Zx10 och Honda 1000RR

CBR1000RR skrev:
Jag tror bestämt att jag blev 2cm längre efter de orden... :)
Bra, då sitter du inte lika bra på den och vill byta va? :lol

Nåja, lär väl se dej i sommar om du far runt här ute och då ska jag minsann inte visa en skymt av avundsjukan :)

Jag är jävligt tänd på cbr1000rr, den är så grymt snygg. Den kommer ändå inte vara snabbare än jag kan köra den, så dom andr är heller inte snabbare :tummenupp

freding skrev:
Jag är jävligt tänd på cbr1000rr, den är så grymt snygg. Den kommer ändå inte vara snabbare än jag kan köra den, så dom andr är heller inte snabbare :tummenupp

Ja visst är CBR1000RR grym. Jag köper nog en sån när jag köper ny hoj hösten/vintern. :yoparty

R1 wannabe skrev:
Bra, då sitter du inte lika bra på den och vill byta va? :lol

Nåja, lär väl se dej i sommar om du far runt här ute och då ska jag minsann inte visa en skymt av avundsjukan :)

Då får vi väl ta lite sköna turer framöver..

// TAB

Ingen av hojarna är överlägsen, när ska folk lära sig det.
Några kusar mer och folk skriker rakt ut.

Trango_B skrev:
Var finns siffrorna på att kawwa är överlägsen publicerade?
Ingen har väl påstått att den är överlägsen men jag har aldrig förut sett att den lämnat mindre effekt än Hondan. Se artikeln den här tråden handlar som ett exempel.

CBR1000RR skrev:
Då får vi väl ta lite sköna turer framöver..

// TAB
Mer än gärna.

Hade bara en tur förra året som var riktigt bra, tyvärr klotade en i gänget så illa på bogesund så det blev ambulanshelikopter.

Så i sommar ska det bli roligare hoppas jag.

Poacher skrev:
Ingen av hojarna är överlägsen, när ska folk lära sig det.
Några kusar mer och folk skriker rakt ut.

Jag tyckte ringenkörningen i senaste Bike var ganska intressant, mellan dom "tröttaste" och den näst starkaste skiljde det nada och ingenting, varken på acctider eller på varvet, 7,56-7,58 med Jörgen Fuchs i sadeln på alla hojar, på två mil bana, 0-200 på 7,5 för Kawan och 7,6 för Hondan...och det skiljer 6 hästar och 13kg till Kawans fördel, det är som en lus som nyser. Den starkaste hojen med högsta toppfarten, dvs MV Augustan var långsammast trots Öhlinsfjädring och annat godis...

Hur tolkar man detta då? Jo hela diskussionen är helt och hållet akademisk, vi snackar om identiska hojar med lite olika karaktärer men alla har det gemensamt att dom är sjukt mycket att köra med vilket innebär, som alltid när det gäller hojar, att det är föraren det hänger på. Det är helt omöjligt att säja att en viss hoj är "bäst" eller "sämst" utan det handlar mer om vilken hoj som passar vilken förare "bäst" eller "sämst" dvs, mc-tester av moderna hojar är egentligen tester på testförare och inget annat.

Det är också därför man kan ta alla "provkörningar" på hojlanseringar och se att alla testförare skriver samma sak, dvs dom har inte förmågan att analysera en modern hoj om den inte körs i direkt anslutning till dess konkurrenter....och det krävs en rejäl talang i världsklass för detta...men den talangen kan inte säja ett skit om hur jag eller min polare kan använda en viss hoj, den talangen kan bara säja vad som passar honom.
Det är samma sak för Rossi, han kör fortast med den hoj som passar honom och allt jobb han och hans tekniker lägger ner på att få hojen snabb på en viss bana handlar ju egentligen om att anpassa en viss hoj för att Rossi skall bli snabb på en viss bana, inte hojen.

Jag älskar att läsa en text som en duktig journalist skrivit om en viss häftig hoj och hur den upplevs, men sanningen är ju faktiskt den att det egentligen är bortkastad tid, åtminstone om läsningen handlar om hur "jag" skulle uppleva samma hoj...läs gärna "hojtester", men var medveten om att det egentligen är en "förartest" och inget annat...

Förlåt om jag låter som en riktig tråkmåns men ni måste erkänna att jag har rätt :tummenupp

Ninjaboy skrev:
Men om Honda vann alla tester hade det varit helt korrekt och väldigt väsentligt. :tungan

Jag skulle nog vilja påstå att det är sunt att olika tidningar i olika tester hävdar att olika hojar "vinner", det visar ju bara att min tes stämmer :tummenupp

Men sen är ju vi människor så beskaffade att vi gärna vill få bekräftelse på att vi gör rätt och tar rätta besluten, vi är ju dock flockdjur, det är därför den hoj som anses "häftigast" också säljs mest...eller rättare sagt flest skulle vilja köpa. ZX10:an anses ju vara häftigast men jag tror inte att den är den mest sålda av 1000 kubikarna, eller? Jag har inte sett registreringsstatitistiken för nollfyrorna...

Visst är det ju så att om man väljer det som "alla" väljer så har man ju iallafall inte gjort fel... :D

Jag valde 10:an för att den vunnit överlägset mest tester och då hojarna kostar ungefär lika mycket allihop och jag inte har någon förkärlek för något speciellt märke så var det ju bara att slå till och jag är helnöjd.

Vad andra väljer sina hojar efter för några kriterier vet jag inte men det är lite roligt att höra en del vrida och vända på tester för att lyckats krama ur det "viktiga" så att det stämmer med deras val. Jag tycker lite synd om dem som måste bekräfta valet på det viset, uppenbarligen är ju inte testerna så viktiga för dem utan utseende, märke och annat kanske betydligt viktigare men det kanske de inte vill säga. Deras hoj är ju i alla fall, precis som du säger, helt jämförbar med de andra. Det finns ju i dag ingen hoj som är mycket bättre eller sämre än sina konkurrenter.

Spelar inte mig någon roll, det är ju deras pengar och huvudsaken är att alla blir nöjda. :)

Last edited:
Jag tycker att märkerförsvararna är söta, dom kämpar så hårt för att framställa sitt märke som det bästa valet.
Kolla bara köpråd som folk ger när någon ska köpa en ny hoj, 90% tipsar väl om just den hojen dom själva äger.

Gulligt!

eus skrev:
Jag tycker att märkerförsvararna är söta, dom kämpar så hårt för att framställa sitt märke som det bästa valet.
Kolla bara köpråd som folk ger när någon ska köpa en ny hoj, 90% tipsar väl om just den hojen dom själva äger.

Gulligt!

Jag garanterar att våra förfäder genast började bråka när den första nissen med en bronsyxa dök upp, alla som hade flintayxor tyckte att vederbörande var en idiot som satsat så mycket tid och kraft på något så dyrt och komplicerat som brons...dessutom så funkade ju flintayxan så bra redan, man kunde faktiskt slå ihjäl 4,3 mammutar per dag, så det så... :)

eus skrev:

Gulligt!

Då är du gullig :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey