ZX10R-tråden

Har inte kopplat in den än, ska försöka få allt klart inan jag kopplar in den. Bakram och tank från en 2008 är på (2 hål till att borra samt modda tankfästet lite)
Om jag slipper fler felkoder blir PC3 nästa steg, alt åker den på till nästa säsong (har tunnare topplockspackning som ligger och skräpar, helsystem som väntar också)
Har monterat en QS, den ska kopplas in också. Röd/vit kabel till insprut. ska den kopplas in på om jag inte gör bort mej helt.

Kollar en extra gång när jag kopplar på plus/minus numera..


Låter som många järn i elden :tummenupp, ang QS vet jag inte då PQ8àn som jag kör med går på tändspolarna.
 
ImageUploadedByTapatalk1397590936.441477.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397590949.907367.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397590964.274153.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397590971.790612.jpg

Ska koppla in min QS (DWE är märket) och ser man på beskrivningen ska den kopplas in mellan tändbox och spridare - rödvit kabel.
Är det den rödvita kabeln som ni ser på bild? (Är det tändboxen där?)
Går ser att koppla just där ni ser på bild? (Om det är rätt kabel?)
Ser man på elschemat (inringat 2 platser, rödvit vid spridare och rödvit vid tänbox) går kabeln från tänbox till spridare, men även till soppapump.
Kan jag koppla min QS innan förgrening eller måste det kopplas in så att soppapumpen inte påverkas?
Jag trodde att alla QS bröt tändning, men denna går tydligen via spridare.

Info: fått svar av DWE, QS kan kopplas in var som så länge den inte bryter ngt annat, i mitt fall kopplas den in på RödVit, efter förgrening till bränslepump.
 
Last edited:
ImageUploadedByTapatalk1397924477.404083.jpg

Ram, sving och motor: 2005
Bakram, tank och plast: 2008
Front, lampa: KTM Superduke 2006

Hoppas det blir ett ok resultat, kom gärna med tips/synpunkter.
 
Felkod 24: kan det vara ngt annat än givaren? Köpte en 'ny' dock var koden kvar.
 
Felkod 24: kan det vara ngt annat än givaren? Köpte en 'ny' dock var koden kvar.

Kod 24 är ju givaren, men det kan ju vara kablarna till den också:va. Ta av batteriet en stund o "nolla" ECU´n, mät sensorn och kablarna till den.
 
Ngn som har plasten som sitter i/under bakramen, där batteri mm sitter, till en ZX10 -08 att sälja?
 
Har frontkåpa, tankkåpa + framskärm av märket polidom till zx10 2008-2010 till övers. Finns annons ute. Priset är inte skrivit i sten.
 
Vad har du bytt till för ok?
Upplevde du stor förbättring i bromsverkan?
Har du bytt bromspumpen med?

Jag funderar på åtgärder till frambromsen då jag tycker den är kass. Har precis satt på nya belägg och väntar på stålomspunnet, men läst att det inte kommer göra så stor skillnad. Funderar på om en Brembo RCS kommer lösa problemet eller om det fortfarande kommer begränsas med standard oken. Läste att man kunde ta okej från zx14 och de skulle göra rätt stor skillnad och det var tydligen bara byta rakt av utan någon modifikation i fästena.

Fyll gärna på med dina erfarenhet som sagt och andra får gärna komma med feedback om bromsproblematiken på dessa 04/05.

Jag har en uppsättning Carbone Lorraine XBK5 till de främre oken på årsmodell 04-05. De passar säkert i andra modeller också, men då jag själv har bytt ok på min hoj så har jag ingen användning för beläggen längre. Åtta belägg / fyra par i obruten förpackning.

En femhunka plus eventuell frakt.
 
Bytte nu i helgen till nissin ok från en 08 zx6r, brembo bromspump och stålompunna slangar, inte hunnit köra någonting än.
 
Vad har du bytt till för ok?
Upplevde du stor förbättring i bromsverkan?
Har du bytt bromspumpen med?

Jag funderar på åtgärder till frambromsen då jag tycker den är kass. Har precis satt på nya belägg och väntar på stålomspunnet, men läst att det inte kommer göra så stor skillnad. Funderar på om en Brembo RCS kommer lösa problemet eller om det fortfarande kommer begränsas med standard oken. Läste att man kunde ta okej från zx14 och de skulle göra rätt stor skillnad och det var tydligen bara byta rakt av utan någon modifikation i fästena.

Fyll gärna på med dina erfarenhet som sagt och andra får gärna komma med feedback om bromsproblematiken på dessa 04/05.

Jag har slangar från HEL på. Oken är från en 07 ZX6R. Pumpen är fortfarande original. Oken gjorde mycket större skillnad än slangarna. Nu känns det äntligen som om det faktiskt är jag själv som är begränsningen i hur fort jag kan få stopp på ekipaget snarare än att jag ska hindras av taskiga bromsar.

Efter en hel helgs pangade på Gelleråsen med grym känsla i bromsarna så kan jag bara rekommendera att byta ut oken. Det är bara byta rakt av utan någon anpassning. Det enda som kan ställa till det är att anslutningen för bromsslangarna sitter i toppen av oket istället för mitt på som på originalen.
 
På min 2011 så är stålomspunna, lite vassare bromsbelägg men framför allt bromspump från ISR. Det var inte dåligt innan jag bytte pump, men med ISR blev både känslan och bettet lysande. Har inga funderingar på att byta OK efter det, känns helt onödigt (förutom att det skulle kunna vara kul).

Vad har du bytt till för ok?
Upplevde du stor förbättring i bromsverkan?
Har du bytt bromspumpen med?

Jag funderar på åtgärder till frambromsen då jag tycker den är kass. Har precis satt på nya belägg och väntar på stålomspunnet, men läst att det inte kommer göra så stor skillnad. Funderar på om en Brembo RCS kommer lösa problemet eller om det fortfarande kommer begränsas med standard oken. Läste att man kunde ta okej från zx14 och de skulle göra rätt stor skillnad och det var tydligen bara byta rakt av utan någon modifikation i fästena.

Fyll gärna på med dina erfarenhet som sagt och andra får gärna komma med feedback om bromsproblematiken på dessa 04/05.
 
Bytte nu i helgen till nissin ok från en 08 zx6r, brembo bromspump och stålompunna slangar, inte hunnit köra någonting än.

:tummenupp Jag kör med samma lösning på min, och är helnöjd. Gick från en 1098S till original först, och blev rädd första gången jag skulle bromsa, vilket skit. Nu är det i klass med Duccens.
 
:tummenupp Jag kör med samma lösning på min, och är helnöjd. Gick från en 1098S till original först, och blev rädd första gången jag skulle bromsa, vilket skit. Nu är det i klass med Duccens.

Jag gick från min 996 sps med 996r ok, brembo bromspump och kevlarslangar. Jag blev oxå rädd när jag körde ninjan. Känns som 30% av bromseffekten.

Ska kolla om jag hittar andra ok. :) har precis fått hem stålomspunna slangar från HEL med.
 
Jag gick från min 996 sps med 996r ok, brembo bromspump och kevlarslangar. Jag blev oxå rädd när jag körde ninjan. Känns som 30% av bromseffekten.

Ska kolla om jag hittar andra ok. :) har precis fått hem stålomspunna slangar från HEL med.

http://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-ZX...Parts_Accessories&hash=item1c3420850c&vxp=mtr

Byt pump också till förslagsvis en RCS19, för original är kass. Med Duccereferens lär du inte bli nöjd med halvmesyrer.:D
 
Vad har du bytt till för ok?
Upplevde du stor förbättring i bromsverkan?
Har du bytt bromspumpen med?

Jag funderar på åtgärder till frambromsen då jag tycker den är kass. Har precis satt på nya belägg och väntar på stålomspunnet, men läst att det inte kommer göra så stor skillnad. Funderar på om en Brembo RCS kommer lösa problemet eller om det fortfarande kommer begränsas med standard oken. Läste att man kunde ta okej från zx14 och de skulle göra rätt stor skillnad och det var tydligen bara byta rakt av utan någon modifikation i fästena.

Fyll gärna på med dina erfarenhet som sagt och andra får gärna komma med feedback om bromsproblematiken på dessa 04/05.

Jag bytte till Nissin ok från ZX6/ZX14, passar rakt på utan modifieringar, bytte även till stålomspunnet samtidigt. Enorm skillnad i känsla och bett jämfört med originaloken. Kör dock fortfarande med originalpumpen men det verkar inte vara där problemet sitter :tummenupp
 
Slängde på stålomspunnet fram och bak igår.. det gjorde lite skillnad, men då snackar vi 5-10% förbättring på sin höjd. Blir att beställa Brembo RCS 19 så fort det rullat in lite lön igen, efter det så fixar jag nya andra ok om jag fortfarande känner att det behövs.

Jag drog dit ett 16 kuggs framdrev med istället för original 17 som satt på. Det gjorde att hojen genast blev en Jizzmachine :hihi

Slänger upp en bild efter dagens tur på min Ninja och polarens Hynda.
ninja&honda.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top