Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Korrigerat eller?CalleP skrev:Min 1000RR hade 161,3bHp med endast ett slip som extra.
Jepp den är kvarBollox skrev:Söker du en rejs ZX7:a? Kolla med GSXR1100. Han har ju en värsting till salu!
Don Quixote skrev:Tja... det är väl det. Jag uttryckte mig aningen klumpigt. Ska vi hålla oss till fakta så lämnar ZX10 normalt ett antal hästar mer på topp och mitt påstående om "taskigt register" grundar sig på rätt många bänkningsdiagram där hondan ligger en bra bit under de tre andra 1000cc-hojarna effektmässigt hela vägen upp till 11.000rpm+ där den peakar ungefär lika högt som de andra. Det syns ganska tydligt i roll-on-tester (nån fart till nån annan på samma växel) där den inte gör särskillt bra ifrån sig.
Men hela resonemanget bygger på en direkt jämförelse. För sig själv är det säkerligen en tokrolig och vass hoj... Hade gärna provat en så jag skulle kunna skaffa mig en personlig uppfattning också...
Utöver det finns det väl ingen som säger emot att den har ett betydligt stadigare chassi än 10an? Sån!
Det jag vill ha är en bra A/F kurva... Det är orsaken till bänkning och mappning...MR.E skrev:Ps sen e de så att bänkkörningarna skiljer sig en del från gång till gång
en gången lämnar min 159 andra 156 tex känns som de kvittar.
MR E
Macke skrev:Är lite skeptisk till det där med bänkning, och att jämföra bänkade hojar.
Det kan ju skilja mer än 5 hästar på två identiska nya hojar av samma märke direkt ur "kartong".
Om man då ska jämföra en ZX10 med en CBR1000 (som det gäller i det här fallet) så är det ju ganska avgörande vad man får tag i för ex. av varje hoj. Och det är nog därför man hör så många olika åsikter om alla hojar oxå. Man har hört nån som bänkat en R1 och en GSXR, och R1'an var så mycket bättre. Sen säger nån annan att dom känner nån som gjorde samma sak, och GSXR'en var minsan bäst....
Inte nog med att som "identiska" hojarna skiljer sig mot varandra, utan bänka samma hoj i 10 olika bänkar så ska du se vad du får för resultat...
Skulle man göra det någorlunda rättvist så skulle man ta 20st av varje hoj och bänka, sedan ta något form av snittvärde...
Om det nu sedan skiljer typ 3, 4, kanske 7 hästar mellan hojarna. Hur många av oss vanliga dödliga förare tror du märker nån skillnad när vi sätter oss på hojen? Hur många av oss utnyttjar en ny 1000 kubikare till 100% vad det gäller både motor och chassie?
Nä, jag hävdar att valet av hoj (om man nu väljer mellan dom nya 1000 kubikarna) helt och hållet baseras på den känsla man får av hojen... Design..
Jag gillar ZX10'ans design, och valde den.. Skulle nog kört precis lika fort på vilken annan 1000 kubikare som helst....
Bollox skrev:Sädana här seriösa och sakliga inlägg dödar en tråd kvickt ju.![]()
Då blir det ingen mer "Min pappa är starkare än din pappa"![]()
Får väl hänvisa dig hit då...sandstream skrev:Sälj/avboka skiten, köp en R1000 så slipper ni skämmas för att ni inte är värst längre![]()
Det finns minst 5 fel med din hoj....CBR1000RR skrev:Det är ju knapt att man vågar sätta sin fot i denna tråd...
så...
Kom igen nu..l.. vad e det för fel på min hoj....?
// TAB
R1 wannabe skrev:Det finns minst 5 fel med din hoj....
Den är för snygg
Den är för effektstinn.
Den är för häftig
Den är för ny
Men framför allt:
Den är inte MIN!!!!!!
Italienare litar jag inte påNinjaboy skrev:
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul