ZX10R vann masterbike...:o)

Nova skrev:
Har inte en suck mot dom större hojarna på snabb bana som sagt :arsele
Kanske inte, men XZX9:or är det i vart fall inga problem att acca från.

Ravetrancer skrev:
E det verkligen nån som bryr sig om Masterbike fortfarande???
Det enkla svaret är nej.

Blev Kawwan SBOTY förresten? Av skrivningen i länken i första inlägget att döma vann de ju bara i två klasser. Kolla här: "In the final, the six fastest riders had to ride each of the class winners. On the basis of the fastest lap time, the overall Master Bike winner was calculated. And eventually when all the lap times and points were compared, Kawasaki emerged as overall victors in two of the three classes."

Det står inte att tian blev vald till SBOTY - vilket det hade gjort om den bliivt det. Jag tippar att den, värdlösa, utmärkelsen går till en annan, mycket bättre, motorcykel.

CorbenDallas skrev:
Ja, dom ser verkligen ut att ha hållt till på gatan...
Har du adressen så ska jag genast flytta dit! :D

masterbike_2web110148679.jpg

Jag menar Kawasakis ZXRR i Motogp, inte touringvarianten.

Chris Ash skrev:
När ska ni lära er att hojar inte kör sig själv?
Åja, olika bågar har lite olika egenskaper oavsett vem som kör dem. När skall du lära dig att vara mindre dryg :7peta

WASP skrev:
Om jag inte minns helt fel så vann väl gsxr750 2000 och 2002 och gsxr1000 2001? Hur förklaras detta i så fall?
Jag ska inte ge mig in i diskutionen iomed att jag inte har alla fakta, men såvida jag vet så är det ingen skillnad på hojjarna i 600klassen förutom suzukin till i år, därav blir det rätt konstigt.

Angående 750n så tror jag att den var uppdaterad två gånger? Även gsxr1000 var det? Eller så är jag bara ute å flummar, å isåfall äre precis lika konstigt!

OlleR6 skrev:
Jag ska inte ge mig in i diskutionen iomed att jag inte har alla fakta, men såvida jag vet så är det ingen skillnad på hojjarna i 600klassen förutom suzukin till i år, därav blir det rätt konstigt.

Angående 750n så tror jag att den var uppdaterad två gånger? Även gsxr1000 var det? Eller så är jag bara ute å flummar, å isåfall äre precis lika konstigt!
750n 00 och 02 är samma, med mikroskopiska skillnader. Alltså jämfördes samma 1000 och 750 cyklar både 01 och 02

WASP skrev:
750n 00 och 02 är samma, med mikroskopiska skillnader. Alltså jämfördes samma 1000 och 750 cyklar både 01 och 02
Där ser man, du har rätt, det är lika konstigt det. Antagligen är de väl köpta då, eller så vet inte killarna som testar vad de sysslar med egentligen.

Bingo skrev:
Åja, olika bågar har lite olika egenskaper oavsett vem som kör dem. När skall du lära dig att vara mindre dryg :7peta

Det sa jag inte att de inte har. Men "har inte en suck" osv är inget annat än moppesnack som hör hemma utanför korvmojen.

Jag är inte dryg.

Chris Ash skrev:
Det sa jag inte att de inte har. Men "har inte en suck" osv är inget annat än moppesnack som hör hemma utanför korvmojen.

Jag är inte dryg.
I detta håller jag på dig fast du har en 125a:lol

Snacket om inte en suck osv är bara löjligt när det kan handla om nån sekund upp till 200 knut.

Pejo skrev:
Alla motorcykeltillverkare kan göra en riktigt bra hoj på just 600 cc. Utom Kawasaki. Då är alltså kawasaki sämst ?

öH NEJ!? De har valt att göra två st, en för gatan med mer vrid och en för racing där toppeffekten är det som räknas... vad jag vet så vann cralle SM på just en sån, så sämst är den nog inte

Chris Ash skrev:
Du menar att du tror att en ZX10 på något sätt kan jämföras med en motogphoj?
Givetvis inte eftersom du inte får köra en "vanlig" cykel i MotoGP. Så du menar på att alla hojar förutom GP hojar är touring?

kajlyl skrev:
Konstigt att zx6r van i år den fick ju pisk förra året och vad jag vet så har de till skillnad från iaf suzuki inte gjort någon uppdatering till i år :va
måste ge ninja förare en chans å vinna nån gång, det var ju
så många år sedan, typ sådär 80 före kristus :lol . kawabasaki

CorbenDallas skrev:
Givetvis inte eftersom du inte får köra en "vanlig" cykel i MotoGP. Så du menar på att alla hojar förutom GP hojar är touring?

Nordgren har ett bra talesätt "Racerhojar på banan och gathojar på gatan" :rolleyes:

Nä, men allvarligt så menade jag i mitt första inlägg att det är förbannat synd att Kawasaki inte hänger med i Motogp. Dvs på BANAN med sin BANHOJ eftersom de är värst på GATAN med sin GATHOJ.

ZX10 är tung,stor, slö och okänslig jämfört med racern, alltså mer åt touringhållet.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph