Hej.
Strypningen syns inte på utsidan,,.
Men hur svårt är det att ta bort tanken och luftburken och köra in ett finger för att lyfta trotteln?????
Ingen ombestyckning (om hojen för övrigt är original) behövs.
Sen till de som berättade om byte av kolvar, kammar, etc,,det är de FRANSKA modellerna, är alltid strypta så i frankrike.
Han som menade på att strypningen satt i nålerna,,vakna nångång,,firman slängde väl i ett dynojet-kit och då bytar man b.la. nåler och munnstycken, och det kan göra mer än man kan tro.
Sist, men inte minst,,han som hade kört i dynojet-bänk och hade 79 hk/bakhjul och fick 49 hk/bakhjul till efter justering,,Wow vilken verkstad du måste ha tillgång till,,GRATTIS, du måste ha den värsta ZXR:en ,,jag menar 128 hk på bakhjulet,,är ju bra för en R1 till och med!!!
Original effekt i en ZXR 750 (enl. Kawasaki : i motorn,,EJ bakhjul) uppges vara 121 hk, resp 122 hk för RR:en. Räkna med 10-15 % förlust till bakhjulet, så 100-105 hk på bakhjul är ganska OK för en gammal 750.
Hälsar Mogens.