ZX10R-tråden

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
haha...glöm inte o berätta hur den lät:tummenupp jag körde 1mil, sen vände jag hemåt o beställde db:) vad fick du betala o vart köpte du den?

ja jag är rädd för sliponet. Läst på amerikanska forum också att folk blivit stoppade av snuten etc etc =)

Jag betalade 499£ + 25£ frakt från racefit.co.uk
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Inget fel på deras bromsar, byt vätska o stålomspunnet så har du en bra broms. Visst jag kör en brembopump både på min 04 och 08 men det bromsar. Bara 04an i mina ögon som har en kass broms vid bankörning inte gata... Kör man bara gata så bromsar man inte så hårt och ofta ( inte jag iaf ) Då duger orginalbromsen alldeles utmärkt.
Frågor på det ?? :)

Tänkte att jag skulle höra med er andra som kör zx10:an hur ni upplever bromsarna? Jag har läst en del om 04-05 och har förstått att bromsarna där kanske inte är så mycket att ha men hur är det på dom senare modellerna och då undrar jag mest hur 08-10:ans bromsar är med tanke på att det är en 08:a jag kör.
Anledningen till att jag undrar är för att jag var och körde lite bana förra veckan och efter tre åkningar på ca 20 min st så tyckte jag att bromsarna började att ge sig (ta längre och längre in mot handtaget). Är detta något som ni andra som åker zx10:a har känt? Om inte vad kan det då vara, gammal bromsolja, luft i systemet, eller har ni några andra tips?
 

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
ja jag är rädd för sliponet. Läst på amerikanska forum också att folk blivit stoppade av snuten etc etc =)

Jag betalade 499£ + 25£ frakt från racefit.co.uk
ok mitt vart dyrare tror 7600 men genom alviksmc, grattis till grymt slip, spar många kilo på det:tummenupp, lovar...d kul när d låter mkt men inte när ljuddämparn liksom förstärker ljudet o d gör ont i öronen...:D
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Inställning av fjädringen, finns det nån sida/bok/film på svenska som går igenom det bra?

Letar oxå efter nån som kan renovera fjädringen på min Zx10 i Dalarna eller i närheten, om nån har nåt bra tips... :)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hej på er. Har precis handlat en -06 ninja:) hittar ingen verkstadshandbok, någon som vet var jag kan hitta någon?
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Grattis till Ninjan. Jag tror den frågan har varit uppe här i tråden, bara att sätta igång och läsa igenom 79 sidor:)

Annars får du ha lite tålamod innan någon som vet orkar svara:confused:
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Hittade manualen till slut, trevligt. Måste bara höra men hojen blir väldigt snabbt varm när man kör långsamt och ligger runt 85 grader vi normal körning vid ute temp runt 14 grader. Andra hojar jag haft brukar max ligga runt 80 grader normalt och går inte alls lika snabbt upp i temp. Måste kolla kylarvattnet först och främst antar jag! FLäkten fungerarade i alla fall:)
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
blev inge kawa köp så jag säljer en helt ny racefit growler i oöppnad karton till en zx10 08-10 . köpt från racefit.co.uk för ca 5500:-
Säljes för 4000:- , du står för frakten =)
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
vad fick du ut på hjulet då?

de hojar jag mappat med slip-on har gett mer än med racefit helsystem :p

172 hk på bakhjulet! Racefit growler är inte ett helsystem,det är ett slipon! Bara att mellan ljuddämparen är borttagen.
Sen om du jobbar med bänkning av mc vet du väl att det skiljer från bänk till bänk och från dag till dag.

Det viktigaste är ju vad man tjänar i effekt......
 

Ezz

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Bastuselet
Hoj
Z1000SX 2014
172 hk på bakhjulet! Racefit growler är inte ett helsystem,det är ett slipon! Bara att mellan ljuddämparen är borttagen.
Sen om du jobbar med bänkning av mc vet du väl att det skiljer från bänk till bänk och från dag till dag.

Det viktigaste är ju vad man tjänar i effekt......

halvsystem men okej, självklart, men de jag har kört har 5hk mindre än andra med yoshi eller v&h slip-on så i min värld är det inte så bra va ;)

sen hade ja in en GSXR750 med Racefit Mega helsystem som innan justering gav mindre än standard :p

så mina erfarenheter av Racefit är allt annat än effektgivande...

Men vissa tycker säkert att det är skitsnyggt och låter asballt :tummenupp
 

ziggesi

Ny medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Borås
Hoj
bobber
Är det någon som har koll på original drevning på en -04.
Finns säkert redan postat men orkar inte läsa igenom allt.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top