Poacher skrev:
Tyvärr har jag lite svårt för den här sura och hånfulla stämningen som alltid uppstår vid diskussoner kring kawasaki.
Tex varför frågar man "varför vill du veta det?" när någon frågar en fullständigt vettig fråga?
Jag vill inte bråka, jag blir bara så trött på att det alltid måste vara svart eller vitt och ständigt huggande på allting som inte passar.
Nu blir det förstås ett dräpande svar på detta med, men jag ger upp här.
Jag må ha helfel men det går faktiskt att diskutera om saken på ett annat sätt om man anser annorlunda.
Det här är väl inte unikt för Kawasaki på något vis. Det blir oftast likadant om det gäller R1 eller en Gixxer eller vad som helst.
Jag ställde frågan du nämnde för att jag ville ha mer info varför han undrade. Han har inte en 10:a enligt profilen, funderar han på att köpa en? Och i så fall till vad, gata eller racing? Även jag har nämligen hört att några banåkare har bytt generator så mitt svar hade blivit annorlunda beroende på vad han svarat. Det var i all välmening från min sida även om det uppfattades provokativt från dig och kanske andra också.
Det är just en diskussion med lite fakta jag försöker föra här. Flera har postat saker som "jag har hört" utan att ange om det är någon de känner väl, vem det är, om det är ett tidningstest o s v. Sedan anses det tydligen bättre att vi som faktiskt har hojen håller oss borta från diskussionen för vi är inte neutrala och då ska vi vara tysta. Om jag skulle köpa hoj skulle jag helst prata med dem som kört hojen, äger hojen o s v, inte de som sprider hörsägen som inte stämmer så bra med omdömen från professionella testare.
Självklart får alla tycka vad de vill om en hoj, t o m en Kawa

, men här kom påståenden som borde backas upp lite då de inte rörde t ex utseende och sånt som är helt personligt. Självklart skulle jag inte kommenterat om någon tyckte att 10:an var skitful, alla får ha en åsikt om såna saker, jag har också en del men skulle inte gärna yppa dem. Här gällde det dock banegenskaper och din tolkning av en gemensam press var rätt annorlunda än min så jag ville gärna ha lite utförligare förklarat vad t ex du menade.
Zoidberg skrev:
Ninjaboy:
Vill du ha censur får du nog starta ett eget Kawa-forum !
( ...jag som trodde att jag var märkesbög ! )
Det här är ju bara jobbigt. Om du läste mina poster i denna tråd så hittar du en som förklarar lite, eller om du läser min profil t ex. Bara för att jag ifrågasätter en del som inte verkar stämma överens med de test jag läst så är jag väl inte märkesbög? Jag har haft i stort sett varenda märke och jag har aldrig valt utifrån det, gjorde det inte denna gången och kommer inte att göra det nästa heller. Däremot har jag alltid varit väldigt nöjd med mina hojar, själv tror jag att det hänger ihop med att jag inte väljer efter märke, färg och vad "alla" tycker är coolaste hojen, och är därför van att bli kallad märkesbög. Själv finner jag det oftast skrattretande men det är irriterande att bli anklagad för det på osaklig grund som här.
Avslutningsvis, om någon orkat läsa ända hit

, så tycker jag också att det är tråkigt att det blir så här så fort en enskild modell diskuteras. Erkänner villigt min del i det hela då jag fortsätter att ställa frågor tills jag fått ett svar men har sett otaliga poster där jag inte deltagit som slutat likadant så det är samma visa överallt oavsett märke och modell.