Zx9r bludder

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Jag har precis skaffat mig en Kawasaki från 99. Det går i stort väldigt bra men på låga varv, under 3-3500 rpm så bluddrar den o hackar endel när man drar på.
Över de varvtalen går den jämt och fint.
Min direkta tanke var att förgasarna skulle behöva en rengörning. Jag är amatör men med endel skruv-vana, men jag har inte så väldigt mycket erfarenhet av förgasare.
Låter min tanke rimligt? Och i så fall, har ni några tips eller knep att dela med av?

Tack på förhand.

Eken

Det är de små passagerna i flottörhuset som sätts igen. Du lär fysiskt rengöra dem med en kopparkardel (diameter ca 0,2 mm) från en strömkabel. Ultraljudstvätt fixar det mesta, men oftast inte just det. Använd inte ståltråd eller pianotråd eftersom det repar mässingsytorna. En 20 år gammal hoj... behöver förmodligen en renoveringssats då o-ringar och flottörpackning förmodligen stelnat. Ebay (inom EU) är billigast t.ex. https://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki...2002-Carb-carburettor-repair-kit/273605419780

Hello det är också vanligt på dessa att insugsventilerna sjunker och det blir 0 spel på dom, vilket i början leder till bludder på tomgång och låga varv för att sedan oftast gå bra på högre varvtal.
Kan vara bra att kolla iallafall :) :tummenupp

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back