ZX9R slangar inte??

Jag får nog leva livet på bakhjulet med min egen hoj. Min sambo tycker inte att det gör nåt att den inte stegrar.... :p

Diablo skrev:
För min del har jag konstaterat att vissa Ninjor, helt oberoende av årsmodell etc, är oslangbara ... :crash

Å nej! Om jag som är helt otränad på att slanga fick upp min gamla blyklump, ZXR-750 '91, på bakhjulet så går det att slanga med vilken hoj som helst. ZXR:en är dessutom erkänt och tillika otroligt framtung.

abstruse skrev:
Å nej! Om jag som är helt otränad på att slanga fick upp min gamla blyklump, ZXR-750 '91, på bakhjulet så går det att slanga med vilken hoj som helst. ZXR:en är dessutom erkänt och tillika otroligt framtung.

Som gammelgixxrarna då. Min kliver upp relativt lätt på
ettan, men se tvåan går tamejfaen inte. Kan dock bero
på föraren :crash
Sen är den omdrevad bak av tidigare ägare, suck, dessa
toppfartsfantomer :rolleyes:

jag vet inte vad det är för skillnad i viktförhållande på den ninjan, om man jämför med min 01:a. min är bänkand till 137 på hjulet, men redan innan jag ändrade på den kunde ja lätt få upp den på bakhjulet vid 7000 varv. inga problem alls på 1:an. inte för att jag kan köra några längre sträckor på bakhjulet, men min hoj reser sig rätt ofta när jag ligger och pressar på kurviga vägar... jag brukar ställa mig upp och sätta mig ner med ett litet ryck + gas.. då går den enkelt upp vid 6000... man får inte prova ninjan i fråga????

Last edited:
Jag har inte heller några problem att få upp min ZX-6:a '98 på slangen. Vid 7000varv släpper jag av på gasen & sedan snabbt gaspådrag. Då kommer den upp så snällt så snällt... Detta gäller ettan. Vid högre växlar får man köra med lite brutalare övertalning men det går det med...:D

Jo, ettan går den att få upp på bakhjulet. Pratade igår med tidigare ägaren och han har gämfört med andra zx9:or och denna ninja i fråga är inte lika pigg på att slanga som andra. Han har iof kört den på bakhjulet på 5:an men den är lite knepig att få upp. Den saknar det där lilla extra. Ska kolla drevningen.

De flesta hojjar går att köra på bakhjulet, till och med min gsx750es -84 skuttade upp med lite mild övertalning. Mina bryderier började då jag såg två ninjor som drog i väg och kastade upp på bakhjulet helt oprovoserat, bara full gas. Sen är jag lite insnöad på TL1000 också, inget går lättare upp på bakhjulet än en sådan nerdrevad.... :rock

abstruse skrev:

App app app, apstruten! :p märk hur väl jag garderade mig...
vissa Ninjor, helt oberoende av årsmodell etc, är oslangbara ;)

jag köred x9a -99a förut och det var som ikon sa no probs att gasa upp den på slangen.. 1 +2 gick fint men inte trean på min..

den kan ju svara på gasen extremt dåligt även om effekten är okej. Men det borde du ju märka om den är seg precis då du vrider på...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT