BeijingRider
Ny medlem
Jo, var nån bil som backade på min kawasaki zx-10r 2005 när den stod på gatan och den ramlade på högersidan och började läcka olja
nedanför motorn.
Jag har ingen koll på det mekaniska i motorcyklar, och kan bara
de kinesiska orden för saker och ting då jag endast kört motorcykel här i Kina.
Iaf så tog dom bort skalet på motorcykeln i affären och alla verkade jätterädda över att det var ett stort problem.
Efter skalet var av så var av så skruvade dom upp delen som läckte olja, som satt fast med 4a skruvar om jag inte minns fel.
Bakom det runda skalet de skruvade av fanns det en ganska stor fläkt och den var till allas lättnad intakt. Dock var
det här runda skalet skadat och jag var tvungen o beställa en ny från hongkong.
Vad jag undrar över är vad denna delen heter på svenska eller engelska
Och varför alla var så otroligt rädda över att fläkten var skadad.
Det snackades om att jag skulle vara tvungen o byta hela undre delen av motorn om den var trasig.
Efter att ha tittat i service manualen kan jag endast hitta en sak som ser ut som delen jag pratar om. (water pump står det).
Kan det stämma?
Anledningen till att jag vill veta vad det är för del är så att jag ska kunna kolla upp priset på skalet så jag inte betalar överpris på den när den anländer.
Tackar
nedanför motorn.
Jag har ingen koll på det mekaniska i motorcyklar, och kan bara
de kinesiska orden för saker och ting då jag endast kört motorcykel här i Kina.
Iaf så tog dom bort skalet på motorcykeln i affären och alla verkade jätterädda över att det var ett stort problem.
Efter skalet var av så var av så skruvade dom upp delen som läckte olja, som satt fast med 4a skruvar om jag inte minns fel.
Bakom det runda skalet de skruvade av fanns det en ganska stor fläkt och den var till allas lättnad intakt. Dock var
det här runda skalet skadat och jag var tvungen o beställa en ny från hongkong.
Vad jag undrar över är vad denna delen heter på svenska eller engelska
Och varför alla var så otroligt rädda över att fläkten var skadad.
Det snackades om att jag skulle vara tvungen o byta hela undre delen av motorn om den var trasig.
Efter att ha tittat i service manualen kan jag endast hitta en sak som ser ut som delen jag pratar om. (water pump står det).
Kan det stämma?
Anledningen till att jag vill veta vad det är för del är så att jag ska kunna kolla upp priset på skalet så jag inte betalar överpris på den när den anländer.
Tackar