zx9r knepigheter

tvärkört

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Cbr 900 Turbo
Hej, har en zx9r -94 som går orent på mellanregistret. Drar en beskrivning
Startar
Varmkör lite på choken
Och när man drar full rulle lite lugnt så varvar den upp lite sen går den lixsom in i någon dipp och bluddrar och sen så går den över den tröskeln och varvar som bara faan upp till varvstoppet och skjuter lågor som en drake, allt detta på neutralen stillastående. Undrar vad som kan vara felet, har precis gjort en förknasar synk. Den börja gå dåligt efter att jag konvertera den till gatukämpe, har dock gjort luftburks modden.
Kan tillägga att det inte finns varken vatten i olja eller tvärtom.
Vad är knas?
Mvh
 
Troligtvis bestyckningen?
 
Troligtvis bestyckningen?

Har standard nålar och 220 munstycken, standard förutom ett micron slipon.

Den gick inte skumt innan konvertering till streetfighter.
Har de slangarna från förgasarna som normalt går fram till frontkåpan, i luftburken, dock inte ovanför filtret. Kan det vara en felande faktor?
 
Vid modden av luftburken så skall du dra en slang som utmynnar ovanför luftfiltret.
Fick du någon som brotschade upp munstycken till 220?
Bytte du samtidigt lågfartsmunstyckena?
Sedan kan du försöka att schimsa nålarna nåt snäpp.

Kolla också så att alla vaccumslangar sitter som de skall och det inte finns läckage nånstans?

Det är tyvärr lite pyssel innan man får ZX9:an att går rent efter borttagningen av airductsen:)
 
Vid modden av luftburken så skall du dra en slang som utmynnar ovanför luftfiltret.
Fick du någon som brotschade upp munstycken till 220?
Bytte du samtidigt lågfartsmunstyckena?
Sedan kan du försöka att schimsa nålarna nåt snäpp.

Kolla också så att alla vaccumslangar sitter som de skall och det inte finns läckage nånstans?

Det är tyvärr lite pyssel innan man får ZX9:an att går rent efter borttagningen av airductsen:)

Jag bytte inte lågfartsmunstyckena, nålen är gjord så att den inte går att shimsa, får köpa ställbara i såfall. Grejen är att de gummi slangarna på sidan sitter kvar, så rent teoretiskt så blir väll burken trycksatt ändå? Och vad gör det igentligen för skillnad om de andra slangarna sticker upp nedanför filtret?
 
Jag bytte inte lågfartsmunstyckena, nålen är gjord så att den inte går att shimsa, får köpa ställbara i såfall. Grejen är att de gummi slangarna på sidan sitter kvar, så rent teoretiskt så blir väll burken trycksatt ändå? Och vad gör det igentligen för skillnad om de andra slangarna sticker upp nedanför filtret?

Japp kan vara lågfart munstyckena, kör den i bänk om du har en i närheten
och kolla bränsle/luftblandningen.
Hade typ samma strul på min, och jag fick byta de munstyckena.
Daniel
 
Vacumförgasare och ändrat motstånd i luftburken då man bygger om till SF brukar ge problem med fuckad bestyckning och fladdrande trottlar...
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top