zx6r-03

Bubbas skrev:
2553985 Om man köper hoj efter vad vissa yrkesmän klarar av att prestera med dem, ska man kanske ta och tänka en gång till.
Köp en raket om du vill vara snabbast rak fram. En centrifug om du gillar när det svänger. Eller- köp en hoj som du sitter bra på, som är vettig att äga utifrån servicekostnader, försäkring och drift i övrigt.

För att göra dig besviken så kommer du aldig att vara snabbare än mig när det blir tight, eller i accelerationen med din 636:a. I alla fall inte på 60 -140, sexans växel. (måste ju gardera mig).
Varför- jag fågar varför - måste allt gå så jävla fort nuförtiden.

Jag skanar fortfarande min FZ6:a, just på grund av komforten. Jag bytte för lågvarvsegenskaperna plus estetiken. Den e ju gul.

Jag har själv suttit och kollat siffror i Bike på slutet av åtttiotalet. Nu blev det inte den fetaste 125:an, men jävlar va roligt jag hade mid min Sukka RG 125.

Prova om igen
Det hade faktiskt inget med farten att göra.. zx6ran är en häftig motorcykel och 03an är en riktig modärn 03a om det är som jag tror det är? Uppdaterades inte den 03? Sen är det så att jag tycker inte R6an är den finaste motorcykeln i världen, cbr600rr har pappa då är det tråkigt att ha en sådan.. Suzuki är häftig men om nu zx6ren har en bättre motor/ mer effekt plus att jag tycker den är jävligt cool framförallt bakifrån.. Så varför inte köpa zx6ren? Plus att den har jag råd att ha!

Ozzie skrev:
2553996 Jag tolkar det som precis tvärtom. Dvs över 200 försvinner r1:an. Kör själv zx6r, dock en -00. Upp till 200-210 går det bra. 230 kommer halvsakta. Däröver hinner man dricka kaffe innan ett nytt 10km/h-intervall börjar. Dock så ökar det sakta men säkert förbi 250-260. (På mätaren då...) Allt utprovat på autobahn upp mellan garmich partenkirchen - münchen...

Tycker själv att det är en bra hoj. Tror dock att alla 600:orna går ungefär lika bra per årskull. Mest utseende/tillgång/smak som styr.

/O
Jaa vad står hans D för De?då blir det ju att R1orna står still. eller Det?då står han still.:huvet :va :tungan

Last edited:
"Dags att byta in moppen mot världens snabbaste hoj så jag kan blåsa förbi korvkiosken i mach 3 och se hur alla söndersminkade fjortonåringar vänder sig om och trånar efter mig"... Nåt i den stilen kanske? Sälj din 740 och köp istället en hoj som du verkligen tycker är bekväm att köra och som du verkligen gillar. Inte den som är snabbast. Eller köp en busa o kör fram och tillbaka på autobahn som en papperssorterande mupp från samhall :)

Läste T-quicks inlägg och jag tolkade det också som tvärtom.
R1 = Fort fram
Ninja 6:a = LGF-fordon
:tummenupp

Ps. hornet = :va

Last edited:
DallasDahlin skrev:
Jaa vad står hans D för De?då blir det ju att R1orna står still. eller Det?då står han still.:huvet :va :tungan

Såhär står det ordagrant:
"efter 200km/h känns det som om d står still när du drar
mot nya r1 osv..
drog en del olja när man låg på
svampig frambroms ..tror iofs bara det var så på min hoj."

Såhär tror jag det är menat;
efter 200km/h känns det som om dET står still när du drar
mot nya r1 osv..
drog en del olja när man låg på
svampig frambroms ..tror iofs bara det var så på min hoj.

Helt annan innebörd då eller hur?

alla kanske inte vill köra en tråkig Hornet 600? och jag kanske kommer trivas med en zx6? och sen är inte en Rs125 en moppe! tror att din Hornet blir en moppe mot en Rs på en riktigt slingrig väg!

Frambromsen ÄR svampig på zx6 - 03... men det är bara att köpa en ny bromspump... å när man tävlar mot r1:or så sticker dom som satan å man undrar om man själv står still...

sorry skrev lite konstigt där, efter 200km/h har zx6r inget att sätta emot dom nyare 1000cc hojarna och 750cc.

DallasDahlin skrev:
2554163 alla kanske inte vill köra en tråkig Hornet 600? och jag kanske kommer trivas med en zx6? och sen är inte en Rs125 en moppe! tror att din Hornet blir en moppe mot en Rs på en riktigt slingrig väg!

Haha ok. Ledsen om jag sårade dina känslor men jag fick lite småpojksvibbar av ditt inlägg. Kanske sättet du formulerade dig på. Som de små grabbarna som tjuvröker vid den lokala pizzerian som bara undrar en sak om alla hojar: "Hur fort går den?" :)
Synd att du tycker att Hornet är en tråkig hoj för den har riktigt fina köregenskaper och är en kanonfin 600. Och så syftade jag inte på din RS när jag pratade om moppar. Vet vart gränsen går. Vid 598 cc :D Men alla e olika... Ha det!

Tittade själv på några -03:or innan jag slog till på en -05:a. -05 och -06 är klart snyggaste årsmodellen om jag själv får tycka. Fattar inte vad som hände sen... 07:an är ju typ apful.

Själv är jag ju rätt newbie på att köra, men den går som ett skollat troll och svarar ju grymt på höga varv. Känns inte ett dugg seg upp till 250 km/h.

När jag kollade låg -03:orna på 65' kr och jag gav 78' för min -05:a som hade gått 350 mil när jag köpte den.

För mig som inte haft kortet så länge så kostar en avställningsförsäkring +35 och helförs. runt 2200 kr/mån hos Folksam.

Det enda negativa är väl typ att det knappt finns utrymme för ett skivbromslås under sadeln. Tailpipen tar allt utrymme.

trasher84 skrev:
2554407 Haha ok. Ledsen om jag sårade dina känslor men jag fick lite småpojksvibbar av ditt inlägg. Kanske sättet du formulerade dig på. Som de små grabbarna som tjuvröker vid den lokala pizzerian som bara undrar en sak om alla hojar: "Hur fort går den?" :)
Synd att du tycker att Hornet är en tråkig hoj för den har riktigt fina köregenskaper och är en kanonfin 600. Och så syftade jag inte på din RS när jag pratade om moppar. Vet vart gränsen går. Vid 598 cc :D Men alla e olika... Ha det!
Haha nääh det är lungt:tummenupp. Det kanske lät lite moppepojke aktigt med farten.. men det va för jag hade läst några trådar här, där det stog att den va extrem för att vara en 600. Men den är så jävla cool så det får bli en sådan:yoparty. får bara se till att hitta en shysst och att sälja min Rs :confused: Och sen va det någon som sa att jag skulle köra en 400 innan jag köpte en zx6.. och det gör jag! En Honda Cb400n det är rediga grejjer =) Ha de gött // Johan

DallasDahlin skrev:
2553764 Tjabba! Har några frågor om zx6r 03:va .

- Är det sant att den är den värsta av alla 600or även zx6r modellerna efter 03an? Är den snabbare än vissa nya 1000cc sport hojar?
- Hur är den att köra som en 06a eller känner man att den har några år på nacken?
- Är den billigare i försäkring för den har 3 snart 4 år på nacken?
- Vad kostar försäkringen ?
- Vad kostar hojen? Vad är den värd? Är det ett bra köp?
// Joahan

Helt klart en superhoj, köp min -05a, jag ska ha en -07a
www.sporthoj.com/annonser/?id=40815

g.a.z.o.l.i.n.e skrev:
2554549 Tittade själv på några -03:or innan jag slog till på en -05:a. -05 och -06 är klart snyggaste årsmodellen om jag själv får tycka. Fattar inte vad som hände sen... 07:an är ju typ apful.

Själv är jag ju rätt newbie på att köra, men den går som ett skollat troll och svarar ju grymt på höga varv. Känns inte ett dugg seg upp till 250 km/h.

När jag kollade låg -03:orna på 65' kr och jag gav 78' för min -05:a som hade gått 350 mil när jag köpte den.

För mig som inte haft kortet så länge så kostar en avställningsförsäkring +35 och helförs. runt 2200 kr/mån hos Folksam.

Det enda negativa är väl typ att det knappt finns utrymme för ett skivbromslås under sadeln. Tailpipen tar allt utrymme.
Okej:yoparty Det är baklammpan jag tycker är så jävla cool på 03an.. finns den kvar på 04-06? 65k + försäkring skulle ju gå att punga upp om jag säljer 125an. Värre blir det med ett nyss skinnställ. Måste ju köpa nytt kan ju inte komma med ett blå/vitt på en grön eller svart motorcykel:D

DallasDahlin skrev:
2554641 Okej:yoparty Det är baklammpan jag tycker är så jävla cool på 03an.. finns den kvar på 04-06? 65k + försäkring skulle ju gå att punga upp om jag säljer 125an. Värre blir det med ett nyss skinnställ. Måste ju köpa nytt kan ju inte komma med ett blå/vitt på en grön eller svart motorcykel:D

Jag kan hålla med att -03 är rätt snygg bakifrån (och det väl så man vill att folk ska se en). -05: är ju annorlunda för tailpipen...
http://www.kawasaki.se/Objects/w320h427_000000B630C5B884.jpg

Archan skrev:
2554691 Du tolkade det fel. Han säger ju att zx6ren stod still efter 200km/h i jämförelse med r1...
Jag vet det nu, han sa det innan.

g.a.z.o.l.i.n.e skrev:
2554700 Jag kan hålla med att -03 är rätt snygg bakifrån (och det väl så man vill att folk ska se en). -05: är ju annorlunda för tailpipen...
http://www.kawasaki.se/Objects/w320h427_000000B630C5B884.jpg
Jaa det är ju klart att de inte kan har samma bak som 03an om de har tailpipe det tänkte jag inte på:tungan .. blir det varmare om röven om man har tailpip eller känner man ingen skillnad? det har jag undrat länge :)

Last edited:
DallasDahlin skrev:
2554713 Jag vet det nu, han sa det innan.

Jaa det är ju klart att de inte kan har samma bak som 03an om de har tailpipe det tänkte jag inte på:tungan .. blir det varmare om röven om man har tailpip eller känner man ingen skillnad? det har jag undrat länge :)

Jag märker inte något av det.. men min dotter har sagt att hon tycker det är lite hett om rumpan ibland. Frugan tycker inte det är så farligt. Annars är det ju en bra anledning till att slippa ha skjuts :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025