Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lugn skrev:Min zx9r -00 går väldigt ojämnt när man försöker köra den med jämn gas mellan 2500 - 4000 varv. Om jag accelererar drar den dock fint även över de varven.
Vad kan man göra åt detta?
Tack på förhand!
/Lugn

Enligt din profil: posermotard (CCM R30 -03)Coola Ola skrev:... lämnade in den hos SuperBike för förgasarsynk men det gjorde ingen skillnad.
Robban_C skrev:Enligt din profil: posermotard (CCM R30 -03)
Hur många cylindrar har en sån? Alla motarder värda sitt namn är ju stånkor.
Synkning innebär att man justerar ihop så att alla cylindrar bidrar lika mycket till motorns gång.
Svårt att synka en enda cylinder.![]()
Är rädd att du har blivit lurad av din verkstad om dom påstår att dom har synkat din enda cylinder.![]()
(inget illa menat mot dig!)
Min båge har motorn från XF650 Freewind, samma som i DR650 fast med dubbla förgasare (och dubbla stift, no less) så även om det bara är en cylinder så finns det två fuggar som gärna ska öppna lika mkt samtidigt Lugn skrev:Min zx9r -00 går väldigt ojämnt när man försöker köra den med jämn gas mellan 2500 - 4000 varv. Om jag accelererar drar den dock fint även över de varven.

Chrille skrev:jag antar att ALLA som skriver "min hoj går ryckigt"-trådar har kört minst en tank bensin sen vinterförvaringen??
Bara en tanke...
Inte ens då är det särskilt kinkigt med synkning. Det är ju bara en cylinder, om fuggarna öppnar något ojämnt så är det ju ändå bara en enda cylinder. Men självklart ska de inte öppna markant ojämnt men det ska alltså räcka med ögonmått, dvs man kollar (eller mäter med bladmått) att spjällen är lika mycket öppna på tomgång.Coola Ola skrev:Haha, nejdå, jag är inte luradMin båge har motorn från XF650 Freewind, samma som i DR650 fast med dubbla förgasare (och dubbla stift, no less) så även om det bara är en cylinder så finns det två fuggar som gärna ska öppna lika mkt samtidigt
Möjligt att man inte kallar det synkning när det är två förgasare på en cylinder men det låter ju bra i mina öron iaf...
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |