crashtestdummy
Ompa ompa.
Nej den killen som vet vad det står på damsugaren kallas inte soffpotatis, han kallas toffelhjältewannagofast skrev:Hmm.. Det står "TURBO" på min dammsugare!! Är jag en soffpotatis då??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej den killen som vet vad det står på damsugaren kallas inte soffpotatis, han kallas toffelhjältewannagofast skrev:Hmm.. Det står "TURBO" på min dammsugare!! Är jag en soffpotatis då??
jojje1963 skrev:Så jag behöver fler tändstift![]()
Jösse skrev:BMW hade en 4 cylindrig (R-4) turbomotor i F1 för några år sedan på 1500cc och 1300hp..
Ska beställa en K7:a först och finns det pengar kvar kan jag ju behålla K5:an och bygga turbo på denCHIPPEN_no1 skrev:Beställ kit till K5:an nu, du kommer aldrig ångra dig!
Jag skulle vilja ha en extrahoj med turbo så det gäller att ha ekonomi för två hojar för min dellahi skrev:Man behöver inte vara rik för att köra turbohoj. Jag byggde mina turbogrejor till hojen för 17000:- i delar inklusive bortlämnade jobb som jag inte klarade själv. I det priset ingår cylinderrad och kolvar också. Så sätt igång och bygg!![]()
mrblue9r skrev:Jag har faktiskt läst en del om utvecklingen av det där tubo kitet... jag kan bara säga,, att har dom pressat ur den 500 hk så är det inte första motorn som sitter i.... det var problem redan vi 300hk... men men
2 bar på en stackars liten 1000cc motor kan inte va nyttigt...men j䤤¤¤t fränt....
![]()
Jonathan skrev:Frågan är väl egentligen varför man går ut med sådana siffror om det nu inte stämmer (vilket det inte verkar göra)![]()
andersson turbo skrev:Nja det är nog snarare så att man friserar dom siffror man inte kan kolla
i detta fallet laddtryck samt korrektionsfaktorer i bänken
Ett par hekto i laddtryck gör en enorm skillnad när man pratar dessa siffror
hehehe. jo det var en rätt brutal ökningOlof Eriksson skrev:Gillar när man ökar 150hk på 1000 varv![]()
![]()
Fürstenhoff skrev:Om du köper detta kit och får 500hk+ på en ZX10'a så skall jag naken, på sergels torg i Stockholm tvätta din mc med tandborste!!![]()
(säger dock inte när)
/Fürstenhoff
granath_ skrev:hehehe. jo det var en rätt brutal ökning![]()
Oj, det var absolut inte så jag menade. Fantiserar bara om hur det vore att vrida fullt från noll och få känna hur den öser på (på en högre växel alltså). Måste vara fränt i det registret.andersson turbo skrev:Hmm rätt kul resonemang de där som ALLA icke turboåkare kör med
ÅÅÅ öka 150 hk på 1000 varv
Men när ska effekten stiga då? man har inte 400hk på 1000rpm
på tomgång
En hojmotor 1000-1300cc har körregister mellan 4000 och 9000 -10000
det gör att man har ca 5000 rpm på sig att fördela effektstegringen
Fürstenhoff skrev:Om du köper detta kit och får 500hk+ på en ZX10'a så skall jag naken, på sergels torg i Stockholm tvätta din mc med tandborste!!![]()
(säger dock inte när)
/Fürstenhoff

|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller