zx10r eller CBR1000RR

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Ort
USA
Hoj
S1000RR, KX450SR
Ar lite sugen pa att hora vad ni har for asikter angaende dessa hojar. Forutsattningarna ar att de ar sprillans nya, lika dyra och helt standard. Ev aker det pa en styrdampare pa Ninjan.

Os pa med fordelar och nackdelar!
Det ar omojligt att fa provkora en hoj har sa all info ar intressant.

Kvalitetsmassigt, ar Honda sa pass mycket battre som det sags?
Personligen gillar jag den hydrauliska kopplingen skarpt.

Okej, nu forvantar jag mig rejalt med frukostlektyr.

:tummenupp
 
Lugn skrev:
Ar lite sugen pa att hora vad ni har for asikter angaende dessa hojar. Forutsattningarna ar att de ar sprillans nya, lika dyra och helt standard. Ev aker det pa en styrdampare pa Ninjan.

Os pa med fordelar och nackdelar!
Det ar omojligt att fa provkora en hoj har sa all info ar intressant.

Kvalitetsmassigt, ar Honda sa pass mycket battre som det sags?
Personligen gillar jag den hydrauliska kopplingen skarpt.

Okej, nu forvantar jag mig rejalt med frukostlektyr.

:tummenupp

Kollar man proffsen (BIKE) och deras recension så är det ju bara ZX-10 som gäller........... Om man bara skall köra bana typ.

Men skall det var lite mer allround åkning så är Bladen bättre.

Personligen så gillar jag bladens design och som sagt, Honda = kvalitet :tummenupp

Med rätt person i sadeln spelar det ingen roll om man har 160hk eller 140hk.
 
Som sagt enligt Bike så är det ZX10R som gäller. Provkörde en sån i Lördags..var bra tryck i den! Åker CBR954RR i dagsläget. Men den får rulla även nästa sommar. Så det blir undertail exhaust på ZX10:an. 1000RR har jag inte provat. Kanon med elektronisk styrdämpare verkar det vara. Enligt bike ska det vara en lugn och snäll hoj. Nybörjarvänlig. Vilket även 954:an känns och vara. Bra första hoj.
 

Bifogat

  • LitenZX10.jpg
    LitenZX10.jpg
    128.4 KB · Visningar: 181
Lugn skrev:
Ar lite sugen pa att hora vad ni har for asikter angaende dessa hojar. Forutsattningarna ar att de ar sprillans nya, lika dyra och helt standard. Ev aker det pa en styrdampare pa Ninjan.

Os pa med fordelar och nackdelar!
Det ar omojligt att fa provkora en hoj har sa all info ar intressant.

Kvalitetsmassigt, ar Honda sa pass mycket battre som det sags?
Personligen gillar jag den hydrauliska kopplingen skarpt.

Okej, nu forvantar jag mig rejalt med frukostlektyr.

:tummenupp

Själv åker jag CBR1000RR och är jävligt nöjd. Allt på den känns genomarbetat in i minsta detalj. Kvalitéts känslan är mycket hög. Provkörde GSXR1000 för ett par veckor sedan, (och den skulle ju vara den bästa enligt BIKE), och den gillade jag inte, känns inte som om den har lika hög kvalité. Sedan har väl Hondan några få ponnies mindre, men det räcker och blir över för mig.
Den är både lättkörd, snygg och går jävligt bra!!

Så jag röstar för Hondan!!

ps. är du i Platteville??. Va där själv hösten 2003
 
Lugn, ta och installera svenskt tangentbord nu. Det går. Det gjorde jag när jag var där. Tog dock 1 månad o "fatta". hehe

Men köp ZX10an och du vill ha vildhet. Annars 1000RR, den är snabb den med.
 
Swedie skrev:
Lugn, ta och installera svenskt tangentbord nu. Det går. Det gjorde jag när jag var där. Tog dock 1 månad o "fatta". hehe

Men köp ZX10an och du vill ha vildhet. Annars 1000RR, den är snabb den med.

Har fragat runt lite, men vet fortfarande inte hur man gor. Skriver oxa mest pa engelska. Finns det nan funktion sa man enkelt kan vaxla fram och tillbaka mellan olika tangentbord?

Var egentligen intresserad av en cbr600rr, men det skiljer mindre an $1500 i nypris mot 1000-kubikarna.
 
Last edited:
Wheelie84 skrev:
Som sagt enligt Bike så är det ZX10R som gäller. Provkörde en sån i Lördags..var bra tryck i den! Åker CBR954RR i dagsläget. Men den får rulla även nästa sommar. Så det blir undertail exhaust på ZX10:an. 1000RR har jag inte provat. Kanon med elektronisk styrdämpare verkar det vara. Enligt bike ska det vara en lugn och snäll hoj. Nybörjarvänlig. Vilket även 954:an känns och vara. Bra första hoj.

Laste Bikes ringentest i April-nummret och dar fick testforaren styret att sla fram och tillbaka fyra ggr pa Hondan...
Vad hander om det blir fel pa elektroniken i en san? Kan det bli sa tungstyrt att man gar omkull?
 
Slangen_2 skrev:
Själv åker jag CBR1000RR och är jävligt nöjd. Allt på den känns genomarbetat in i minsta detalj. Kvalitéts känslan är mycket hög. Provkörde GSXR1000 för ett par veckor sedan, (och den skulle ju vara den bästa enligt BIKE), och den gillade jag inte, känns inte som om den har lika hög kvalité. Sedan har väl Hondan några få ponnies mindre, men det räcker och blir över för mig.
Den är både lättkörd, snygg och går jävligt bra!!

Så jag röstar för Hondan!!

ps. är du i Platteville??. Va där själv hösten 2003

Haller med angaende effekten. Ninjan jag hade tidigare hade 144hk och det var nastan i overkant. Lattkord later bra, eftersom gumman inte har korkort an och behover nat att ovningskora pa.... :rofl

Fornuftet sager att Hondan ar ett battre val, medan nat annat verkar vilja ha zx10an.

Bor i Madison, WI.
 
Ungefär så här:
Control Panel -> Language Settings (en Glob som ikon) -> Language -> ...
Ny ruta:
Installed services eller nått.
Add new...
Välj "Swedish".

Efter det så en ruta under (rutan till höger) som heter "Fast eller Quick eller Hot" eller nått så kand u välja hur man snabb-hoppar mellan språken. Du lär dig snabbt.

.,; tror jag blir å ä ö om jag kommer ihåg rätt (jämnte Enter-knappen iaf).
 
Lugn skrev:
Laste Bikes ringentest i April-nummret och dar fick testforaren styret att sla fram och tillbaka fyra ggr pa Hondan...
Vad hander om det blir fel pa elektroniken i en san? Kan det bli sa tungstyrt att man gar omkull?

Du behöver nog inte oroa dig för det om du inte är riktigt j*vla vass, den Hondan fick nog gå rätt mycket hårdare än vad som är normalt... Han låg väl under 8 min konstant runt ringen och var väl en gammal GP-nisse har jag för mig :va Läste det också att den slog till ändlägena ett par gånger... Men jag tror inte du kommer lida av det men kawan med styrdämpare låter väl nåt? :yoparty
 
Swedie skrev:
Ungefär så här:
Control Panel -> Language Settings (en Glob som ikon) -> Language -> ...
Ny ruta:
Installed services eller nått.
Add new...
Välj "Swedish".

Efter det så en ruta under (rutan till höger) som heter "Fast eller Quick eller Hot" eller nått så kand u välja hur man snabb-hoppar mellan språken. Du lär dig snabbt.

.,; tror jag blir å ä ö om jag kommer ihåg rätt (jämnte Enter-knappen iaf).

åäö åäö åäö åäö åäö åäö åäö åäö åäö

jår dö män åf dö däjj!!

:yoparty
 
Jag såg en CBR1000RR live och körandes förra veckan, den väckte enormt habegär! Om jag hade möjligheten att välja skulle det bli Hondan.
Inte för att jag har några hårda fakta att gå på, men jag vill ha den bara.. Det är rätt enkelt. :)
 
åäö är ju nice men det är lugnt att läsa aao också. Gör för fan bara inte som vissa som får "Dolph Lundgren-hybris" och börjar skriva aa, ae och oe istället. Blir helt jävla oläsligt och i alla fall jag håller på att småle ihjäl mig... :D

Lugn skrev:
åäö åäö åäö åäö åäö åäö åäö åäö åäö
jår dö män åf dö däjj!!
:yoparty
 
Nicke skrev:
åäö är ju nice men det är lugnt att läsa aao också. Gör för fan bara inte som vissa som får "Dolph Lundgren-hybris" och börjar skriva aa, ae och oe istället. Blir helt jävla oläsligt och i alla fall jag håller på att småle ihjäl mig... :D

Nej, det blir ju mycket mera lättläst. Att det underhåller dig är ju en bra bieffekt. Men varför kalla det "Dolph Lundgren-hybris"?
 
Gör en rundfrågning bland folk du känner. Samtliga jag kollat med tappar tempo över såna stavelser. Jag gjorde den missen själv men slutade ganska snabbt. Att prickarna saknas gör inget på samma sätt som vi också lätt "fyller i" saknade bokstäver i en text. Ang. hybris så känns det lite som "titta jag är på affärsresa!".

Victor skrev:
Nej, det blir ju mycket mera lättläst. Att det underhåller dig är ju en bra bieffekt. Men varför kalla det "Dolph Lundgren-hybris"?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top