ZX6R Fightah

ManOwaR

Hell On Wheels
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
R6XZ -00 Project Fighter
Här kommer en osminkad, lösaktig ZX6R som förhoppningsvis inom de närmsta veckorna ska bli en sober och fin kille.
Herren på bilderna är en ZX6R -00 med 2k på mätaren.

Man kan undra vad som hänt på första bilden, Don förklara dig!
Iaf så är det en "gammal" banräser som har haft en väldigt våldsam uppväxt :tummenupp

Fälgar, sving, ram, etc är på pulverlack. Kan inte bestämma mig för blank svart eller matt svart, comments?

I glasfibercutsen är det utsågat hål (bild) och värmepickat röktonat plast, ruggig passform. Bakom det tjusiga plasten, ska i 2st 700 000 mcd (batwing) dioder samt blinkers dioder.

Undertail och ny framskärm är i tillverkningsskedet samt så ska röven få ett ordentligt lyft.

Skiten ska sprutas nästa helg, samma färger/mönster som jackan ungefär.

Jag trycker upp bilder allt eftersom, alltid roligt att kika på andras projekt.

:fyllisar

Bifogat

• Rover 004.jpg
    Rover 004.jpg
    125.3 KB · Visningar: 420
  • Rover 006.jpg
    Rover 006.jpg
    140.8 KB · Visningar: 388
  • Rover 009.jpg
    Rover 009.jpg
    119 KB · Visningar: 273
  • Rover 011.jpg
    Rover 011.jpg
    138.6 KB · Visningar: 307
  • Rover 012.jpg
    Rover 012.jpg
    52.9 KB · Visningar: 258
  • Rover 014.jpg
    Rover 014.jpg
    108 KB · Visningar: 222
sismo skrev:
Imponerande arbetsyta du har.

Större än jag har iaf. Och varmare!

Min mening om lyset är negativ. Men gillar du det, kör på det!

Lösningen med lyse och blinkers á la startrek var helball!
Funderar vad de säger på besiktningen... glaset måste vara e-märkt så det blir väl att montera nåt provisoriskt skit? :D

En fråga, vart hittar du så lysstarka dioder?

Oh shit va det jobbas! Jag är duktigt imponerad över vad du har gjort med Rosinante. Jag väntar på svar från Johans angående grejerna. Har faktiskt tagit tag i det och mailat :)

Ser fram emot att få beskåda slutresultatet!

Ser lovande ut! Och originellt :tummenupp
Ram etc i mattsvart tycker jag, passar bättre med skinnstället än blankt.

Grymt framlyse ju :tummenupp Har du byggt om det själv eller finns det sånna färdiga?

MackeNo1 skrev:
Grymt framlyse ju :tummenupp Har du byggt om det själv eller finns det sånna färdiga?

Letat rätt stadigt efter ett annorlunda framlyse och där är det! Verkar bara finnas i England tror jag och går under namnet Rage Fairing Headlight, förbenat snyggt. Sitter 20W lampor orginal. Satte dit 50 Wattare och det gjorde sitt! Dock är bilden på en i kolfiber :död

Jabben-> Dom finns även på ELFA, med eller utan kylning. Det som är trevligast med dem är nästan strålningsvinkeln 55-80 grader.
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=7276.htm

Don-> Din kvinna är i säkra händer! :hihi

Ny plir ten tär rahmen å tåm tär antra krejjerna matt svaarta vetty!
Matta eller blanka fälgar är ju frågan!

Bifogat

• BIKHLURAG.jpg
    BIKHLURAG.jpg
    60.3 KB · Visningar: 100
Last edited:
ManOwaR skrev:
Jabben-> Dom finns även på ELFA, med eller utan kylning. Det som är trevligast med dem är nästan strålningsvinkeln 55-80 grader.
Ja strålningsvinkeln var ju jävligt bra, men dom var inte billiga heller!
Dessa är jävligt billiga och verkar lysa rätt bra med, men bara +-4 grader strålningsvinkel...
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=2019512.htm
Kan man kanske fixa till strålningsvinkeln på något enkelt sätt? typ reflektor eller kanske borra/fila lite högst upp på dioden så ljuset bryts?

/Edit: la in fel adress..

Last edited:
Jabben skrev:
Ja strålningsvinkeln var ju jävligt bra, men dom var inte billiga heller!
Dessa är jävligt billiga och verkar lysa rätt bra med, men bara +-4 grader strålningsvinkel...
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=2019512.htm
Kan man kanske fixa till strålningsvinkeln på något enkelt sätt? typ reflektor eller kanske borra/fila lite högst upp på dioden så ljuset bryts?

/Edit: la in fel adress..

Har testat dom där. Lyser riktigt bra, men det gäller som sagt att du tittar rakt in i dem, annars ser man knappt att dem lyser. Iof så sitter man ju i en bil/båge några meter bort, kanske är funkis. Jag ska ha 4st som utfyllnad bredvid dom maffiga killarna. Tyvär så går det inte att ändra diodegenskaperna på något sätt.
Har du lysdiodfrågor etc så är linuxs här på forumet über maestro på allt runt detta!

Last edited:
hmm kan man inte lysa på en blästrad plexiskiva eller nåt, då borde ljuset brytas

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti