ZX10R-tråden

har en pc5 till en 09à, köpte den beg, killen som sålde den sa att den passar till min 08 men hojen vägrar starta med den inkopplad, har jag blivit blåst eller har jag missat nåt?

Säker på att du har monterat jordkabeln till PC5an? Blinkar PCV när du har vridit på tändning?
 
jorden e ansluten och pcv:n lyser, e d möjligt att den har tappat inställningarna
eller blivit helt rensad? drygt o pröjsa för en bänkning för att kolla om den e ok
 
Ligger en ensam honkontakt under sadeln, koppla den till jord och sätt sen på tändningen. Långa blink=tiotal o korta=ental. Hoppas det är enkelt efter dina elektriska missöden.

http://www.youtube.com/watch?v=DxEAeq5lpVY

För att folk som mej lätt ska hitta kontakten, 49 sec. in i videon.
Om man kopplar bort servot/avgasventilen, måste man bygla kontakterna?
 
Last edited:
Några frågor ang zx10 2009
Den har gått 1400mil,vilka servicar är närmast? När ska stift bytas? När är det ventiljustering?
 
Några frågor ang zx10 2009
Den har gått 1400mil,vilka servicar är närmast? När ska stift bytas? När är det ventiljustering?

Jag har en zx10:a -08 och om jag inte mins helt fel så är det service var 600:e mil. Nästa service borde alltså var vad 1800mil. Sen har jag för mig att ventilkoll/justering gjordes vid 2400mil.
Borde vara samma på -09.
 
Jag skulle tro att det är samma intervall på 09 som min 04. 600 mils serviceintervall på olja och filter, så nästa service borde vara vid 1 800 mil. Stift bytes i samband med ventilkontroll vid 2 400 mil.

Om du googlar lite så kan du säkert hitta en servicemanual i PDF-format. Perfekt att ha i mobilen!
 
Jag skulle tro att det är samma intervall på 09 som min 04. 600 mils serviceintervall på olja och filter, så nästa service borde vara vid 1 800 mil. Stift bytes i samband med ventilkontroll vid 2 400 mil.

Om du googlar lite så kan du säkert hitta en servicemanual i PDF-format. Perfekt att ha i mobilen!

tackar, det va precis som du sa, stift vid 1800 o ventil vid 2400mil. Tack =)
 
Vad är serviceintervallerna på en zx10r från 2004/2005?
Något som skiljer 2004/2005?
Vad skall man kolla på vid ev köp?
 
600 mils intervall på olja och filter. Ventilerna ska ses över vid 2 400, 4 800, 7 200 osv. Stiften byts i samband med ventilerna. Övrig service (gafflarna, bromsvätskan osv) är i stort sett samma lika som alla andra hojar.

04/05 är i det stora hela identiska hojar. Till 05 så ska den svaga framfälgen vara åtgärdad (återkallades och byttes på garanti på 04:orna). I övrigt är hojarna desamma.

Generatorn på de två första årsmodellerna gillar inte alltid att piskas hårt på bana under lång tid. Då den snurrar i dubbel hastighet jämfört med motorn så tar den rätt mycket stryk av ständigt höga varvtal. De flesta klarar sig från problem. Det är inte dyrt att byta generatorn om du gör jobbet själv, men det är väldigt omständligt och tidskrävande. Även ramen på de två första årsmodellerna är ökänd för att spricka. En del ägare fick ramen utbytt på goodwill av Kawasaki.

En eventuell säljare bör utöver servicehistorik osv ha koll på om framfälgen (bara 04) är bytt samt om något har gjorts åt ramen. Ev sprickor syns enklast om tanken lyfts. Kontrollera även styrlagret noga. Med en hoj som gärna skickar upp fronten i luften så blir det lätt några hårda nedsättningar.
 
Behöver du ett slip-on hojtar du till. Har ett liggandes i källaren hemma som jag inte använt sen hojen såldes för 7 år sen...
 
Jag har en uppsättning Carbone Lorraine XBK5 till de främre oken på årsmodell 04-05. De passar säkert i andra modeller också, men då jag själv har bytt ok på min hoj så har jag ingen användning för beläggen längre. Åtta belägg / fyra par i obruten förpackning.

En femhunka plus eventuell frakt.
 
Någon som äger en ZX10, 08/09 och vill hjälpa mej.
Behöver ett mått, cc från hjulaxel till bakre fästet-fotpinne (bakramen)
 
Me neither. Here's what they list:


Service Code Table
Service Code Problems
11 Main throttle sensor malfunction, wiring open or short
12 Inlet air pressure sensor malfunction, wiring open or short
13 Inlet air temperature sensor malfunction, wiring open or short
14 Water temperature sensor malfunction, wiring open or short
15 Atmospheric pressure sensor malfunction, wiring open or short
21 Crankshaft sensor malfunction, wiring open or short
23 Camshaft position sensor (EX) malfunction, wiring open or short
24 Speed sensor malfunction
25 Gear position switch malfunction, wiring open or short
26 Camshaft position sensor (IN) malfunction, wiring open or short
31 Vehicle-down sensor malfunction, wiring open or short
32 Subthrottle sensor malfunction, wiring open or short
33 Oxygen sensor #1 inactivation, wiring open or short (Equipped Models)
37 Steering lock unit communication error
38 FI ECU communication error
46 Fuel pump relay malfunction, relay is stuck
51 Stick coil #1 malfunction, wiring open or short
52 Stick coil #2 malfunction, wiring open or short
53 Stick coil #3 malfunction, wiring open or short
54 Stick coil #4 malfunction, wiring open or short
56 Radiator fan relay malfunction, wiring open or short
59 Valve timing abnormal
62 Subthrottle valve actuator malfunction, wiring open or short
64 Air switching valve malfunction, wiring open or short
65 Oil control valve solenoid malfunction, wiring open or short
67 Oxygen sensor heater malfunction, wiring open or short (Equipped Models)
68 Steering lock unit malfunction, wiring open
83 Oxygen sensor #2 inactivation, wiring open or short (Equipped Models)
87 Steering lock unit identify authentication Error
88 FI ECU identify authentication Error
Notes:
 
Fått rätt på PC3 o annat effter det lilla misstaget? :tungan

Tack för svar/hjälp med felkoder mm. Uppskattat.

Har inte kopplat in den än, ska försöka få allt klart inan jag kopplar in den. Bakram och tank från en 2008 är på (2 hål till att borra samt modda tankfästet lite)
Om jag slipper fler felkoder blir PC3 nästa steg, alt åker den på till nästa säsong (har tunnare topplockspackning som ligger och skräpar, helsystem som väntar också)
Har monterat en QS, den ska kopplas in också. Röd/vit kabel till insprut. ska den kopplas in på om jag inte gör bort mej helt.

Kollar en extra gång när jag kopplar på plus/minus numera..
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top