ZX10R-tråden

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Hej!

Har legat på latsidan några år med racingen. Har skaffat en ZX10 2011
Ska fixa så den går att åka fort på. Jag tänkte ta en liten genväg i allt googlande och fråga här istället då jag har 2 barn, villa och volvo.
Den har använts på bandagar tidigare så den har några grejor redan.

Drevning 525 16-41 (17-39 original) så där är vi ju bra utgångsläge.
Fotpinnar
QS
Moddad original öhlins styrdämp

Bromsar
*Stålslangar
Hört att oken är kass och flera som haft problem. Vissa byter till Nissin från ZX6 13->
Vad göra??

Fjädring
Öhlinare bak. Dock nån elektronisk historia. <--- Är det någon på högre nivå som hör med detta och funkar det bra eller måste man bygga om till manuella ventiler?
Fram har jag funderat på Öhlinare men var jag förstått så funkar nya BPF så pass bra att enklare mod duger. Vad bör uppgraderas i BPF? Vem e bra på det?

Elektronik
Kopplar ni bort TC eller funkar den att köra med?

Talang
Pers på 1:08 på gelleråsen siktar nu på 1:07 så ni vet kanske bättre vad för utrustning som behövs.
Hoppas ni har nått bra facit på detta. Tack för svaren på förhand! :va

Välkommen tillbaka!:tummenupp

Kör själv med 15/41 på långsammare typ Knudan o 16/40 på ex Anderstorp, funkar bra för en halvslö wannabe som mig.:D

Började med o byta pumpen till en Brembo men först efter att jag bytt från Galfer belägg till Carbon Lorraine C60 tyckte jag att det blev ok. Hade nog inte skadat med Nissinoken men funkar utan.

Kör med Öhlins utan elektonik bak o K-tech fram inställt av JJ, med gaffellocken jämnt kronan o bakdämp: 110 fjäder (väger 82 utan utr) 313mm inga brickor. Geometrin är ju en smaksak, men jag vill kunna bromsa utan att det lyfter för lätt bak, o tycker den är lättsvängd trots stabil geometri jämfört med min föregående ZX10r -05.

Min har Kawasakis raceECU så traction är inte jämförbar med originallägena.Kör på minsta läget o tycker mig vid några tillfällen känt konstiga saker bak vid påslag ut.:va Kör den som där inte fanns någon o skulle den rädda mig så tackar jag för det.

Talang 1.03 på Knudan o siktar på att stanna kvar på banan nästa säsong så inga nya pers, då fegheten tagit över.:gråta :D
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Hej!

Har legat på latsidan några år med racingen. Har skaffat en ZX10 2011
Ska fixa så den går att åka fort på. Jag tänkte ta en liten genväg i allt googlande och fråga här istället då jag har 2 barn, villa och volvo.
Den har använts på bandagar tidigare så den har några grejor redan.

Drevning 525 16-41 (17-39 original) så där är vi ju bra utgångsläge.
Fotpinnar
QS
Moddad original öhlins styrdämp

Bromsar
*Stålslangar
Hört att oken är kass och flera som haft problem. Vissa byter till Nissin från ZX6 13->
Vad göra??

Fjädring
Öhlinare bak. Dock nån elektronisk historia. <--- Är det någon på högre nivå som hör med detta och funkar det bra eller måste man bygga om till manuella ventiler?
Fram har jag funderat på Öhlinare men var jag förstått så funkar nya BPF så pass bra att enklare mod duger. Vad bör uppgraderas i BPF? Vem e bra på det?

Elektronik
Kopplar ni bort TC eller funkar den att köra med?

Talang
Pers på 1:08 på gelleråsen siktar nu på 1:07 så ni vet kanske bättre vad för utrustning som behövs.
Hoppas ni har nått bra facit på detta. Tack för svaren på förhand! :va

Hej

Har också en 2011 med drivning 16-41 och ståtomspunna slangar.
Kör mycket bana men tävlar inte.
Jag kör med TC i det minst känsliga läget och kan då inte känna att den stör.
Fjädringen fram är jag nöjd med (efter inställning/justering)
Fjädring bak fick jag aldrig till riktigt bra, så har nyss köpt och monterat en Wilbers som är anpassad för bana och min vikt. Får se till sommaren hur det blir.

Grattis till bra köp:tummenupp
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Hejsan Micke !
Nej de har jag inte men vet någon hur man byter bilden Heter de avatar va ?
Jag lade in en bild på grabbens 125 cc Cagiva Mito på skoj för några år sen och nu är ju funktionerna
omgjorda så jag lyckas inte byta tillbaka bilden till min 10a ! :huvet
 

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Stockholm "Väsby"
Hoj
ZX10R Grön
Den kommer från luftburken.
Om det kommer nåt i den så syns det och då lossar du pluggen och tömmer ur slangen.
Man ska alltså kolla den ibland.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Med mig menar du?

Ja med dig :)
Jag läste ZX10-tråden från sidan ett och två veckor senare var jag ett vrak, full av intryck och helt jävla förvirrad. Men totalt övertygad, inte ångrat mig en sekund"

Fast min kommentar var från 2016-11-27 :7peta.
 

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
TÄBY
Hoj
ZX10R -08
Strålande. Tackar .. Ja, det är nått svart göjs i botten av slangen. Ska trycka ur resten av den skiten i morgon. Frågan är nu om jag behöver placera i just den slangen i någon av uppsamlingskärlen/burkarna? O i så fall om det spelar roll i vilken hehe Är väl iofs bara att slänga i den i en av burka, skulle mot förmodan besiktningen på tävling klaga är det ju lätt att åtgärda :)

Varför skulle du behöva stoppa den i ett uppsamlingskärl?? Det sitter ju en propp i den, så det kan inte läcka något från den..
 

MICKE77

Living on the edge...
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Braås
Hoj
Honda CBR 954RR -02, Kawasaki ZX-10R -05
Någon som har koll på vilka fälgar som passar på zx10r -05, alltså kan jag använda från någon annan årsmodell eller Kawa-modell?

Med vänlig hälsning, Micke
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Fälgarna ska passa mellan 2004-2010 och kanske även senare med. Men skivorna är större från 2008 samt att lagren måste bytas om du köper från 2006- då axeln har annan diameter.


QUOTE=MICKE77;6323925]Någon som har koll på vilka fälgar som passar på zx10r -05, alltså kan jag använda från någon annan årsmodell eller Kawa-modell?

Med vänlig hälsning, Micke[/QUOTE]
 

MICKE77

Living on the edge...
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Braås
Hoj
Honda CBR 954RR -02, Kawasaki ZX-10R -05
Tack för info! Gäller de bara zx10r eller kan man kolla efter zx6r, er6 etc?

Med vänlig hälsning, Micke
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jag sålde en uppsättning zx10r 2006 fälgar till en kille som har en zx6r 2009 eller 2010 och han sade att dom passade fram med skivor, bak skiljer bredden men han sade att det skulle passa om han fick med distanser.


QUOTE=MICKE77;6323960]Tack för info! Gäller de bara zx10r eller kan man kolla efter zx6r, er6 etc?

Med vänlig hälsning, Micke[/QUOTE]
 

MICKE77

Living on the edge...
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Braås
Hoj
Honda CBR 954RR -02, Kawasaki ZX-10R -05
Okej, men vet du om de passar rakt av om man får med distanser samt axlarna?

Med vänlig hälsning, Micke
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jag vet inte om det passar, men köparen sade det och jag har inte hört något efteråt. Fast fälgen är ju en halvtum smalare bak så bäst är ju att köpa till en zx10r så blir det rätt.


Okej, men vet du om de passar rakt av om man får med distanser samt axlarna?

Med vänlig hälsning, Micke
 

MICKE77

Living on the edge...
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Braås
Hoj
Honda CBR 954RR -02, Kawasaki ZX-10R -05
Tack för era svar! Fälgarna jag har på gång e från en zx10r -08.

Med vänlig hälsning, Micke
 

MICKE77

Living on the edge...
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Braås
Hoj
Honda CBR 954RR -02, Kawasaki ZX-10R -05
Någon som vet vad som gäller ang byte av ramen på zx10r -04 -05?
Har sett att en del fått de utbytt på garanti/goodwill.

Med vänlig hälsning, Micke
 

MICKE77

Living on the edge...
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Braås
Hoj
Honda CBR 954RR -02, Kawasaki ZX-10R -05
Ok, visst är det så att dom kunde spricka i svetsfogarna? Konstigt att man får/fick betala för att få den utbytt?! Fick man behålla gamla ramen?
 

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Stockholm "Väsby"
Hoj
ZX10R Grön
Ja, dom kan spricka vid svetsfogen. Oftast under tanken på undersidan av ramen.
Ingen garanti så dom behöver inte göra nåt, därför goodwill. Bättre än inget.
Ramen behöll kawa, vet inte om man kunde få den.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top