ZX10R-tråden

Kan bli nice, men dom är rätt biffiga.. inget fel i det om man gillar det, men jag hade valt nån som är smalare. Vet att GPR hade några fina kolfiber rör till din modell. En hoj jag var och tittade på 06a hade såna GPR rör och de såg riktigt fina ut samt passade hojen galant.

Du har precis köpt din 06a om jag inte har fel.. har du hunnit prova den? :)

Någon som vet varför den lilla "elmotorn" under kutsen, med sina två tillhörande wirar, rör sig när man vrider om nyckeln?

Då har man precis köpt Öhlins styrdämpare till Ninjan! Efter all läsning så var det ingen fråga! hehe :)

Någon som har pdf manual till dämparen?

426331_366005030093544_100000521490990_1437530_1063185894_n.jpg

Last edited:
Bara att montera som den ser ut på bilden. Dom 2 i främre tankfästet och det stora hålet i kronan.

Tack Ulf!

Är det något man bör veta om just denna dämparen? Brukar man behöva serva Öhlins styrdämpare eller något dylikt?
Hur många antal klickar rekommenderar ni för gat körning? Eller bästa är att prova sig fram?

Dra den i maxläge åt båda hållen några gånger och se om den läcker. Kolla så att den är riktigt trög på det hårdaste. Börja i mitten o testa dig fram när du är ute o kör sen.

Tack Ulf!

Är det något man bör veta om just denna dämparen? Brukar man behöva serva Öhlins styrdämpare eller något dylikt?
Hur många antal klickar rekommenderar ni för gat körning? Eller bästa är att prova sig fram?

Dra den i maxläge åt båda hållen några gånger och se om den läcker. Kolla så att den är riktigt trög på det hårdaste. Börja i mitten o testa dig fram när du är ute o kör sen.

På den trögaste läget kan jag knappt flytta den. På den lättaste läget kan jag röra på den ganska lätt men med en viss motstånd.

Back