ZX6R Fightah

Eller kanske rent utav blästra dioden lite försiktigt

Blir :fyllisar och skruva in på småtimmarna!

Inget köpa tjaffs, här smider man själv!

Bifogat

• Rover 001.jpg
    Rover 001.jpg
    137.5 KB · Visningar: 185
  • Rover 002.jpg
    Rover 002.jpg
    108.1 KB · Visningar: 188
vad är det där? en hugger med flames?

Håller åxå på med ett fighterbygge på ZX6R, fast -94:a. Men jag undrar bara lite smått var du fick tag på gaffelkronan å raisers nånstans och vad du gav för det?

Annars så tycker jag att det blir ett jävelcoolt bygge.
yoparty.gif
Själv gör jag mer ett snikbygge, dvs river mest bort grejor eller flyttar lite på dem.

Maja skrev:
Håller åxå på med ett fighterbygge på ZX6R, fast -94:a. Men jag undrar bara lite smått var du fick tag på gaffelkronan å raisers nånstans och vad du gav för det?

Annars så tycker jag att det blir ett jävelcoolt bygge.
yoparty.gif
Själv gör jag mer ett snikbygge, dvs river mest bort grejor eller flyttar lite på dem.

Howdy

Jag borrade hål i orginal kronan och köpte risers för en 5-hunka, det kan din lokala mc affär plocka hem!

Bifogat

• oiy 002.jpg
    oiy 002.jpg
    124.9 KB · Visningar: 170
Hur går det? Händer det nåt nytt eller ligger du lågt? Bilder!!!

/Maja

Maja skrev:
Hur går det? Händer det nåt nytt eller ligger du lågt? Bilder!!!

/Maja

Varit tvungen att rusta träbåten, tar aldrig slut...

Jag har iaf totalflippat på framskärmen och karate-sparkat bakramen rak.

Ska gjuta en ny bakstänka sen blir det lack. Har också kommit fram till att framlampan är rejält gay. Ett måste är att sänka styret nåra cm också.

Ska du lyfta din stjärt?
Jag missade att jag var tvungen svetsa bakramen, den ska upp 3-4 cm till. Har höjjt dämparen till max. Vill inte ha en övervinglig hojj med 3-4cm hundben. Så det får nog bli distanser där man fäster bakramen.

Hur går det själv?

Bifogat

• åoöjh 001.jpg
    åoöjh 001.jpg
    115.7 KB · Visningar: 106
  • j.jpg
    j.jpg
    108.5 KB · Visningar: 147
fett bygge, men min personliga åsikt så jatack till allt precis som denna utom tyskstjärten för min del... skitsnygg skärm och framlyktekåpa... coolt med egen design...

mvh

ManOwaR skrev:
Varit tvungen att rusta träbåten, tar aldrig slut...

Jag har iaf totalflippat på framskärmen och karate-sparkat bakramen rak.

Ska gjuta en ny bakstänka sen blir det lack. Har också kommit fram till att framlampan är rejält gay. Ett måste är att sänka styret nåra cm också.

Ska du lyfta din stjärt?
Jag missade att jag var tvungen svetsa bakramen, den ska upp 3-4 cm till. Har höjjt dämparen till max. Vill inte ha en övervinglig hojj med 3-4cm hundben. Så det får nog bli distanser där man fäster bakramen.

Hur går det själv?

Jodå, det går så sakteliga. Fick mina raisers idag så jag har precis satt dit dem på kronan. Sen skulle jag börja titta efter vilka wires som var för korta men så skulle frugan iväg så då var det bara att gå in å ta hand om ongarna. Så jag hann inte mer. Men det verkar som om en hel del av mina gamla wires måste sprutas med Sträckolin för att räcka upp till styret. Iaf koppling å choken. Men det är jag inte säker på än. Bromsledningen lär ju inte räcka, men där har jag en på gång in. Gasen har jag inte hunnit titta på.

Men jag tror inte att jag lackar om den förrns till hösten, jag är alldeles för åkkåt för att göra några mer långdragna grejor.

Bilder kan beskådas på http://www.majaman.net/gallery/view_album.php?set_albumName=Projekt_Street

Var rädd om min stackars bandbredd bara. En i taget, jag har bara ett stackars litet ADSL-snöre.
banghead.gif

Fast nu kom frugan hem - Ut i garaget igen. SWOSSSSCHHHHHHHHH

Då va man inne igen. Choken klarade sig med ett nödrop. Kopplingen räckte inte.

Men du frågade om min stjärt - nja tänker nog inte lyfta den, den duger som den är... Kanske litet lyft, men tänker iaf inte göra om sadeln till ryggstöd.
smile.gif

Jag gillade iofs ditt lyse, men visst. Annars kan vi ju byta, jag har ett runt och kråmigt lyse, hur straight som helst. Får jag en räkmacka emellan bara ...
biglaugh.gif

Nä, dags å duna.

Maja skrev:
Men det verkar som om en hel del av mina gamla wires måste sprutas med Sträckolin för att räcka upp till styret.

Haha...Sträckolin...det va inte igår man hörde det :)

Jag sitter och läser er ombyggnads trådar så att jag inte går på samma nitar själv sen OM jag ska bygga om min.

Grymma byggen båda två :tummenupp

//TwinSucker

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP