ZX10R vann masterbike...:o)

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
http://www.kawasaki.co.uk/news/fullarticle.asp?type=1&year=2004&month=5&articleid=99

"The ZX-10R won the coveted Open class, while its baby brother, the ZX-6R, stormed to victory in the Supersports category."

:banana :banana :banana :banana :banana :banana

...och nu även bekräftat i senaste bike...:o)

Zx10:an 1:a och ZX6:an 3:a....

Rätt komiskt att ZX6.an kör skiten ur R1 , Sukka 1000 och Bladen...trots sina ynkliga 636 kubik....:o)

"There can only be one"...Kawa regerar....!!!

Last edited:
Det är kul att Kawasaki bygger de värsta hojarna för gata. Tänk om de kunde börja göra samma sak för bana.....

zx-6r går väl inte in i supersport 36 kubik för mycket ju.

eus skrev:
Synd att det ska fuska i 600 klassen

För oss som kör på gata (och det är väl för oss "mastertestet" är till för) så kvittar det för min del om hojen har 580 eller 650cc. Pris och vikt är i princip samma för alla 600 inklusive kawas 636a.

Last edited:
Visserligen, du har så rätt. Men när man ska jämföra prestanda är det väl en bra ide att ha ungefär samma utgångspunkt, annars blir ju jämförelsen subjektiv... äpplen är godare än päron... typ.

soppatorsken skrev:
För oss som kör på gata (och det är väl för oss "mastertestet" är till för) så kvittar det för min det om hojen har 580 eller 650cc. Priset och vikten är i princip samma för alla 600 inklusive kawas 636a.

soppatorsken skrev:
För oss som kör på gata (och det är väl för oss "mastertestet" är till för) så kvittar det för min det om hojen har 580 eller 650cc. Priset och vikten är i princip samma för alla 600 inklusive kawas 636a.

Japp men detta e ju ett bantest...

soppatorsken skrev:
nää, fuskfuskfuskfusk

Bra !!!!! För det är en FET bike och en sådan skall jag ha nästa säsong :yoparty

Supersport, Superbike, Open Class... Vad är Open, är det fritt preppade bågar :confused:

Jaha så med lite fusk så är det ok att vinna. Tänk när ska vi få se gsxr1000 i 600 klassen eller Zx10an i 600 klassen. Nä i 600 klassen skulle kawa ha haft sin Zx6RR som är på just 600cc och inte 36 för mycket. Varför fick inte Gixxer 750 köra som 600?

Men grattis till kawa endå, grymma cyklar.

Okei de som mener Kawasaki jukser i 600-klassen får vel bare mene det men jeg lurer på hvorfor den(636`en) gjorde det så dårlig ifjor? I år er jo konkurransen tøffere med nye GSX-R600 bl.a. Hvirker som dekk har mye å si for resultatet. Ifjor kjørte de med BT012, i år vet jeg ikke hvilke dekk som ble benyttet.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph