Mell
På bättringsvägen, den bästa vägen!
Jag har en fråga angående min Sambos hoj. Den vill inte gå upp på bakhjulet lika lätt som jag vill att den ska göra. Nån som har nån körupplevelse att gämföra med. Om jag startar från stillastående och ger fullt så lättar framhjulet knappt från marken. Den sticker iväg bra men ska den inte resa sig lite? Måste använda kopplingen på 1:an och på 2:an går den inte ens att koppla upp på bakhjulet.
Nu är inte detta nåt stort problem för min sambo men jag tjuvlånar den ibland (skyller på att jag ska tvätta den åt hon) och tycker att den borde vara lite mer ettrig.
Den är bänkad till 128,7 hk på bakhjulet original och det verkar ju normalt för en hoj med ca 140 hk i motorn. Toppfarten verkar också vara okej (280+). Men varför slangar den inte, är det bara att chassit är konstruerat så eller saknas det vrid i spisen??
Tekniken att slanga behärskar jag, undrar bara hur andra ZX9:er uppför sig. Kanske jag bara har vant mig vid min TL1000S och att kawan uppför sig helt normalt....??
Edit: Det är en ZX9:r -99

Nu är inte detta nåt stort problem för min sambo men jag tjuvlånar den ibland (skyller på att jag ska tvätta den åt hon) och tycker att den borde vara lite mer ettrig.
Den är bänkad till 128,7 hk på bakhjulet original och det verkar ju normalt för en hoj med ca 140 hk i motorn. Toppfarten verkar också vara okej (280+). Men varför slangar den inte, är det bara att chassit är konstruerat så eller saknas det vrid i spisen??
Tekniken att slanga behärskar jag, undrar bara hur andra ZX9:er uppför sig. Kanske jag bara har vant mig vid min TL1000S och att kawan uppför sig helt normalt....??
Edit: Det är en ZX9:r -99
Last edited: