Nä men va fan nu blir jag besviken!!!
Bättre kan ni, det är ju för fan sporthoj.com jag skriver på!!!!
Mer info/tankar/åsikter
Tack!
Åkte ZX10R -05 förra året. Köpte en ny 05:a och gjorde allt jag drömt om för att få en kompromisslös hoj. Och det fick jag. Det blev 900 mil på 5 månader, inklusive några bandagar. I dag har jag en annan hoj, men det har inte med brister på kawan att göra. Den är grym!
Motorn är väl omskriven och har du bara läst lite om den så vet du att den är en av de vassaste som funnits någonsin direkt från fabrik. Efter powercommander o mappning/bänk lämnade den 160 på bakhjulet, vilket är normalt, men även innan var motorn mer än de flesta behöver.
Den tillåter ändå smygkörning på hög växel i stan. Du kan ligga på 5:an - 6:an i 70 o glida utan att behöva växla överhuvudtaget.
Chassit är lätt att hantera, något oroligt i högfartskurvor, nåt jag åtgärdarde med en styrdämpare. Bromsarna är bra, men blir optimala med rätt belägg och stålomspunnet.
Sittställningen är naturligvis sportig och den skall inte köras som en touringhoj, det blir inte bekvämt, utan den skall köras offensivt. Men jag är ändå 193 cm, o en av parametrarna var att den ger plats för längd.
Fjädringen kan styvas upp något fram om du har för vana att köra i 200+, men det räcker med andra fjädrar.
För att du skall få det rätt: hojen är suverän från fabrik, och potensiell vinnare på bana med ovan justeringar o lite till, i rätt klass naturligtvis.
Det är den kompromisslösa superbiken i sin årgång, enligt min mening. Alla andra har "snälla" sidor, utseende inte minst. Det har inte zx10r.
Som du hör gillar jag den mycket, men om du letar efter ovan egenskaper, och du inte vill va en i mängden bland gixxer eller rått-ägare, då är det helt rätt.
Och jag lovar dig att du inte lämnas oberörd.
Däremot är ett bra tips att vänta in rätt hoj. Försök hitta en "färdig" hoj som är Dynojetmappad med PC2 eller 3 och gärna ett annat system. Hittar du en med styrdämpare (gärna Öhlins) så är det bra. Det kom på 06

rna o e riktigt dyrt...
Nog snackat. Köper du en o vill ha tips så hör av dig. Jag gjorde det mesta. Den skulle du haft...