DallasDahlin
Ny medlem
Det hade faktiskt inget med farten att göra.. zx6ran är en häftig motorcykel och 03an är en riktig modärn 03a om det är som jag tror det är? Uppdaterades inte den 03? Sen är det så att jag tycker inte R6an är den finaste motorcykeln i världen, cbr600rr har pappa då är det tråkigt att ha en sådan.. Suzuki är häftig men om nu zx6ren har en bättre motor/ mer effekt plus att jag tycker den är jävligt cool framförallt bakifrån.. Så varför inte köpa zx6ren? Plus att den har jag råd att ha!Bubbas skrev:2553985Om man köper hoj efter vad vissa yrkesmän klarar av att prestera med dem, ska man kanske ta och tänka en gång till.
Köp en raket om du vill vara snabbast rak fram. En centrifug om du gillar när det svänger. Eller- köp en hoj som du sitter bra på, som är vettig att äga utifrån servicekostnader, försäkring och drift i övrigt.
För att göra dig besviken så kommer du aldig att vara snabbare än mig när det blir tight, eller i accelerationen med din 636:a. I alla fall inte på 60 -140, sexans växel. (måste ju gardera mig).
Varför- jag fågar varför - måste allt gå så jävla fort nuförtiden.
Jag skanar fortfarande min FZ6:a, just på grund av komforten. Jag bytte för lågvarvsegenskaperna plus estetiken. Den e ju gul.
Jag har själv suttit och kollat siffror i Bike på slutet av åtttiotalet. Nu blev det inte den fetaste 125:an, men jävlar va roligt jag hade mid min Sukka RG 125.
Prova om igen
Jaa vad står hans D för De?då blir det ju att R1orna står still. eller Det?då står han still.Ozzie skrev:2553996Jag tolkar det som precis tvärtom. Dvs över 200 försvinner r1:an. Kör själv zx6r, dock en -00. Upp till 200-210 går det bra. 230 kommer halvsakta. Däröver hinner man dricka kaffe innan ett nytt 10km/h-intervall börjar. Dock så ökar det sakta men säkert förbi 250-260. (På mätaren då...) Allt utprovat på autobahn upp mellan garmich partenkirchen - münchen...
Tycker själv att det är en bra hoj. Tror dock att alla 600rna går ungefär lika bra per årskull. Mest utseende/tillgång/smak som styr.
/O

Last edited: