ZX10R-tråden

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Igår blev det en liten sväng på drygt 100 mil till Uppsala för att hämta hem den nya leksaken :)

zx10r.jpg
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
:hihi
Igår blev det en liten sväng på drygt 100 mil till Uppsala för att hämta hem den nya leksaken :)

View attachment 354029

Vafxn Juha, börjar du bli så gammal så du behöver stödhjul (TC.....) nu?:hihi Sydskånes släppte bokningen idag, du kommer väl ner en runda till Knudan i Sommar? Testade den förra våren ett pass på Anderstorp, även om det inte var så mycket så gillade jag den, kändes mjuk o balanserad. Jag föredrar dock svårkörda vilddjur som Suckans 1000K6 1098S o gammelkawan jag har nu. Det känns som man kör fort fast man är en sopa o det e ju gott:D

Grattis till en grym hoj:yoparty
 
Last edited:

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Vafan Juha, börjar du bli så gammal så du behöver stödhjul (TC.....) nu? Sydskånes släppte bokningen idag, du kommer väl ner en runda till Knudan i Sommar? Testade den förra våren ett pass på Anderstorp, även om det inte var så mycket så gillade jag den, mjuk o balanserad. Jag föredrar dock svårkörda vilddjur som Suckans 1000K6 1098S o gammelkawan jag har nu. Det känns som man kör fort fast man är en sopa o det e ju gott:D

Grattis till en grym hoj:yoparty

TC är bortkopplat just nu (men det ska kopplas in). Så gammal som jag är behövs alla hjälpmedel som går att hitta. Fanns ingen med autopilot, annars hade jag köpt det. Hoppas på att hinna med en sväng söderut också.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Då har man precis handlat lite prylar till Ninjan:

* Hotbodies dubbel bubbel rökfärgad kåpglas
* R&G skylthållare
* LED miniblinkers med motstånd och snabbkoppling så man slipper klippa
* Tankpad
* Öhlins styrdämpare

Saknar hugger till hojen. Någon som har ett sådant i antingen original eller kolfiber? :)
 

jocke.jansson

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
hudiksvall
Hoj
kawasaki ninja zx10r 2011
Tjenare köpte mig en zx10r -11 för några veckor sen. Är de nåt man behöver tänka på?
Finns de nå kåpglas att köpa?
Värt att köpa pc3 elr vad de heter nu:p???
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Skulle byta mina Yoshimura slipon till original inför besiktningen. Men efter att ha lossat bultarna vid röret och den lilla vid upphängningen vill den ändå inte lossna. Finns det någon gömd skruv? Annars är väl alternativet att köpa en dB-killer...
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Tjenare köpte mig en zx10r -11 för några veckor sen. Är de nåt man behöver tänka på?
Finns de nå kåpglas att köpa?
Värt att köpa pc3 elr vad de heter nu:p???

Kör den ett par mil innan du bultar på PC3 o helsystem. Byter du till 'linkpipe' och ny burk måste den mappas om enligt folket på Akrapovic så då är väl en Bazzazz eller PC3/5 lämplig...

Det billigate är o dreva , ett kugg ner fram, 2-3 upp bak. Det lilla jag har kört min med den nya drevningen gör den 'ganska' mycket aggressivare ;)
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Kör den ett par mil innan du bultar på PC3 o helsystem. Byter du till 'linkpipe' och ny burk måste den mappas om enligt folket på Akrapovic så då är väl en Bazzazz eller PC3/5 lämplig...

Det billigate är o dreva , ett kugg ner fram, 2-3 upp bak. Det lilla jag har kört min med den nya drevningen gör den 'ganska' mycket aggressivare ;)



Speedohealer är väl ett måste om man ska dreva hojen för att km/h och mil ska stämma!?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Inte den blekaste, för mig är det inte ett stort problem eftersom jag mest kör bana. Tänkte kalibrera till våren med en GPS.
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Tjenare köpte mig en zx10r -11 för några veckor sen. Är de nåt man behöver tänka på?
Finns de nå kåpglas att köpa?
Värt att köpa pc3 elr vad de heter nu:p???

Puig dB kåpglas köpte jag till min på ebay för ca 800:- med frakt!
Pc5 och en bänkning är att rekomendera om du ska ha ett annat system på!
 

zx10rjocke

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2011
Ort
runt hbg
Hoj
Kawasaki zx10r -2010
Tjena pc5 som gäller till din hoj.. Skulle rek både helrör & kn väljer du rätt finns mappningen att ladda ner!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Det är väl så att man inte främre delen av avgasyssystemet på -11 o framt, eftersom kawa gjort det bra från början. Link-pipe och slutburk räcker gott utöver en mappning. Sedan är det väl trist om man ska köra bana att den brölar för mycket....
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Det är väl så att man inte främre delen av avgasyssystemet på -11 o framt, eftersom kawa gjort det bra från början. Link-pipe och slutburk räcker gott utöver en mappning. Sedan är det väl trist om man ska köra bana att den brölar för mycket....

Håller med, helsystem är overkill. Titta på Akra och deras link-pipe, den har uttag för lambdasonden (Yoshimura saknar det). Vissa har fått lite problem då man kopplar ur den, går att fixa men enkelt med Akra.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Yes, Austin racing såg ut o ha lambda sonds hål på deras rör oxo. Jag kommer nog åka med orginal eftersom jag mest åker bana ;) Eller ja, orginalburken ska bytas mot en Yoshi ;)
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Jag monterade dynojets o2 sensor eliminator till en 06-07 på min 11 och funkar utan felkoder!
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top