Zx9r -98

Man tackar!

Jodå, från början var det en sån, men vi borrade upp den och satte på AN kopplingar på den så att jag har gängad anslutning både på matning och retur :hihi

Jo med en 4 bar i grundtryck på soppan (eller vad du kör, org. spridare?) så känns det säkrast med gängat överallt.
Körde du med 044 pump eller vad blev det till slut? Har för mig att jag läste något dylikt i början på tråden.

Jo med en 4 bar i grundtryck på soppan (eller vad du kör, org. spridare?) så känns det säkrast med gängat överallt.
Körde du med 044 pump eller vad blev det till slut? Har för mig att jag läste något dylikt i början på tråden.
Var faktiskt förknasare från början :hihi

Spjällhusen är från GSXR 1000 -06, spridarna är 4st Deplhi högohmiga 525cc (skall vara flödesmatchade?) och sen har Dr Bike karvat upp insuget när han portade toppen så att det passar till spjällhuset, är inte mycket kvar där nu, tror han fick karva ut nästan en cm i diameter...

Soppatrycket blir hur som helst beskedliga 3 bar utan laddtryck, sen med laddryck på 1 bar så landar det på 4 bar. Hur som helst så vart det enklast att köra likadan slang överallt, den är ju snygg också!

Pumpen är faktiskt en Biltema pump, skall klara jobbet galant enligt massa folk på Sävarturbo forumet, så jag testar, den kostade ju bara 500kr.

Det enda jag ångrar är att jag inte köpte liite större spridare när jag ändå höll på så att jag kunnat köra på E85 om jag velat. Nu är det inget jag satsar på idag men jag tror de här är precis en storlek för små för att räcka till om jag skulle vilja... och lagen om alltings jävlighet säger såklart att jag kommer vilja göra det i framtiden :hihi

För övrigt har det inte hänt så mycket idag, skulle egentligen fixat massa i garaget men verkar som jag söker nytt jobb istället, har tröttnat på mitt nuvarande och känns som det är dags att gå vidare.

Skrik gärna till om ni vet om någon som söker proj ledare/it koordinator etc. så skickar jag över CV och tar på stora charmör leendet!

:banana

Last edited:
zx9r turbo

hej jag är på gång att bygga en 9 med turbo

jag har kollat dina bilder o så för du värkar har en del kunskaper om detta
jag vet inte om du har ditt bygge klart nu eller
o du kanske har lite vad det har betalat för det bygget
skulle vara så roligt få lite tipps o så
mvh Leif Gröhn

hej jag är på gång att bygga en 9 med turbo

jag har kollat dina bilder o så för du värkar har en del kunskaper om detta
jag vet inte om du har ditt bygge klart nu eller
o du kanske har lite vad det har betalat för det bygget
skulle vara så roligt få lite tipps o så
mvh Leif Gröhn

Det verkar ju vara över ett år sedan den här herrn var aktiv på forumet så det kanske blir dåligt med svar i denna tråd.

Släng upp en byggtråd så får du mycket hjälp av andra här. Lycka till:tummenupp

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back