ZX10R-tråden

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Ingen som har en fin 04/05 och går i säljtankar? Sugen på att gå med i ninjaklubben...:banana
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Hmmm, joråsåatt d kan vara av intresse. Tänkte lämna in dem på service här snart, vill inte skruva i vardagsrummet... Skall ställa mig på vågen först :-D
 

NinjaGasarn

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2011
Ort
Norrköping
Hoj
2008, Kawasaki ZX10R
Däck

Halloj!

Helt slut på gummi efter förra säsongen, så undrar lite om vi har någon zx10-ägare som också är lite däckhaj?

Brorsan körde slut på två sulor förra säsongen och fick rekommenderat Avon som verkar ha fungerat bra.
Kollade lite på däckonline och kunde bara konstatera att de hade lite bättre pris (mot den lokala däckverkstan):

Avon 3D Ultra Supersport 190/55 - 1250 SEK
Bak

Avon 3D Ultra Supersport 120/70 - 921 SEK
Fram

Någon som vet något om dem, eller har några andra varma rekommendationer att ge?
Nya däck för 2171:- sen kostnaden för att få det balancerat på fälg..
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Frågan har säkert kommit upp många gånger tidigare, men vad har ni för försäkringspremier på era ninjor?
Själv har jag en ZX10R -08 och jag hade en f-premie på ca 6200kr (trafikförsäkrad) föra året. Jag är född 1984 och bor i Nyköping.
Sitter och kollar runt lite på olika försäkringsbolag för att få en uppfattning om var jag kan försäkra Bettan till bästa pris.
Säsongen närmar sig :)
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Jag får ge 14 500 halv/hel, Länsförsäkringar MC Smart. Född -90, boende i Strängnäs och styrlapp sedan i mitten av juni förra året. Länsförsäkringar var det bolag som erbjöd mig den klart lägsta premien, med en marginal på ungefär 25 000 kronor upp till nästa... :rolleyes:
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag får ge 14 500 halv/hel, Länsförsäkringar MC Smart. Född -90, boende i Strängnäs och styrlapp sedan i mitten av juni förra året. Länsförsäkringar var det bolag som erbjöd mig den klart lägsta premien, med en marginal på ungefär 25 000 kronor upp till nästa... :rolleyes:

Jag har kollat runt lite mer idag och Länsförsäkringar verkar ganska billiga, om man kan kalla det för billigt!? Jag fick en premie på 12889kr hel/hel på min zx10:a. Har inte kollat med mitt gamla försäkringsbolag ännu, dom har inga telefontider på helgerna. Mitt gamla bolag var förövrigt Moderna försäkringar via Nordea.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Jag har kollat runt lite mer idag och Länsförsäkringar verkar ganska billiga, om man kan kalla det för billigt!? Jag fick en premie på 12889kr hel/hel på min zx10:a. Har inte kollat med mitt gamla försäkringsbolag ännu, dom har inga telefontider på helgerna. Mitt gamla bolag var förövrigt Moderna försäkringar via Nordea.

Ptja, billigt och billigt... Mer eller mindre skitdyrt kanske? Det priset du fick från Länsförsäkringar verkar dock helt okej. När jag var i kontakt med Moderna innan mitt köp för att höra vad försäkringen skulle kosta så blev jag av handläggaren rekommenderad att höra med någon annan - innan jag ens hade fått höra priset :va :crash
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Har för mig att jag betalar hos LF runt 6600:- för halv/hel. Ca 8500:- för hel/hel. Har en -07 uttagen -08, född -76 och bor i mindre tätort i skåne i egen villa. Har bil, hus, barn, liv och olycksfallsförsäkring hos dom.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
hur fan kan ni få så billiga försäkringar? trots att jag snart är 40 kostade min mig 1890:-/mån hel/helår. till i år har jag varit i kontakt med typ alla bolag och alla utom ett skulle ha runt 40k för hel/helår. Trygghansa kostade 2500:-/mån påställd, 600:-/mån avställd, och jag kan ställa av och på som jag vill. Hojen är en -08 uttagen -09
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Det låter onekligen dyrt. Var bor du någonstans? Det spelar ju rätt stor roll när bolagen räknar fram sina siffror.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Trevliga saker ska monteras i veckan! :rock

View attachment 382784


Köp en sån här, packning till kopplingskåpan och en sumppackning, så att lådan funkar/håller lite bättre. :tummenupp Man får plocka ut kopplingskorgen och låsbrickan till stjärnan tar man underifrån därav sumppackningen. Lådan på Kawan är inte lika bra som Suckelådan, så den kan behöva lite hjälp om man vill slippa hamna i frilägen mellan växlarna. Jag har kört 2 säsonger nu med Kawan o shifter, missat växlar lite då o då, inte roligt för den som ligger bakom eller lådan.:gnissla Lite skit bakom styret och många år med Suckor är nog bidragande också:D

http://www.amazon.com/Factory-Pro-T...ro+Tuning+Pro+Evo+Shift+Star+Kit+SHFT-EVO-K95
 
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Fint som snus! Återkom gärna med lite intryck efteråt. Dels hur installationen var, men framför allt hur det funkar och hur det är att köra med.


Absolut! Återkommer med mer info och eventuellt några bilder på montering. Cordona PQ8 heter det som ska monteras och det används flitigt av många som tävlar. Finns en hel del finesser där man bland annat kan ställa in trycket på växelföraren m.m för ännu mer smidig växling osv.. tror den är förinställd på 12kg tryck på pinnen.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Köp en sån här, packning till kopplingskåpan och en sumppackning, så att lådan funkar/håller lite bättre. :tummenupp Man får plocka ut kopplingskorgen och låsbrickan till stjärnan tar man underifrån därav sumppackningen. Lådan på Kawan är inte lika bra som Suckelådan, så den kan behöva lite hjälp om man vill slippa hamna i frilägen mellan växlarna. Jag har kört 2 säsonger nu med Kawan o shifter, missat växlar lite då o då, inte roligt för den som ligger bakom eller lådan.:gnissla Lite skit bakom styret och många år med Suckor är nog bidragande också:D

http://www.amazon.com/Factory-Pro-T...ro+Tuning+Pro+Evo+Shift+Star+Kit+SHFT-EVO-K95

Tack för tips, ska kika på det du länkade, men jag har inte haft problem med att hamna i mellanläge på min Ninja utan QS, men kan tänka mig att det händer när man har brottom att växla och är slarvig med kopplingen.. alternativt att man släpper ut kopplingen innan man har växlat färdigt. Mycket kan också bero på hur sliten lådan/dreven är redan sen innan osv..
QS ska ju helt klart underlätta på alla sätt och vis när den bryter tändningen. Dom jag har pratat med som kör s1000rr och hamnat i mellanläge har berott på att de släpper av på gasen och växlar samtidigt vilket blir fel. Detta har då varit med BMW original QS och inte med Cordona.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top