Zx9r - 95 Topplocks problem...kanske :(

Jaha, då kanske det är något skumt om han får fylla på så ofta. Om det inte finns spår av CO i vattnet borde ju inte "bubblingen" och det faktum att det försvinner vatten ha något samband tycker man.
 
Last edited:
Efter vi hämtade hojen där dom gjorde testena så så kördes hojen i ca 10 min & efteråt var de ca 5cm glykol vi hade fyllt i borta i expansions kärlet :huvet men en topplocks packning är beställd nu... det bör vara det felet.. :huvet
 
på M:ets gammla hoj (som polarn köpte) gick även tempmätaren upp i topp efter en viss tid körning, den drack en massa vatten, bubblade och spottade ut vatten ur expansionskärlet när man stannade.

det blev ny toppackning samt planing av topplocket

//Linus
 
cloud79 skrev:
på M:ets gammla hoj (som polarn köpte) gick även tempmätaren upp i topp efter en viss tid körning, den drack en massa vatten, bubblade och spottade ut vatten ur expansionskärlet när man stannade.

det blev ny toppackning samt planing av topplocket

//Linus[/QUOTPå min så går ej temperaturen upp.. den stanna på normalt..på de korta svängar jag har kört..typ 40 minuters svängar
 
Har inte hårdläst hela tråden men har du rengjort det lilla filtret som går utmed tanken på höger sida, mitt var tvärttätt fast det såg ganska rent ut, och enligt vissa så skall varmgången lungna ner sig (har inte den erfarenheten ännu efterson det är så kalllt, :sjuk )

Mvh

Peter
 
Pegasus skrev:
Har inte hårdläst hela tråden men har du rengjort det lilla filtret som går utmed tanken på höger sida, mitt var tvärttätt fast det såg ganska rent ut, och enligt vissa så skall varmgången lungna ner sig (har inte den erfarenheten ännu efterson det är så kalllt, :sjuk )

Mvh

Peter


OK..nu.. bättre sent än aldrig!! vi fyllde på igen & varm körde hojen .efter ett tag när Rigge kollade så tryckte den tebax vätkan i expan...kärlet...& efter det så har allt funkat bra:) måste ha vaarit nån stor luft bubbla i systemet..där av förlusten av glykolen..hoppas vi... har inte haft några fler problem ivarje fall :tummenupp
 
Känns som du kunnat spara lite på krutet i dina två elaka PM då....
Skönt att det funkar för dig nu iaf. Hur går det med körkortet då?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top