Lillan

Håller med DIG!
Stor som jag är har jag iaf kört en lill-VFR och den var sååå kul!

Hälsa karln förresten från mig!
:tummenupp
 
Lillan skrev:
2503629 Det va ingen dyr försäkring...vart har du den?? O vart bor man då??

Din hoj är väl inte en -94..?? Eller...Min är ju en NC 30-och 91:a...

NC 35 -är väl RVF 400.om jag inte minns fel

//Lillan

Skrev fel i profilen det står i papprena att det är en 92:a men det är tyskimport så jag tror att det är en 88.

Jag har den på bilsport och mc 25kw försäkring, bor utanför Gävle och den står på mig (18 år tog kortet för 2 veckor sedan).

Ja du har helt rätt nc35 är rvf 400:a, men jag vill ha den också:)

Skulle hellre ha en nc30, nc35 eller zxr 400 än min gamla nc24 men den får duga så länge.
 
Dr.Bike skrev:
2503671 Håller med DIG!
Stor som jag är har jag iaf kört en lill-VFR och den var sååå kul!

Hälsa karln förresten från mig!
:tummenupp

Ja-den är kul på bana..har gjort 1 bkk ...o den är väldigt behändig.
Räcker gott till mina 155/50....behöver inte massa häst,för å köra ifrån nån i kurvorna sen (när jag lärt mig ordentligt alltså :D )

Ska hälsa :)

//Lillan

(sorry till trådskaparen-att vi andra 400 ägare lagt oss i :rodnar )
 
Lillan skrev:
2503564 Va menar du :mad:
Skulle inte en VFR va snygg då´rå?

Enkelsving o högdragen pipa....så vad har du...??
(dessutom apbillig i försäkring :D )

//Lillan
Nä den är inte snygg.
.... jag har en ap ful, men ap apbillig försäkring. :pannkyss
 
Kawakex skrev:
2503485 En viktig skillnad på 400 och 1000 kubik är ju att det syns på försäkringspremien. 3200.- helårs helförsäkrings trots nytaget kort.:arsele

jag betalar 1900:- helår fär 1127cc... :rolleyes:
 
Mattias skrev:
2503660
RGV250 spöar dock ZXR400 på de flesta punkter, för att inte tala om Aprilia RS250. Att tvåtaktare är fullkomligt väääärdo på gatan hör inte hit.

Vad, uppskattar du inte mopeder?! Schysst att jobbpendla med sin RS250 och lägga en blåröksmatta över alla stillastående bilar på essingeleden. :tummenupp

Eller just ja, du har ju ingen hoj längre. :tungan
 
mafo skrev:
2504142 Vad, uppskattar du inte mopeder?! Schysst att jobbpendla med sin RS250 och lägga en blåröksmatta över alla stillastående bilar på essingeleden. :tummenupp

Eller just ja, du har ju ingen hoj längre. :tungan

Ajabaja ditt miljösvin! ;)
(Ska jag säga som tog bort katalysatorn):felämne

-----------------------------
Jag uppskattar också er som kan stå för att ni är nöjd med era "mindre" hojar.
Ni åker nog ifrån flera ca 1000-kubikare på lite kurvigare väg.

Min RD125 LC var jag också nöjd med på den tiden. Bytte till en aptung GS 750 -79 på hela 63 hk. Den gick fortare men beträffande väghållningen var skitrakan (125:an) överlägsen.
 
Zenit skrev:
2502665 Bara lite nyfiken på min zxr så när man tar fulla styrutslag blir de tightare mellan tank och clipon på höger sida..vänster får man precis in fingrarna men inte på höger..bara min?

Går till styrstoppen på båda sidor och cliponen sitter rätt så säkert np. men skulle va skoj o höra om ni har samma.

ja jag hADE SAMMA..! fick dra ur skruven på höger sidan under cliponet och köra utan den i så att man kunde ha styret "rätt" på uppkörningen, dock så kändes det bäst för mig att ha den orginal sen...

ZXR400 funkar även som fighter. ska dock ha två nästa år.. ;)
 
fahrenheit skrev:
2504190 ja jag hADE SAMMA..! fick dra ur skruven på höger sidan under cliponet och köra utan den i så att man kunde ha styret "rätt" på uppkörningen, dock så kändes det bäst för mig att ha den orginal sen...

ZXR400 funkar även som fighter. ska dock ha två nästa år.. ;)

ok då e de som jag trodde...gör ju inte direkt nåt då man bara har fult när man vänder och då kan man ju hålla frameifrån så
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top