zx10r fortfarande snabbast på bana

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
I senaste Motociclismo testas årets literhojar med följade resultat på Calafatbanan.

Förare Oriol Fernandez Markus Barth

Kawasaki 1.32.44 1.34.20
Suzuki 1.32.94 1 34 28
Yamaha 1.33.06 1.35.23
MV Augusta 1.33.46 1.34.48
Honda 1.33.73 1.35.47
 
Kollar man i WSB så hamnar bästa ZX-10 på 14e plats (kval, Qatar). Den hojen har inte mycket med gathojen att göra men ett sånt test som du hänvisar till säger inte så mycket heller. Med andra förare och/eller annan bana hade resultatet kunnat bli helt annorlunda.

Men visst, zx-10an är en grym hoj. Skillnanden mellan den och de andra literhojarna är dock mer en fråga om tycke o smak, känns det som.
 
Plumbum skrev:
I senaste Motociclismo testas årets literhojar med följade resultat på Calafatbanan.

Förare Oriol Fernandez Markus Barth

Kawasaki 1.32.44 1.34.20
Suzuki 1.32.94 1 34 28
Yamaha 1.33.06 1.35.23
MV Augusta 1.33.46 1.34.48
Honda 1.33.73 1.35.47


Saknas både Ducce å Appe! :hihi
 
Jag längtar med spänning på Ducatis gatversion av GP05 hojen :yoparty 180 kusar original, sen finns det ett "R" kit att köpa :D
 
Coola Ola skrev:
Kollar man i WSB så hamnar bästa ZX-10 på 14e plats (kval, Qatar). Den hojen har inte mycket med gathojen att göra men ett sånt test som du hänvisar till säger inte så mycket heller. Med andra förare och/eller annan bana hade resultatet kunnat bli helt annorlunda.

Men visst, zx-10an är en grym hoj. Skillnanden mellan den och de andra literhojarna är dock mer en fråga om tycke o smak, känns det som.
Testet han hänvisar till säger att båda förarna satte sin snabbaste tid på zx10 på just den banan. Men kanske säger inte det något heller... Varför då ha tester överhuvudtaget?
 
Bollox skrev:
Testet han hänvisar till säger att båda förarna satte sin snabbaste tid på zx10 på just den banan. Men kanske säger inte det något heller... Varför då ha tester överhuvudtaget?
Det är bara vissa som förnekar fakta för de vill så gärna leva kvar i sin illusionsvärld där R1 är störst, bäst och vackrast. Detta trotts att t.o.m. ZX-6R var snabbare än den i Masterbike förra året. :hihi

Kawasaki är bäst, det är bara att inse :banana
 
Lustiga är att gemene man kör nog fortast med Hondan.
Och var hamnade den i listan..?
 
brinckis skrev:
Det är bara vissa som förnekar fakta för de vill så gärna leva kvar i sin illusionsvärld där R1 är störst, bäst och vackrast. Detta trotts att t.o.m. ZX-6R var snabbare än den i Masterbike förra året. :hihi

Kawasaki är bäst, det är bara att inse :banana

Speciellt om den är grön! :D
 
Plumbum skrev:
I senaste Motociclismo testas årets literhojar med följade resultat på Calafatbanan.

Förare Oriol Fernandez Markus Barth

Kawasaki 1.32.44 1.34.20
Suzuki 1.32.94 1 34 28
Yamaha 1.33.06 1.35.23
MV Augusta 1.33.46 1.34.48
Honda 1.33.73 1.35.47
Kan man läsa denna tidning på nätet?Isåfall adress?
 
Egentligen tramsigt test....Sen spelar det ingen större roll eftersom 98% av oss vanliga odödliga inte kan utnyttja resurserna iallfall..
Sätt mig på den nya ZX-10an och Rossi på en gammal Honda cbr600 från tidigt 90-tal så kommer han ändå banka skiten ur mej... (ja, jag suger men ändå :D )

Köp den man tycker bäst om..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top