Tjoho,
Jag har ett litet problem med min 7:a.
Den stryptes till 25kw till denna sommar med brickor i insuget (och de sitter kvar än
) Nu är saken den att den beter sig lite underligt. När man står utan växel i och varvar till lite så "fastnar" den liksom, eller, varvtalen sjunker inte så snabbt som man vill då man släppt. Låt mig illustrera med lite "ljud"-effekter. Det ska låta: WROOM WROOM, men blir WROOooooooom WROOoooooom. väldigt utdraget. Samma sak händer då man saktar ner till stopp, när du stannar så lägger den sig först vid 3000 varv och sjunker sakta därifrån, ner till normal tomgång. Väldigt jobbigt vid rödljus i stan då man låter som en idiot.
Jo, nu till saken. Jag såg då jag plockat bort tank och filter att det verkar saknas en vakuum slang av något slag. Dock vet jag inte vart den skall gå, ser bara ena änden på den och inte blir jag klokare att att leta i min tjocka servicebok. Bifogar en bild.
Bör väl tillägga att den inte var så här innan strypningen, men slangen fanns inte då heller. Och jag tycker inte det var så här direkt efteråt, utan det har kommit eftersom. Misstänker även tjuvluft, men fortfarande, vad är det för slang??
Oj vad långt det blev
Jag har ett litet problem med min 7:a.
Den stryptes till 25kw till denna sommar med brickor i insuget (och de sitter kvar än
) Nu är saken den att den beter sig lite underligt. När man står utan växel i och varvar till lite så "fastnar" den liksom, eller, varvtalen sjunker inte så snabbt som man vill då man släppt. Låt mig illustrera med lite "ljud"-effekter. Det ska låta: WROOM WROOM, men blir WROOooooooom WROOoooooom. väldigt utdraget. Samma sak händer då man saktar ner till stopp, när du stannar så lägger den sig först vid 3000 varv och sjunker sakta därifrån, ner till normal tomgång. Väldigt jobbigt vid rödljus i stan då man låter som en idiot. Jo, nu till saken. Jag såg då jag plockat bort tank och filter att det verkar saknas en vakuum slang av något slag. Dock vet jag inte vart den skall gå, ser bara ena änden på den och inte blir jag klokare att att leta i min tjocka servicebok. Bifogar en bild.
Bör väl tillägga att den inte var så här innan strypningen, men slangen fanns inte då heller. Och jag tycker inte det var så här direkt efteråt, utan det har kommit eftersom. Misstänker även tjuvluft, men fortfarande, vad är det för slang??
Oj vad långt det blev